Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 2012 05 02 Allmøte for Trøndelag Elbilforening - "Elbil og skilting"

Startet av wims, fredag 04. mai 2012, klokken 13:56

« forrige - neste »

wims

Noen som vet om i-miev 2012 modellen har galvanisert karasori/understell eller er kjent med rust på tidligere årsmodeller. Vurderer å understellsbehandle
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black
Kolbotn

Phuc

Jeg ba forhandleren om å understellsbehandle min i-MiEV i allefall.
Dette ble da utført nede på kaia i Drammen av autolink as til 1500,-
Hos andre verksted, så kan man vel få med antistøybehandling også, men det koster da mer.

Hvis du utfører understellsbehandling et annet sted, så er det kanskje verdt å nevne at de ikke skal sprøyte på disse røde ledningene som går under bilen.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Kris

Jeg vurderer også å understellsbehandle bilen før høsten.
Så vidt jeg har forstått har trillingene ingen ekstra beskyttelse for nordiske forhold.
Kampen Antirust i Oslo får relativt god omtale, så jeg skal ringe dem å høre hva de tilbyr en trilling.
Understellsbehandlingen som utføres på kaia i Drammen (dersom man bestiller det) er (etter det jeg kan lese på nettet) av en enkel sort, uten demontering av deksler, sprøyting av tynnstoff i kanaler etc.

Noen som vet noe mer om dette, eller kan komme med noen anbefalinger?
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Bjornt

Det er "fully galvanised body" på bilen ja. Kampen Antirust er flinke, likeså Saga Antirustbegge i Oslo. En behandling koster ca 4000,- pluss etterkontroller. Du mister den originale Bertel O Steen rustgarantien.Vær flink å vask bilen du spessielt om vinteren, så sparer du de penga.  Bilen er rustbeskyttet fra produsenten, ikke særllig reklame hvis produktene deres ruster i stykker på noen  år...  Det var nok viktigere å etterbehandle bilene før om åra. 80 talls biler og sånn.  Delte meninger , spørs jo også litt på hvor lenge du planlegger å ha bilen også. Google litt du.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

buestad

På MotorForum i Kristiansand sa selgeren at om du kun tar en overflateundertellsbehandling så bryter du ikke garantien. Det er hvis de begynner å bore seg inn i kanaler og sånn at garantien brytes. Han sa også at de tok understellsbehandling på alle sine nye biler (overflate) da jeg var innom å prøvekjørte i mai, men jeg glemte å spørre om dette igjen da jeg henta bilen nå i slutten av juli.
i-MiEV 2012

Bjornt

Høres fornuftig ut. Tror ikke Bertel O Steen gjør noe ekstra rustbeskyttelse. Ser at det allerede er begynt å bli tegn til rustfarge  på en sveisesøm på bakakselen, der hvor det er festet en "kloss" midt på akselen. Tar på litt tectyl selv tenker jeg.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

tomrh

Er det noen av dere 2011-modell eiere som har oppdaget antydninger til rust etter vinteren som var?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

erik e

2012 mod. er behandlet i Norge,iallefall Mitsubishi. Rust på bakaksel og andre deler er ikke "farlig". Selve karrosseri er derimot ikke bra.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA