Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: og så våknet kjøleviftene...

Startet av Jan Øistein, lørdag 05. mai 2012, klokken 16:38

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: daggad på torsdag 19. april 2012, klokken 10:10
Jeg har da plast på bilen min jeg også !! Bare ikke så mye...og kaskje ikke gjennomfarget. Men har eid en Pioneerjolle ! :)

Ja, det kvalifiserer vel det :)

Sitat fra: daggad på torsdag 19. april 2012, klokken 10:10
Ja jeg skal opp Cra, håper vi ses der oppe. De stiller med tapas og greier så her blir det gratis mat i god sunnmørsånd ! ;)
(De turte ikke reklamere for maten på grunn av årsaker folk kan tenke seg. Lokalet er tross alt ikke større enn et par tusen kvadrat..)

Sikkert lurt å ikke reklamere med det, ja. Da får de folk dit av riktig årsak. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Jan Øistein

Da har jeg kommet litt ut av dvalen igjen :) Jeg har lest litt på svarene. Og utenom at det er noen som på liv å død skal kjøre i seg tapas, noe jeg anser som grisete finger mat, så for all del bare kos dere :P Så har det kommet noen gode forslag :)
Sitat fra: gbzdoc på onsdag 18. april 2012, klokken 22:01
Jeg kjøpte min første elbil (Buddy) for å kjøre i barnehagen og videre til jobb. Tenkte ikke på annen bruk... Men så ble vi hekta, og ville ha med hele familien, så vi filk oppgradert til en i-Miev. Den brukte vi så mye at vi ville prøve å slippe å bruke fossilbilen til alt annet enn langkjøring, så da ble den byttet ut med en Leaf...

Fossilbilen kommer etter alle solemerker til å bli byttet ut med en Tesla eller noe med tilsvarende rekkevidde når den omsider skal byttes ut. Null mer fossil på denne familien... ;-)

Tror du vi hadde spart mye penger på å gå rett på Leafen?? Oh yes! ;)

Jeg tok med meg dette sitatet til finansministera og hun var absolutt villig til å se på dette, så en skal ikke se bort i fra at det kan rulle en Leaf i skiensområde snart. :D
Sitat fra: ilmyggo på onsdag 18. april 2012, klokken 22:04
Ifølge electrolux er det mulig å sette inn et ekstra belte i midten på P106/Saxo og ta med 3 barn i baksetet (er visstnok vekt som begrenser dette). Ellers er vel Partner/Berlingo også et alternativ med fem seter.
Jeg har fått med meg at berlingo/partner kan har fem seter og hadde absolutt dekket dette behovet, men jeg har forstått at disse er forfolk som liker å fikle med det meste,  å så har jeg forstått at det å følge med på børster og børstebytte er viktig. Da begynner jeg å se for meg mye arbeid allerede og det gidder ikke jeg :D Men arrester meg gjerne.

Ellers så var egentlig hele greia med å kjøpe meg elbil, å ha noe som kan frakte meg t/r jobben, men jeg ser den at bilen mest sannsynelig vil bli brukt mye mere en det jeg tror, så spørs om ikke jeg må revurdere hele bil parken hjemme, å kjøpe en større nyere elbil. ;D
e-golf og bosatt i Skien

Aspiranten

Nissan Leaf som hovedbil og en fossil til "cross country" turer stående på stedet hvil i garasjen her, også.

Elektromotoren gir en helt ny opplevelse innen transport, og jeg føler det som å sette seg inn i ett dårligere produkt hver gang vi setter oss i fossilen nå.  :)

Min tidligere fossilbil, en 2006 Audi A4 kostet oss minst 84,000,- (94,000,- dersom jeg skulle betalt svinghjulhavariet selv) i året (ferieturer, reperasjoner og verditap inkl.) mens elbilen koster 45,000,- i året med all kjøring her i området inkludert, og selvfølgelig også verditap. Det er en no brainer!
Nissan Leaf

hens

Husk bare å holde batteriet på fossilbrenneren oppladet! Dårlig oppladet batteri lever ikke lenge, og bruker MYE fossildrivstoff
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Elmo

Sitat fra: Jan Øistein på fredag 20. april 2012, klokken 23:23
Jeg tok med meg dette sitatet til finansministera og hun var absolutt villig til å se på dette, så en skal ikke se bort i fra at det kan rulle en Leaf i skiensområde snart. :D
Da har du vel fått med deg at det er flere som er til salgs ubrukt på Finn.
Minst en av dem fordi folk ikke kommer ut av kontrakten med Nissan. Og minst en ser ut til å være direkte importert og det skal man kanskje tenke seg om to ganger før man går på (ref en annen tråd).

http://www.finn.no/finn/car/used/result?PRICE_FROM=&PRICE_TO=&MILEAGE_FROM=&MILEAGE_TO=&YEAR_MODEL_FROM=&YEAR_MODEL_TO=&TIRES=&ENGINE%2FFUEL=4&ENGINE%2FEFFECT_FROM=&ENGINE%2FEFFECT_TO=&CAR_SALESFORM=&NO_OF_SEATS=&keyword=leaf&rows=10&sort=0
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA