Fredrikstad - Horten - Kristiansand - Stavanger

Startet av Sandra87, onsdag 15. juli 2020, klokken 18:15

« forrige - neste »

Sandra87

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 15. juli 2020, klokken 23:12
På turen til Kristiansand er jo egentlig Cirkle K Bamble et perfekt stoppested. 14,5mil til Kristiansand, så burde holde å lade til omkring 70%
Men ser poenget med at nyhetens interesse kanskje fortsatt gjør at her kan være kø. Du kan evt lade allerede på Ionity Ringdalskogen. Da har du 20 mil til Kristiansand, så bør i tilfelle lade til rundt 90%

Fra Kristiansand til Stavanger trengs ikke mye lading. Anbefaler da noen få minutter på Ionity Sira. Ofte mye kø på de mange 50kW lokasjonene langs E39.

Så du tror superlading på Sira er bedre enn 50kw litt unna hovedveien er bedre? Tenkte kanskje alle stoppet ved hovedveien.

Sandra87

Sitat fra: Øyvis Prøyvis på onsdag 15. juli 2020, klokken 23:20
Så lenge du har Audi avtalen ville jeg ladet på Ionity i (Moss/Rygge,) Larvik, Lillesand og Sira. Disse bør være mer enn nok til å rekke frem. De vil også være billigst med mindre du har noen spesialavtaler som andre her skriver om.
Skal du innom andre tilbydere er Audi kortet nærmest verdiløst. Jeg kjører rundt nå med E50AB og campingvogn og har kommet på 2 ladere som har tatt Audi kortet. På resten av laderne jeg er innom bruker jeg x-antall apper, noe jeg synes er helt horribelt dårlig i 2020. Det burde være mulig å få til en mer samordnet betalingsløsning enn det vi har i dag. Her bør elbilforeningen legge større trykk på tilbydere og/eller styrende myndigheter.
Jeg fikk forøvrig ikke Audi kortet til å virke på CirkleK.
God tur til Stavanger!

Takk for svar. Veldig håpløst med alle appene ja.

Når jeg skulle lade på cirkle k Var det en som sa til meg at jeg måtte laste ned cirkle k appen, så har den også.

Sandra87

Sitat fra: daktari på torsdag 16. juli 2020, klokken 00:39
Audi-kortet gir visst grisebillig lading hos BKK.

Det har jeg også lest. Og leste litt på Audi charging service, og der står det DC lading 150 koster 2,5kr PR minutt. Han ladet 33 minutter (55kwh) og betalte 82,5 kr. Så det stemmer

Lyst å prøve. Bare synd det ikke finnes før nærmere Stavanger.

Noen som vet om man må da registere seg på noen måte? Eller er det bare å bruke appen/kortet?

Renzir

Bare å bruke kortet. Glemte meg på veien til Fagernes og brukte ladebrikke. Kostet 148 kr for 39kwt på 22 min. Brukte kortet på veien hjem ved Fagernes og betalte 53 kr for 38kwt på 21 min. Så ja, 150kw lader hos BKK er billig med Audi kortet.

ThomasEL

Sitat fra: Sandra87 på torsdag 16. juli 2020, klokken 01:54
Sitat fra: ThomasEL på onsdag 15. juli 2020, klokken 23:12
På turen til Kristiansand er jo egentlig Cirkle K Bamble et perfekt stoppested. 14,5mil til Kristiansand, så burde holde å lade til omkring 70%
Men ser poenget med at nyhetens interesse kanskje fortsatt gjør at her kan være kø. Du kan evt lade allerede på Ionity Ringdalskogen. Da har du 20 mil til Kristiansand, så bør i tilfelle lade til rundt 90%

Fra Kristiansand til Stavanger trengs ikke mye lading. Anbefaler da noen få minutter på Ionity Sira. Ofte mye kø på de mange 50kW lokasjonene langs E39.

Så du tror superlading på Sira er bedre enn 50kw litt unna hovedveien er bedre? Tenkte kanskje alle stoppet ved hovedveien.

Ja, det er jeg nesten helt sikker på. Grunnen er at Ionity er grisedyrt for de fleste å bruke. Derfor er det stort sett de med Audikort som lader der (pluss noen EQC, Jaguarer og noen av de her på forumet som har funnet noen billigere avtaler)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

h1rik

Sitat fra: Sandra87 på torsdag 16. juli 2020, klokken 02:08
Sitat fra: daktari på torsdag 16. juli 2020, klokken 00:39
Audi-kortet gir visst grisebillig lading hos BKK.

Det har jeg også lest. Og leste litt på Audi charging service, og der står det DC lading 150 koster 2,5kr PR minutt. Han ladet 33 minutter (55kwh) og betalte 82,5 kr. Så det stemmer

Lyst å prøve. Bare synd det ikke finnes før nærmere Stavanger.

Noen som vet om man må da registere seg på noen måte? Eller er det bare å bruke appen/kortet?

Det hjelper deg sikkert ikke til denne turen, men hvis du ikke allerede vet det har BKK en del ladere ved Stopp Senter på Tunejordet. Av en eller annen grunn kommer de kun opp i ECS-kartet på nettet, ikke i appen.
2020 e-tron 55

Øyvis Prøyvis

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 15. juli 2020, klokken 23:40
Sitat fra: Øyvis Prøyvis på onsdag 15. juli 2020, klokken 23:20
Så lenge du har Audi avtalen ville jeg ladet på Ionity i (Moss/Rygge,) Larvik, Lillesand og Sira. Disse bør være mer enn nok til å rekke frem. De vil også være billigst med mindre du har noen spesialavtaler som andre her skriver om.
Skal du innom andre tilbydere er Audi kortet nærmest verdiløst. Jeg kjører rundt nå med E50AB og campingvogn og har kommet på 2 ladere som har tatt Audi kortet. På resten av laderne jeg er innom bruker jeg x-antall apper, noe jeg synes er helt horribelt dårlig i 2020. Det burde være mulig å få til en mer samordnet betalingsløsning enn det vi har i dag. Her bør elbilforeningen legge større trykk på tilbydere og/eller styrende myndigheter.
Jeg fikk forøvrig ikke Audi kortet til å virke på CirkleK.
God tur til Stavanger!

Forsto det som de skulle overnatte i Kristiansand. Derfor jeg ikke nevnte Ionity Kjerlingland (Lillesand)
Bør holde greit med én ladepause på vei til Kristiansand. Og starter de med 100% neste dag, så når de sannsynligvis Stavanger uten lading. Men som også andre har nevnt, 5 min på Ionity Sira er sikkert lurt.

Off topic:
Veldig gøy hvis du «Øyvis Prøvis» (i en annen tråd) skriver litt om erfaringen din med 50 og campingvogn. Veldig spennende å høre litt praktisk hvordan det oppleves👍

Vi er på tur 1 uke til, men jeg skal lage en egen tråd når jeg kommer hjem med mine erfaringer med 50'en og campingvogn.

Off topic: Audi folk som jeg møter på ladestasjoner er utrolig hyggelige  :) Alle er hjelpsomme og prøver å tilpasse sin egen lading til de som kommer etter dem i køen  :+1:
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

Sandra87

Nå er vi i Kristiansand og venter på lading. En e tron som har vært 100% i ti min som vi har vært her ihvertfall, ingen eier å se 🙄

ThomasEL

Sitat fra: Sandra87 på lørdag 18. juli 2020, klokken 14:12
Nå er vi i Kristiansand og venter på lading. En e tron som har vært 100% i ti min som vi har vært her ihvertfall, ingen eier å se 🙄

Festlig🤪🙈🙈

Har turen gått greit ellers?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

daktari

Sitat fra: Sandra87 på lørdag 18. juli 2020, klokken 14:12
si tydelig i fra. Dårlig stil det der.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Sandra87

Vi ventet 20 minutter så kom eier. Så gikk jo greit. Men kjedelig uansett.

Turen ellers har gått greit. Skal kjøre til Stavanger i morgen. Leier via Airbnb, og kan betale for å lade hos de. Så da starter vi med 100% i morgen. Og håper vi da kommer til bkk før Stavanger. Skal være 2 stykk før Stavanger tror jeg og 2 i Stavanger. Må sjekke eksakt hvor de ligger i kveld. Gleder meg til billig lading på bkk! 😂

Ladet nå på grønn kontakt med e tron kortet, usikker hva prisen ble. Er det noe sted man sjekke dette? Har grønn kontakt app, men det vil vel ikke vises der?

Sandra87

Ladet litt på cirkle k bamble på veien til Kristiansand. Ventet vel 10 min. Betalte 150kr for å lade i 21 minutter ( 29,5kwh). Dyrt !

Orbit

Sitat fra: Sandra87 på lørdag 18. juli 2020, klokken 15:48
Ladet nå på grønn kontakt med e tron kortet, usikker hva prisen ble. Er det noe sted man sjekke dette? Har grønn kontakt app, men det vil vel ikke vises der?
Du finner det på Audi DCS sine nettsider (logg på med Audi-konto)
https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-no/dashboard/dashboard
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Sandra87

Hvor kan man finne adressen til laderne? Skal til Mandal i dag , og skal lade på Ionity Ringdalskogen og Ionity Kjerlingland. Vet ikke om bilen viser disse, vil være sikker på at det er riktig.

evtronDK

Sitat fra: Sandra87 på tirsdag 04. august 2020, klokken 08:04
Hvor kan man finne adressen til laderne? Skal til Mandal i dag , og skal lade på Ionity Ringdalskogen og Ionity Kjerlingland. Vet ikke om bilen viser disse, vil være sikker på at det er riktig.

Du finder dem her: https://e-tron.charging-service.audi. Søg stationen frem, og klik på den grønne markør på kortet. Da kommer adressen op i info boksen til venstre.
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA