Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lys på Leaf

Startet av i_expect, tirsdag 24. april 2012, klokken 19:16

« forrige - neste »

i_expect

Jeg skal på ferie igjen i Danmark med leafen (har vært det før og det er stort sett glimrende). Men det er et strekk som avhengig av vær, kan være litt langt i Leafen med full bil (to unger og to voksne med bagasje og vinterdekk). Lurer derfor på om noen kan si meg hva jeg skal kjøpe av overganger for å bruke disse hos Better place (se vedlegg)?

Jeg har avklart at det er mulig å lade hos dem om det skulle knipe selv om jeg ikke har abonnement. Har allerede et abonnement hos Clever og ønsker ikke et abonnement hos Better place som jeg må betale fast månedsleie hos...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

jkirkebo

Sitat fra: i_expect på søndag 24. mars 2013, klokken 15:50
Jeg skal på ferie igjen i Danmark med leafen (har vært det før og det er stort sett glimrende). Men det er et strekk som avhengig av vær, kan være litt langt i Leafen med full bil (to unger og to voksne med bagasje og vinterdekk). Lurer derfor på om noen kan si meg hva jeg skal kjøpe av overganger for å bruke disse hos Better place (se vedlegg)?

Du trenger en Type 1->Type 2 kabel. Jeg mener elbilhjelpen selger en for 2300,- selv om jeg ikke finner den på sidene der akkurat nå.

Vær obs på at du på disse ladestolpene kun får 16A lading (3.3kW inn på batteriet) så det tar 7,5 timer å fylle opp fra tom til full.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

i_expect

Ja, klar over at d tar litt tid, det er bare med tanke på nødlading.

Det var litt i overkant med den prisen. Jaja, får satse på at jeg finner noe annet :-)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

jkirkebo

Sitat fra: i_expect på søndag 24. mars 2013, klokken 18:14
Ja, klar over at d tar litt tid, det er bare med tanke på nødlading.

Det var litt i overkant med den prisen. Jaja, får satse på at jeg finner noe annet :-)

Vær obs på at denne ladekabelen vil nok de fleste Leaf-eiere også få behov for i Norge etterhvert, om man skal lade på kommunale ladepunkter. Bl.a skal alle nye punkter i Oslo få slik kontakt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vinavler

Kære Norske "Leafere".
Clever (tidligere ChoosEV) skal til de nye normale 16A ladestandere bruge et Mennekes-stik, som bliver standard i fremtiden. De har nu et kort der ikke kræver abonnement, kun betaling for forbrug når oprettelse på 350 kr. er betalt. www.clever.dk/produkter/opladning-paa-farten

Kan varmt anbefale deres App "CLEVER" der viser alle deres ladestandere, hurtigladere/ normale, og om de er optaget eller i uorden. Virker fint på Android. Der kommer hele tiden flere hurtigladere.
Better Place kan alle med et Mennekes-stik få adgang til ved at ringe og oplyse et nummer på ladestanderen, og så kræver de vistnok 100 kr. pr. gang (standeren åbnes når du ringer). Har aldrig selv prøvet Better Place, det er for dyrt synes jeg. Senest har BP nu igangsat hurtigladere på 22kW til den kommende Renault Zoe, abonnement til denne kendes ikke.
Velkommen til DK :)

el nino

For de som skal på ferie i DK lønner det seg å kjøpe et GOMore kort. Koster 0 kr. å opprette, 99kr. mnd. (man er ikke flere mndr. på ferie ;D)og kr.3.50/kw.
Et GO kort koster kr. 350 å opprette, og kr.5.50/kw

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA