Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Enda en elbilbrann

Startet av ovst, mandag 23. april 2012, klokken 06:41

« forrige - neste »

offpist

Er hel bakaksling på disse bilene så det er kun frem hjulene man eventuelt må justeres.
Selv så tror jeg ikke jeg tar meg bryderiet med å justere noe.

Koster rundt 1200-1700 kr å få justert på et verksted så vidt jeg veit.

Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Mippen

Ok, på bildene så det ut som det var mindre enn 40 profil. Gjorde seg med litt lavere bil og større felger :) Merker du noe forskjell på rekkevidden?
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Vanskelig å si angående rekkevidden. Men jeg vil si nei, det er ingen merkbar forskjell.
Kjørte Oslo-Gol-Oslo med dette hjulsettet sist helg.

Hjulene er like brede, nemlig 205. Og 18" hjulsettet er mye lettere enn de originale 16" hjulene.
Lavprofil dekk har kanskje høyere motstand enn høyere profil men kan ikke tenke meg det utgjør så mye.

Senkning kan kun bidra i positiv retning, så vidt jeg kan forstå.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Mippen

#63
Heldig dere østpå som kan kjøre så langt. Vi kommer oss ikke til Gol med en leaf selv om det er omtrent like langt dit fra Bergen. Hadde knapt kommet oss opp lærdal for å si det slik. Kommer en hurtigladestasjon i Eidfjord, men er kraftig stigning oppover fjellet så det burde ha vært en ladestasjon på toppen også. Litt risky å legge ut på den turen. Fra øst går det fint for mye nedover. Enste som har klart å legge til rette for øst/vest er faktisk tesla. Er både lademulighet for tesla i Aurland og på Gol. Ikke mindre enn 6 biler kan lade. Hvorfor kan ikke vi med vanlige elbiler også få slike?  Litt avsporig... :P
Fremtiden er elektrisk.

Gliderman

Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

olaover1

Da er sommerhjula på. 225/40-18. Felger 8X18 5/114,3 ET40 Satt som et skudd. Skulle bare hatt tilgang til godkjent senk!
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

offpist

Looking good ;)
Kan godt trenge noe senk ja.


Slik var det vi senket bilene før i tiden:
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

offpist

Veldig OT, men fikk på sommerhjulene på "bil nr 2" i dag.



Noe sier meg at 20X10 på Leaf``n hadde sett litt rart ut.. ;)
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Oah1979

Her er min leaf med Bc-Racing coilovers og 8,5x20" med 225/30/20 dekk. ble da ikke så stygt?!?;)

leafnor

Ser tøft ut, men ingen kantsteiner eller fartsdumper der du bor kan jeg tro. Jeg skulle hatt hevesett, men gikk fra 55-profil til 60-profil og fikk bilen 1cm opp fra bakken. Subber ikke fronten ned i fortau lengre.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Oah1979

Fartsdumper går helt greit faktisk subber ikke framfangeren. Er et par ganger jeg har tatt nedi med skvettlappene foran på vei over sånn ganske brå midlertidig plast fartsdump. Men fungerer faktisk overraskende bra selv om den nå er mye lavere en orginalt. Men man må selfølgelig ha i bakhodet at man kjører senketbil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA