Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: tomme batterier

Startet av Vikingo, lørdag 05. mai 2012, klokken 22:20

« forrige - neste »

Vikingo

I morgon kl. 17 har ein off. avduking av Leafen i Nissan/Ford i Ålesun!!!!! 
:D :D :D
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

cra

Tenkte å stikke innom og ta en titt, ja.  ;D

Skal likevel innom biltema for å reklamere på løftebordet jeg brukte til å ta ned batteripakken på Think'en. Kjører desverre ikke thinken i dag, da den fortsatt mangler EU-godkjenning, men skal bestille time nå strax.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

daggad

SitatKjører desverre ikke thinken i dag, da den fortsatt mangler EU-godkjenning,
Hadde BMW'en min til EU hos NAF forrige fredag. Det gikk fint det, men det viste seg at jeg var et år for sent ute..!!

Jeg skal opp på Leaf lanseringen jeg også. Har vaska og shinet Elskling så hun skal være vakker til anledningen :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Vikingo

Sitat fra: Vikingo på onsdag 18. april 2012, klokken 21:52
I morgon kl. 17 har ein off. avduking av Leafen i Nissan/Ford i Ålesun!!!!! 
:D :D :D

Vini vedi (provechi?) vichi.......
Vi kom (vi prøvde) vi gjekk......
Vi er HEKTA!
Daggard og Cra var der også.
"Ej MÅ HA!" e sterkt til stade ette å få prøve Daggard sin då butikken sin var opptatt i lengre tid, som seg hør og bør.....
;) :D
I``m in LØVe !!    :-* ;D

Banken neste............   hmmm... den blå på finn kan eg spare nokre kroner på i forhold til i butikken....... vel 30 pengar...... 

(fruen he som fruer flest velt fargevalget...... Blå.  :D
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

daggad

Flott du likte bilen Vikingo. Men vær litt forsiktig med den på Finn. Det ser ut som en Amerikansk import og da har den sikkert ikke oppvarming av farlig kaldt batteri eller varme i ratt eller seter. Såkalt Cold Wther Package som er standard i Norge. Og det må du ha på vinteren !

Ellers en flott start av Vestlanske på Leaf salget, med nyyyydelig god Tapas! :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

cra

Sitat fra: daggad på fredag 20. april 2012, klokken 09:38
Ellers en flott start av Vestlanske på Leaf salget, med nyyyydelig god Tapas! :)

Trur jeg gikk rundt de bilene og sikla i halvannen time før jeg kom på at jeg har et liv itenom også....  :D

Var innom på biltema og kjøpte noen deler til montering av sentrallås i Think'en bl.a. Bytta inn den defekte MC-løfteren i noen lamper til å ha i garasjen, og de inneholder bl.a. slike kabelgjennomføringer som jeg kan bruke i den prosessen. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Koberg

Trur salget går strålende også, klarte å sikre meg en sky blue. Håper på levering i løpet av uka  ;D
Gler meg som en unge..
Sky Blue Nissan Leaf

Rasmus.B

Gratulerer Koberg.

Du kommer ikke til å bli skuffet.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

daggad

Gratulerer Koberg, du blir ikke skuffet tror jeg. Perfekt bil her i Ålesund !  ;)
Jeg kjører en sølvfarget en.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

cra

Gratulerer så mye!

Var du en av dem jeg snakka med på lanseringa, kanskje?

Har booket prøvekjøring på fredag for å overbevise fruen om at det er liv laga. :)  Banken er i alle fall villig ser det ut til, så kanskje kanskje....  :D

Kidsa er i alle fall klare for en elbil til.
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Gratulerer Koberg

Vi har aldri angret ett sekund på elbilen. Ble stoppet senest idag (første gang i innadvendte Molde :P ) av en som var svært nysgjerrig, og han skrøt uhemmet av bilens størrelse. Vi var enige om at vi levde i en svært spennende tid :D

Tror ikke du vil angre på en Leaf, Cra. Da kan vi ta Leaf møte hos deg og spille arcade i garasjen din :D

Har du sett "King of Kong" forresten? Fascinerende dokumentarfilm om arcademiljøet (og konkurransene om poengene) i USA.
Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 25. april 2012, klokken 15:46
Vi har aldri angret ett sekund på elbilen. Ble stoppet senest idag (første gang i innadvendte Molde :P ) av en som var svært nysgjerrig, og han skrøt uhemmet av bilens størrelse. Vi var enige om at vi levde i en svært spennende tid :D

Jeg ble også praiet pa vei ut av Think'en i dag av en skjønn gammel dame som lurte på hvor langt jeg kunne kjøre, og om jeg kunne kjøre til sentrum og tilbake (~16km t/r). Hun ble meget imponert når jeg kunne fortelle at en tur til Ålesund og tilbake ikke var noe problem (~66km t/r).  :D

"Den går så behagelig stille.... Skulle ønske flere kjørte slike" sa hun.

Tror ikke du vil angre på en Leaf, Cra. Da kan vi ta Leaf møte hos deg og spille arcade i garasjen din :D

Jeg vet at jeg ikke vil komme til å angre, og er i grunn like klar som kidsa.  ;)  Ja, det blir vel mer som et "elbil-treff med overvekt av Leaf" da, siden en evt. ny Leaf vil "inngå i samlinga" - å kvitte seg med Think'en er ikke et tema!  ;D

Arcaden er ikke ferdig enda, men det er kanskje på tide å ta opp tråden og få den ferdig, evt. kvitte seg med det. Fruen er heldigvis ikke innom garasjen noe særlig, så det har vært lite mas om det fra den kanten. ;)

Har du sett "King of Kong" forresten? Fascinerende dokumentarfilm om arcademiljøet (og konkurransene om poengene) i USA.

Nei, den har jeg ikke sett. Spørs om jeg kanskje må gjøre det. Takker for tipset!
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Nissan Leaf

cra

Snakket nettopp med selger på Vestlandske, og de selger Leaf'er som varmt hvetebrød!

Sitat fra: cra på onsdag 25. april 2012, klokken 16:09
Jeg vet at jeg ikke vil komme til å angre, og er i grunn like klar som kidsa.  ;) 

Jeg kjenner ikke at jeg angrer, men jeg er alltid litt spent på om jeg har gjort det riktige når jeg har brukt så mye penger på en gang!

En ukes tid å vente, så henter vi en lyseblå!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Gratulerer!

Så en annen lyseblå i Molde her om dagen også. Begynner å bli trangt på Leaf treffet i sommer! :D
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA