Går det an å kontakte Polestar ?

Startet av Trond.m, torsdag 02. juli 2020, klokken 09:44

« forrige - neste »

Trond.m

Sendte dem en epost og fikk følgende svar:

Thanks for your question! For the moment we have higher volumes to our support and our answer could be delayed. If you need assistance immediately please call us instead. We'll contact you as soon as possible. Your reference number is #00069917.

Interessant nok står det ikke noe telefon-nummer man kan ringe. Heller ikke på polestar.com har jeg funnet det. Er det noen som har et telefonnummer der man man kontakte noen vedrørende en bestilling. Synes dette likner veldig på Tesla og jeg er litt ukomfortalel med å kjøpe bil av et sånt selskap  8). Kontakter jeg Volvo / Bilia får jeg svar på dagen.

CorsoDante

Sitat fra: TM på torsdag 02. juli 2020, klokken 09:44
Sendte dem en epost og fikk følgende svar:

Thanks for your question! For the moment we have higher volumes to our support and our answer could be delayed. If you need assistance immediately please call us instead. We'll contact you as soon as possible. Your reference number is #00069917.

Interessant nok står det ikke noe telefon-nummer man kan ringe. Heller ikke på polestar.com har jeg funnet det. Er det noen som har et telefonnummer der man man kontakte noen vedrørende en bestilling. Synes dette likner veldig på Tesla og jeg er litt ukomfortalel med å kjøpe bil av et sånt selskap  8). Kontakter jeg Volvo / Bilia får jeg svar på dagen.

Et sånt selskap, ja...

Etter et par klikk fant jeg et ikke-hemmelig (norsk) telefon-nummer som jeg brukte siste jeg hadde en hyggelig samtale med Polestar; https://www.polestar.com/no/login/contact/

Ser ut som om du kan chatte med de også.

Lykke til  :)
TMYP HW4 / TM3P Atom

Trond.m

Takk. Trenger kanskje nye briller. Merkelig...synes jeg så godt etter, men jeg gikk først til menyen og valgte «om Polestar». Så scrollet jeg til bunnen og der var det ingen «kontakt oss».
Hadde vært mer logisk om telefonnummeret stod i mailen de sendte, men hvis de svarer så tar jeg tilbake min kommentar  👍

CorsoDante

Sitat fra: TM på torsdag 02. juli 2020, klokken 10:30
Takk. Trenger kanskje nye briller. Merkelig...synes jeg så godt etter, men jeg gikk først til menyen og valgte «om Polestar». Så scrollet jeg til bunnen og der var det ingen «kontakt oss».
Hadde vært mer logisk om telefonnummeret stod i mailen de sendte, men hvis de svarer så tar jeg tilbake min kommentar  👍

Veldig enig ang. inkl. av nummer i e-post, selvsagt! Håper du får napp (gikk greit for min del, husker jeg, langt kortere svartid enn da jeg hang på tråden en halvtime for å slippe gjennom til en viss amerikansk aktør). Sikkert ganske stor pågang nå som de første kundebilene er rett rundt hjørnet :)
TMYP HW4 / TM3P Atom

Trond.m

Fikk raskt kontakt med dem og de skal ha ros for god service 😊
Å kontakte Tesla har jeg gitt opp.

Konfiguratoren er jeg imidlertid ikke helt fornøyd med. Den legger automatisk inn oppgradering til 20 tom hjul for 9000 kr, uten at det går tydelig fram. Man må faktisk aktivt fjerne tillegg, og det er litt tvilsomt. Skal jeg endre til 19 tom må jeg lage en ny bestilling, så da er det bedre å prøve bilen og eventuelt kansellere innen 2 uker etter levering.

hELgenen

Sitat fra: TM på torsdag 02. juli 2020, klokken 11:01

Konfiguratoren er jeg imidlertid ikke helt fornøyd med. Den legger automatisk inn oppgradering til 20 tom hjul for 9000 kr, uten at det går tydelig fram. Man må faktisk aktivt fjerne tillegg, og det er litt tvilsomt. Skal jeg endre til 19 tom må jeg lage en ny bestilling, så da er det bedre å prøve bilen og eventuelt kansellere innen 2 uker etter levering.

Snodig at flere produsenter av elbiler ikke skjønner at store felger ikke nødvendigvis er det kunden
vil ha. I fossil verden har det jo vært slik at  det er store felger som gjelder, men for elbiler vil jo enkelte være villige til å betale ekstra for å få mindre felger... Sett flere Jaguar HSE med 18 tommer - tipper eierene ville ha mer komfort.........

CorsoDante

Sitat fra: TM på torsdag 02. juli 2020, klokken 11:01

Det er sant. Alternativt kan du hente ut bilen og bytte hjulene; Sikkert noen med 19'' som sikler etter 20'', men ikke ønsket å legge grunkene på bordet.

Selv gikk jeg for 20'' sommer og 19'' vinter. Liker å ha litt finere sommersko. Så får det bare koste noen km. i rekkevidde :)
TMYP HW4 / TM3P Atom

Trond.m

Jo, men poenget er at jeg ikke har lyst til å betale 9000 kr for dårligere komfort og kortere rekkevidde. Bytter jeg dem bort betaler jeg 9000 kr for ingenting 😉
Det bør jo ikke være sånn at en konfigurator starter med utstyr som ikke inngår i grunnprisen. Men jeg får jo sjansen til å prøve bilen i 14 dager. Kanskje de tilbyr 9000 i rabatt framfor å få en brukt bil i retur 😉. Det ville jo enhver annen forhandler gjort i en tilsvarende situasjon. Men kanskje jeg blir så fornøyd at det ikke er noe tema 😊

zyrex

Slik du legger fram problemstillingen, høres det jo ikke ut som du faktisk går igjennom alternativene noe særlig da?
Ja, det er ekstrautstyr som ligger forhåndsinnlagt, men jeg trykka meg igjennom hvert alternativ for å se hva jeg ønska meg, og jeg var kjapp med å velge 19" i stedet. La heller til hengerfeste for eksempel. De har vel lagt 20" som standard i konfiguratoren for syns skyld...
Uproblematisk, er det jeg skal fram til.

gekko300

Enig, man bør ta seg et par minutter til å gå gjennom konfiguratoren. Ikke veldig vanskelig å endre dekkstørrelse.

Trond.m

Sitat fra: gekko300 på torsdag 02. juli 2020, klokken 13:27
Enig, man bør ta seg et par minutter til å gå gjennom konfiguratoren. Ikke veldig vanskelig å endre dekkstørrelse.
Det er riktig, forutsatt at man oppdager at konfiguratoren automatisk legger inn tilvalg man ikke aktivt fjerner. Det er jo brudd på enhver fornuft og gimeg gjerne eksempler på andre leverandører som gjør det samme. Dessuten trodde jeg faktisk at dette kunne endres enkelt i etterkant, som eksempelvis for Ford mustang.

CorsoDante

Sitat fra: TM på torsdag 02. juli 2020, klokken 12:43
Jo, men poenget er at jeg ikke har lyst til å betale 9000 kr for dårligere komfort og kortere rekkevidde. Bytter jeg dem bort betaler jeg 9000 kr for ingenting 😉
Det bør jo ikke være sånn at en konfigurator starter med utstyr som ikke inngår i grunnprisen. Men jeg får jo sjansen til å prøve bilen i 14 dager. Kanskje de tilbyr 9000 i rabatt framfor å få en brukt bil i retur 😉. Det ville jo enhver annen forhandler gjort i en tilsvarende situasjon. Men kanskje jeg blir så fornøyd at det ikke er noe tema 😊

Du finner sikkert noen som angrer bittert på at de valgte bort 20'' (som nok ser mye bedre ut enn 19''), og som er villige til å bla opp litt. La oss si 5 laken. Så da blir det bare 4.000 ut vinduet ;)

Merk at du ikke kan forringe bilens verdi ila. 14 dager, så i prinsippet bør dette innebære minst mulig prøving før retur. Hvis de er like strenge som leasing-selskapene, så kan jo dette bli interessant hva angår tvister. Biler er vel ikke akkurat tilpasset lovverket mht. fjernsalg.
TMYP HW4 / TM3P Atom

Hoggorm

Man burde ha merket at noe ikke stemte når prisen i konfiguratoren begynner med 478 000 og ikke 469 000 som er opplyst pris. Det er til og med noen innlegg her på forumet om det for litt tid siden.

Skulle ønske 19"erne hadde samme designet som 20"erne (de vanlige, ikke performance). Jeg synes disse ekstreme lavprofildekkene ser teit, harry og misspropsjonert ut. Nå er ikke 20" på Polestar 2 det verste men jeg er sikker på at 19" generelt vil se bedre ut i mine øyne. 19" er jo også rimelig lavprofil med 245/45 dekk. Men siden selve designet på 20" er så mye bedre så ser 20" bedre ut i konfiguratoren men dekkprofilen synes dårlig der. Jeg har gått noen runder med meg selv her men endt opp med 19" pga. pris, bedre egnet på grov norsk asfalt og mye veier av sterkt vareirende standard, større utvalg av dekk og lavere priser, rekkevidde (selv om jeg ikke skjønner hvorfor når bredden er lik).

Som en kuriositet så er 20" vinterhjul bare 4000kr dyrere enn 19" vinterhjul.

Trond.m

Sitat fra: Hoggorm på torsdag 02. juli 2020, klokken 17:48
Man burde ha merket at noe ikke stemte når prisen i konfiguratoren begynner med 478 000 og ikke 469 000 som er opplyst pris. Det er til og med noen innlegg her på forumet om det for litt tid siden.
Ja,da.....kanskje det, men når vinterhjul, hengerfeste, metallic, frakt og levering er med, så er jo prisen godt over 500. Synes bare det er useriøst å lage en konfigurator der ikke kunden selv tydelig må velge tilleggsutstyr.
Hvor finner man forresten dekkdimensjoner og hvilken WLTP de ulike dekkene gir ? Men Polestar er jo amatører, så det er kanskje for mye å forvente at alt er like profesjonelt som fra Audi, BMW, Mercedes og Volvo (selv om de heller ikke gjør alt like bra). Men jeg må si at jeg har hatt veldig god nytte av personlig kontakt med de andre leverandørene, og det minster man med Polestar.

Hoggorm

Sitat fra: TM på torsdag 02. juli 2020, klokken 18:03
Sitat fra: Hoggorm på torsdag 02. juli 2020, klokken 17:48
Ja,da.....kanskje det, men når vinterhjul, hengerfeste, metallic, frakt og levering er med, så er jo prisen godt over 500. Synes bare det er useriøst å lage en konfigurator der ikke kunden selv tydelig må velge tilleggsutstyr.
Hvor finner man forresten dekkdimensjoner og hvilken WLTP de ulike dekkene gir ? Men Polestar er jo amatører, så det er kanskje for mye å forvente at alt er like profesjonelt som fra Audi, BMW, Mercedes og Volvo.

Enig i at det er teit å ikke starte konfiguratoren fra basic, men har opplevd det samme hos andre også. Konfiguratoren til Polestar 2 er ganske oversiktlig og forholdsvis lite som kan endres på men det er klart det er fort gjort å gå på en blemme om man ikke har gjort seg ordentlig kjent med den.

Dekkdimensjoner er 245/40 på 20" og 245/45 på 19". Det står i konfiguratoren men er ikke helt lett å finne. Mulig du må se på vinterdekkene. Det stod også i bruksanvisningen som bare lå ute noen dager. Eneste jeg finner om rekkevidde er i en rekkeviddekalkulator på nettsidene til Polestar hvor 19" gir 5km lenger rekkevidde en 20", dvs. nesten ingenting. Hvorvidt dette er etter WLTP test er uklart. Men jeg ser at mange andre bilprodusenter oppgir laverer rekkevidde/høyere forbruk med større felger selv der bredden er lik, så det er en gjengs greie og litt rart om alle tar feil. Kan ikke si det er lett å finne eksakte WLTP tall for enhver modellvariant og hjulvalg hos noen bilprodusent, særlig for nye modeller ingen har fått utlevert enda.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA