Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: LEAFEN I ÅLESUND!

Startet av erikf, onsdag 02. mai 2012, klokken 12:51

« forrige - neste »

erikf

Bruker bluetoothfunksjonen en del, da får jeg spilt av lydfiler av hvilket som helst format.
(Har mesteparten av samlingen min i ogg vorbis)

Uansett, det som mangler for min del er å kunne navigere i katalogstrukturen på androidtelefonen jeg benytter som bluetoothavspiller. Her er det bare pause, play, neste, forrige. Kan altså ikke skifte plate... Finnes det enheter som det er mulig å navigere i filstrukturen på for å kunne skifte plate? Er dette en begrensning i hele protokollen, i telefonen eller i anlegget i bilen?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

snurre100

Nå er det vel sånn at Nissan har gifta seg med Apple.Kansje det er derfor >:(
Venter på Kia E Niro

gbzdoc

På iPhone er det identisk. Får mer muligheter til styring via USB kabel.

RuneW

Jeg bruker en minnepinne i USB-kontakten. Tok med en iKompis på kjøretur for å prøve iPhone over BT. Funka (som skrevet over) like begrenset som Android over BT.

Har gått over til minnepinne rett i usb-kontakten. Funker helt utmerket. Jeg har ikke plass til all musikken min på en telefon. Derfor er det et begrenset utvalg som JEG liker.

Til bilbruk trenger jeg et annet utvalg (plutselig er det 5 forskjellige smaker å ta hensyn til...) og da er en minnepinne like greit. Det er sikkert andre som har andre bruksmønstere.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

gbzdoc

Jepp, Ogg og MP3 filene ligger på harddisk i skuffen. Deilig å slippe det styret og alltid ha ny (og gammel) musikk tilgjengelig via Spotify/Wimp.

Forøvrig skulle visst Tesla S ha Spotify direkte i underholdningspakka. Det er det som er fremtiden. :-)

mariowing

Tror dette er en mangel ved Bluetooth profilen for audio og således ikke noe som skyldes lydanlegget i bilen.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

erikf

Takker, masse oppklarende svar her!
Har vegret meg litt for å benytte spotify pga dårlige vilkår for musikerne, men kan jo alltids kjøpe musikken i tillegg..
Fungerer de samme navigeringsmulighetene (neste/forrige/pause) over spotify eller må dere fikle med telefonen i bilen?

Virker som Leafen benytter disse versjonene av bluetoothprotokollene:
A2DP 1.2
AVRCP 1.3
(I følge mynissanleafforumet)

I versjon 1.4 av AVRCP kommer i følge wikipedia mulighet for å lete rundt i mediesamlingen. Det som var nytt av 1.3 var overføring av metadata. Hva jeg har på androidofonen min var derimot ikke like lett å finne ut.

Aspiranten

Trist å se hvor mye utdatert programvare vi får med bilene våre...
Nissan Leaf

daggad

SitatFungerer de samme navigeringsmulighetene (neste/forrige/pause) over spotify eller må dere fikle med telefonen i bilen?
Nei det funker fint det !  :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

erikf

Sitat fra: Aspiranten på søndag 15. april 2012, klokken 09:36
Trist å se hvor mye utdatert programvare vi får med bilene våre...
Vi skal være glad for å ha versjon 1.3, de fleste telefoner etc har ikke fått det enda. Versjon 1.4 er svært lite utbredt. Vi kan jo håpe at det kommer i snarlige versjoner av android og ios, men tror ikke vi er der helt enda.

Leaffen

Sitat fra: RuneW på lørdag 14. april 2012, klokken 20:05
Jeg bruker en minnepinne i USB-kontakten. Tok med en iKompis på kjøretur for å prøve iPhone over BT. Funka (som skrevet over) like begrenset som Android over BT.

Har gått over til minnepinne rett i usb-kontakten. Funker helt utmerket. Jeg har ikke plass til all musikken min på en telefon. Derfor er det et begrenset utvalg som JEG liker.

Til bilbruk trenger jeg et annet utvalg (plutselig er det 5 forskjellige smaker å ta hensyn til...) og da er en minnepinne like greit. Det er sikkert andre som har andre bruksmønstere.

Har lagt all musikken inn på minnepinn nå i kveld. Fungerer som bare det. Kjempeløsning.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

erikf

Sitat fra: Leaffen på søndag 15. april 2012, klokken 21:43Har lagt all musikken inn på minnepinn nå i kveld. Fungerer som bare det. Kjempeløsning.
Enig, det funger skikkelig bra. Kan riktignok ikke søke på artister, kun album. Men det går jo greit.

Jeg får forresten ikke opp informasjon om artist/låt i bildisplayet når jeg spiller av musikk med bluetooth. Det vil si at min sony ericsson arc med ganske ny android kun har versjon 1.0 av AVRCP... Skal snart oppgradere til ICS (android 4) og se om det hjelper. Noen med android som får opp metadata i displayet i bilen?

cra

Det geniale med minnepinner er at de er veldig billige. Da kan du la hver av de 5 smakene ha hver sin pinne og legge innpå hva de vil. ;)

Det jeg IKKE liker med minnepinner er at de fleste av dem er alt for lange ti å ha stikkende ut av USB-hullet i fronten på anlegget. Det ser amatørmessig ut, og det skal ikke så mye til før man veiver borti og risikerer å ødelegge noe. Da foretrekker jeg faktisk SD-kort som medium; det trykker man gjerne helt inn, og det er usynlig og skadefritt.

En del biler med innebygd løsning for USB har kontakten på andre steder som kan være mer gunstige. Selv tenker jeg å ettermontere anlegg, og er på utkikk etter et OK med USB på baksida, slik at jeg kan ha en forlengelseskabel til hanskerommet eller annet dertil egnet sted. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Go-carter

Sitat fra: cra på mandag 16. april 2012, klokken 10:16

Det geniale med minnepinner er at de er veldig billige. Da kan du la hver av de 5 smakene ha hver sin pinne og legge innpå hva de vil. ;)

Det jeg IKKE liker med minnepinner er at de fleste av dem er alt for lange ti å ha stikkende ut av USB-hullet i fronten på anlegget. Det ser amatørmessig ut, og det skal ikke så mye til før man veiver borti og risikerer å ødelegge noe. Da foretrekker jeg faktisk SD-kort som medium; det trykker man gjerne helt inn, og det er usynlig og skadefritt.

En del biler med innebygd løsning for USB har kontakten på andre steder som kan være mer gunstige. Selv tenker jeg å ettermontere anlegg, og er på utkikk etter et OK med USB på baksida, slik at jeg kan ha en forlengelseskabel til hanskerommet eller annet dertil egnet sted. :)

Er av samme oppfatning av deg, og heldigvis har Kenwood forstått det på sine Premium-spillere. De har en lang USB kabel hengde ut bak fra stereoen :)

Dinglende/utstående usb-sticker midt i dashbordet som at på til blinker blir litt for hårete for meg.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA