Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder av Leifene i Norge

Startet av SaxoMann, onsdag 02. mai 2012, klokken 12:41

« forrige - neste »

SaxoMann

La først ut meldingen på feil sted, så nå legger jeg den ut her...

Hei,
Har en ombygget Citroen saxo (til litium, bygget om av Alternativ Energi for 2 år siden). Jeg gjorde en stor reset forleden, etter at vifta ikke ville stoppe (og ja, jeg gjorde dette som beskrevet på forumet). Det jeg har sett nå i ettertid, er at nåla på ECO-meteret vibrerer. Dvs at den gir små utslag, slik at den ikke står i ro. Dette gjelder både når jeg slår på tenningen-da står den og vibrerer på null (meget små utslag), og tilsvarende vibrerer nåla under kjøring. Merker ingenting unormalt ellers. Jeg tror ikke nåla har vibrerert slik tidligere, for jeg reagerte på dette som anderledes nå, så jeg tror det er noe som har kommet nå. Noen forslag til hva dette kan være, om det er noe å bry seg om, og eventuelt hva jeg bør gjøre?
Hyundai Kona. Citroen Saxo, Ombygget til litium av Alternativ Energi i Grimstad (solgt). Elektrisk tannbørste. Bor i Asker, på Hvalstad

elektrolux

Vet dette fenomenet er nevnt enten på dette forumet, eller på det som kolapset. Den gang hadde Enviro løsningen på problemet, men ville selvfølgelig ikke ut med detaljer.

Mener også å huske at det ikke er så mye å bry seg med. Det skal med andre ord være begrenset til selve instrumentet og påvirker ikke bilen forøvrig.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

JCBX

stemmer !

intet at bekymrer sig om ! det er kun øjet den generer

det er en lille fejl (som kan opstå over tid) i instrumentet

den er beskrevet i flere franske tilfælde og sidder i spolen på dette analoge instrument

hvis du ønsker at rette fejlen kan jeg tilbyde dig en ombytning af ECO instrumentet

personligt ville jeg ikke gøre det eller ofre penge på det

Mvh
JCBX

SaxoMann

Takker for beroligende svar-jeg skal nok vende meg til dette  ;D
Hyundai Kona. Citroen Saxo, Ombygget til litium av Alternativ Energi i Grimstad (solgt). Elektrisk tannbørste. Bor i Asker, på Hvalstad

Elmo

Har sett en (ikke ombygget) Saxo som har hatt dette i flere år.

Sitat fra: elektrolux på lørdag 14. april 2012, klokken 17:54
Vet dette fenomenet er nevnt enten på dette forumet, eller på det som kolapset. Den gang hadde Enviro løsningen på problemet, men ville selvfølgelig ikke ut med detaljer.

Kanskje Elbilmekk -som jo jobbet hos Enviro - har fått med seg løsningen ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Pera L

I have heard one case here in Finland about this kind of fault. If someone bring the car for me to fix it firs I will check instrument panel wirings and specially ground side of meter and if it seems to be ok and voltmeter giveing same reading than ecometer then I will thinking to put elco in there to slower movement, you know, an oldfashion way...
Goggling: Jeg har hørt et tilfelle her i Finland om denne typen feil. Hvis noen tar bilen for meg å fikse det granene Jeg vil sjekke instrumentpanelet wirings og spesielt bakken side av meter, og hvis det ser ut til å være ok og voltmeter giveing ​​samme lesing enn ecometer da vil jeg tenker å sette ELCO (electrolyt capacitor) i det å langsommere bevegelse, du vet, en gammeldags måte ...

Boogie

I frankrike fant jeg på et forum at det skulle være et kort på baksiden under et deksel som kunne byttes.
Men dette stemte ikke.
Antagelig er det en kondensator som har sviktet, og som derfor ikke demper bevegelsen.
Har ikke hatt tid til å finne ut hvilken....
Ikke noen fare, men ser litt nervøst ut.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA