Phantom braking (En mulig løsning)

Startet av TeslaKriss, mandag 01. juni 2020, klokken 17:56

« forrige - neste »

TeslaKriss

Lenge har vi irritert oss over at Model S, X og 3 som kjører på autopilot får såkalt phantom braking! Hver gang denne hendelsen har oppstått har jeg lagret videoen fra Tesla dash-cam! Og den oppdagelsen jeg gjorde må var at når jeg så på videoen i tilfellene der bilen bremset uten grunn var bildene uklare og ikke mulig å se i det hele tatt hva som foregår!

I tilfeller der bilen ikke bremser uten grunn men opererer som normalt er bildene helt klare og man kan se veien klart! Kan det være noe feil i prosesseringen av bildene eller kvaliteten på kameraet Tesla har brukt som fører til dette irriterende og farlige problemet?

Motorwatt

Her virket ikke bremsene eller nødbremsene:

Min feil. Skulle ikke vært i denne tråden. Rettet.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Sitat fra: TeslaKriss på mandag 01. juni 2020, klokken 17:56
I tilfeller der bilen ikke bremser uten grunn men opererer som normalt er bildene helt klare og man kan se veien klart! Kan det være noe feil i prosesseringen av bildene eller kvaliteten på kameraet Tesla har brukt som fører til dette irriterende og farlige problemet?
Skal ikke se bort fra det, men ville vel tro at Tesla i såfall hadde funnet dette ut hvis det var tilfelle. Jeg hadde en periode med flere fantombremsinger enn vanlig, og fikk samtidig beskjed på skjermen at B-kameraet var tildekket. Fikk nytt kamera, og blokkeringsmeldingene forsvant. Mener også at frekvensen med oppbremsinger ble redusert, men vanskelig å være helt sikker.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Baldrian

Sitat fra: Motorwatt på mandag 01. juni 2020, klokken 19:34
Sitat fra: TeslaKriss på mandag 01. juni 2020, klokken 17:56
Skal ikke se bort fra det, men ville vel tro at Tesla i såfall hadde funnet dette ut hvis det var tilfelle. Jeg hadde en periode med flere fantombremsinger enn vanlig, og fikk samtidig beskjed på skjermen at B-kameraet var tildekket. Fikk nytt kamera, og blokkeringsmeldingene forsvant. Mener også at frekvensen med oppbremsinger ble redusert, men vanskelig å være helt sikker.
Jeg mener fortsatt at årsaken er at bilen et kort oyeblikk tror den er på en kryssende vei (over eller under) med lavere fartsgrense. De gangene det har skjedd med meg, har dette vært tilfelle.

Motorwatt

Sikkert også mulig. Tror nemlig at det ikke bare er én situasjon som forårsaker problemet.
Tesla S75D - 09/2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA