Hovedmeny

Stoppet på rødt lys!

Startet av Motorwatt, onsdag 15. juli 2020, klokken 16:16

« forrige - neste »

Motorwatt

Etter ny navigasjons-database, og med 2020,28.2 stoppet faktisk bilen på rødt lys (!) én gang. Ikke noen "smooth" opplevelse, og ABS-sensorene slo inn. Bare en antagelse: Trafikklyset var på en hovedvei (fylkesvei), og jeg forsøkte flere ganger på kommunale veier uten resultat. Kan det tenkes at det er lagt inn restriksjoner på veitype? Eller var dette bare en tilfeldighet?

Ny test og be(av)kreftelse i kveld.

Ingen endring på lesing av fartsskilt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Slapp av, med så mange fantombremsinger så må jo en Tesla treffe noe fornuftig på et tidspunkt.  :laugh:

JorEl

28.1 her. Har jo lagt merke til at jeg får opp grønne og røde lys. Kjekt med mer og mer :) For noen dager siden, brukte jeg AP og vi nærmet oss et rødt lys. Jeg var spent siden bilen kjører gjennom på grønt, men jeg måtte bremse opp ved lyskrysset :-X ;)
Når/om jeg får 28.2 skal jeg lete opp nærmeste rødt lys :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

geirci2

Sitat fra: geear på onsdag 15. juli 2020, klokken 18:22
Slapp av, med så mange fantombremsinger så må jo en Tesla treffe noe fornuftig på et tidspunkt.  :laugh:

:+1:
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Counterpointer

«Blind høne finner også korn» [emoji12]

Motorwatt

"Det fins en tilstand verre enn blindhet, og det er å se noe som ikke er der."
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Du mener «psykotisk høne» den kan finne litt av hvert.....

RJK

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 15. juli 2020, klokken 23:01
«Blind høne finner også korn» [emoji12]

Best å ikke ta den nord-norske versjonen av den der...

8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

JorEl

JorEl rekker opp hånden; "Blind Nord-Norsk høne finner også korn?"

JorEl; Når/om jeg får 28.2 skal jeg lete opp nærmeste rødt lys :)
Fikk 28.2 og tar meg en tur nå, til lyskrysset. Håper på rødt lys.

Edit; Klarte ikke få rødt lys :o Satt og ventet i busslomme, timet trafikken, kjørte av veien, snudde, kjørte motsatt vei...samme prosess noen ganger..fikk til slutt rødt lys, men så kom en X og ødela opplegget mitt :o Gav opp etter at jeg kun klarte og få rødt lys med Xèn i mellom, og rødt lys forsvant når jeg nådde frem :'( Strøk mao på rødtlys prøven >:(
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

THE

@JorEL. Kanskje Tesla ikke fikk "stoppe på rødt lys-funksjonen" til å fungere, og heller laget en SW som hacker trafikklysene slik at du alltid får grønt lys i stedet.....
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Counterpointer

Sitat fra: THE på torsdag 16. juli 2020, klokken 11:03
@JorEL. Kanskje Tesla ikke fikk "stoppe på rødt lys-funksjonen" til å fungere, og heller laget en SW som hacker trafikklysene slik at du alltid får grønt lys i stedet.....
[emoji23]

Motorwatt

@JorEl: Bare ett trafikklys på Haugalandet?  ;D
Tesla S75D - 09/2018

sjokomelk

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 16. juli 2020, klokken 11:49
Nei, vi har to! Ett i Haugesund og ett på Karmøy. 8)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

RJK

Sitat fra: JorEl på torsdag 16. juli 2020, klokken 08:40
JorEl rekker opp hånden; "Blind Nord-Norsk høne finner også korn?"

JorEl; Når/om jeg får 28.2 skal jeg lete opp nærmeste rødt lys :)
Fikk 28.2 og tar meg en tur nå, til lyskrysset. Håper på rødt lys.

Edit; Klarte ikke få rødt lys :o Satt og ventet i busslomme, timet trafikken, kjørte av veien, snudde, kjørte motsatt vei...samme prosess noen ganger..fikk til slutt rødt lys, men så kom en X og ødela opplegget mitt :o Gav opp etter at jeg kun klarte og få rødt lys med Xèn i mellom, og rødt lys forsvant når jeg nådde frem :'( Strøk mao på rødtlys prøven >:(

Nei, ordet "nord-norsk" skal ikke være med, men siste ordet byttes ut med et annet...

Og så ble jeg litt forvirret av at du snakket om at du fikk rødt lys med Xen i mellom...!?! Xer er ikke veldig greie å ha med å gjøre, og ihvertfall ikke om de skal komme i mellom...

8) :D
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Motorwatt

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 16. juli 2020, klokken 12:07
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 16. juli 2020, klokken 11:49
Nei, vi har to! Ett i Haugesund og ett på Karmøy. 8)
Bevares! Her tror jeg det kun er turstiene som ikke er lysregulert (ennå).
Tesla S75D - 09/2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA