Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: hvorfor kjøpe tesla s...

Startet av MortenH, tirsdag 01. mai 2012, klokken 00:51

« forrige - neste »

MortenH

Det er kommet en meget ineressant og velskrevet rapport fra Transnova og Vegvesenet som beskriver framtidsutsiktene for elbilene i samfunnet og dernest i detalj beskriver forslag til utplassering av hurtigladere. Rapporten er ikke bindende på noe vis, men inneholder viktige signaler til oss elbilister.
Her er lenke til publiseringen:
http://www.transnova.no/hurtigladeutredningen-kommer-tidlig-etter-paske

og rapporten som jeg refererer til finner du nederst i artikkelen. Den heter "Hurtigladeutredning del 1: Strategi og kriteriesett for utplassering av hurtigladestasjoner"
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Leaffen

Sitat fra: MortenH på fredag 13. april 2012, klokken 12:51
lenke til publiseringen:
http://www.transnova.no/hurtigladeutredningen-kommer-tidlig-etter-paske

og rapporten som jeg refererer til finner du nederst i artikkelen. Den heter "Hurtigladeutredning del 1: Strategi og kriteriesett for utplassering av hurtigladestasjoner"

Meget interessant rapport. Synes rapporten viser at våre myndigheter mener alvor med satsing på infrastruktur for elbiler.

Det er mange saker som peker i rett retning: Mange nye og meget spennende produksjoner melder seg på i 2013/2014, bedre batteriteknologi, lavere priser på batterier etterhvert, bedre ladeinfrastruktur om en stund og sist men ikke minst; mange som snakker positivt om elbilen.

Mitt inntrykk er at alle som har tatt skrittet og faktisk forsøkt eller prøvekjørt en moderne elbil, er utrolig positiv. Kulhetsfaktoren er sterkt økende.

Ser slettes ikke bort fra at vi kan få en langt hurtigere omlegging til elbiler i samfunnet (her i Norge) enn det som er spådd til nå.

Min spådom: 50% elbiler i 2020 her i Norge???

Skal bli interessant å følge utviklingen videre.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA