Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFEN I ÅLESUND!

Startet av Pera L, onsdag 25. april 2012, klokken 16:09

« forrige - neste »

Pera L

Strange fault was came suddenly, batteries are full and Proxia either Lexia gives no fault in the system. Still, when i´m put key for "ignition" ecometer lamp starts to glow weak and then goes off (light V1700). Turning key for start position ecometer light starts to glow at normally intensitet. I have checked temperatures etc but everything seems to be ok and car behave normally. There is text in the repair manual that several things caused ecometer yellow light glowing as fuse F15, current from the box 1704, 10 point white connector, isolation between point 7 and earth (1) etc but they seems to be ok. Anyone has this kind of fault before?
Goggling: Merkelig feil ble kom brått, batteriene er fulle og Proxia enten Lexia gir ingen feil i systemet. Likevel, når jeg satte nøkkelen for "tenning" ecometer lampe begynner å gløde svakt, og deretter går av (lys V1700). Slå nøkkel for startposisjonen ecometer lampen begynner å lyse ved normalt intensitet. Jeg har sjekket tempraturen men alt synes å være ok og bilen oppfører seg normalt. Det er teksten i verkstedshåndbok at flere ting forårsaket ecometer gult lys gløder som sikring F15, gjeldende fra boksen 1704, 10 poeng hvit plugg, isolasjon mellom punkt 7 og jord (1) etc, men de synes å være ok. Noen har denne typen feil før?

Pera L

Light disappear! What a disappointment. Because reason not founded it will be sleepless nights wondering what was wrong. Moisture? Forthcoming fault? Spiritual fault? Aaaaarrgghhh!
Goggling: Tenn forsvinne! Hva en skuffelse. Fordi grunnen ikke fundert vil det være søvnløse netter som lurer på hva som var galt. Fuktighet? Forestående feil? Åndelig feil? Aaaaarrgghhh!

JCBX

are you sure that the 12V was attending at full rate ?

could be or have been a weak 12V power (battery)

and needed recharging from DCDC


Elmo

#3
The 12v-battery warning light is red, and not so easy to mix up with the yellow eco-lights I guess ??

http://www.elbil.no/wiki/Fil:PSA_Varsellamper.JPG
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Pera L

I can not see from the wiring diagram that there is some connection with DCDC. Of course lack of 12V ground in instrument panel connectors or printed circuit is one possibility. Must check it next when I have time for it.
Goggling: Jeg kan ikke se fra koblingsskjema at det er noen forbindelse med DCDC. Selvfølgelig mangel på 12V bakken i instrumentpanelet kontakter eller kretskort er en mulighet. Må sjekke det neste når jeg har tid til det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA