Hovedmeny

Erfaringer MCU1 med FSD/HW3

Startet av mthoring, tirsdag 12. mai 2020, klokken 23:42

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: tornaldo på mandag 25. mai 2020, klokken 09:13
Har MCU1, AP2 og FSD. Er det slik å forstå at når jeg får oppgradert til HW3, skal jeg få sentry mode(med opptak) og dashcam?

Ja, men du får ikke viewer på skjermen. Det krever MCU2.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Freak

I USA skriver de at de har fått visualiseringen med MCU1 også...
Ref. Facebook grupper: Teslas with FSD/MCU1

Radon

Sitat fra: Freak på tirsdag 09. juni 2020, klokken 09:55
I USA skriver de at de har fått visualiseringen med MCU1 også...
Ref. Facebook grupper: Teslas with FSD/MCU1
Interessangt!
Har de da fått mulighet til å slå på ekstra visualisering under Autopilot instillingene? Har du link eller bildet som viser dette?

tibber73

Min AP2.5 MCU1 var inne til oppgradering hos SC Trondheim i dag.

Nå ligger en oppdatering nesten klar (2020.20.12), men kommer ikke over 100% (prøvd reset, poweroff osv). I tillegg er ikke autopiloten helt kalibrert enda selv om den ble aktivert etter få km. Ser ut som sidekameraene ikke kommer lengre enn 99% av kalibreringen.
Det piper fælt nå som bilen er redd alt som finnes av syklister, vegger og busker.

Er det noen andre som har sånne problemer med ny FSD-computer og MCU1?
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

dragmore

Noen på sørlandet som har fått oppgradert til HW3.0 med MCU1?
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

mthoring

Noen med ap2.0 som har fått oppgradert til hw3 som kan bekrefte at ap2.0/hw3/mcu1 støtter dashcam?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

tibber73

Sitat fra: tibber73 på mandag 22. juni 2020, klokken 20:41
Min AP2.5 MCU1 var inne til oppgradering hos SC Trondheim i dag.

Nå ligger en oppdatering nesten klar (2020.20.12), men kommer ikke over 100% (prøvd reset, poweroff osv). I tillegg er ikke autopiloten helt kalibrert enda selv om den ble aktivert etter få km. Ser ut som sidekameraene ikke kommer lengre enn 99% av kalibreringen.
Det piper fælt nå som bilen er redd alt som finnes av syklister, vegger og busker.

Er det noen andre som har sånne problemer med ny FSD-computer og MCU1?
Det var en firmware-oppdatering som hadde feilet. Alt ok nå. Den kjører bra på autopilot, men liker ikke at jeg sleiker asfaltkanten på smale veier.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

fonberg

Sitat fra: tibber73 på onsdag 01. juli 2020, klokken 08:48
Sitat fra: tibber73 på mandag 22. juni 2020, klokken 20:41
Min AP2.5 MCU1 var inne til oppgradering hos SC Trondheim i dag.

Nå ligger en oppdatering nesten klar (2020.20.12), men kommer ikke over 100% (prøvd reset, poweroff osv). I tillegg er ikke autopiloten helt kalibrert enda selv om den ble aktivert etter få km. Ser ut som sidekameraene ikke kommer lengre enn 99% av kalibreringen.
Det piper fælt nå som bilen er redd alt som finnes av syklister, vegger og busker.

Er det noen andre som har sånne problemer med ny FSD-computer og MCU1?
Det var en firmware-oppdatering som hadde feilet. Alt ok nå. Den kjører bra på autopilot, men liker ikke at jeg sleiker asfaltkanten på smale veier.

Har du deaktivert «lane departure warning»? Personlig synes jeg den er håpløst masete på alt annet enn motorveg.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

tibber73

Sitat fra: fonberg på onsdag 01. juli 2020, klokken 08:52
Sitat fra: tibber73 på onsdag 01. juli 2020, klokken 08:48
Sitat fra: tibber73 på mandag 22. juni 2020, klokken 20:41
Min AP2.5 MCU1 var inne til oppgradering hos SC Trondheim i dag.

Nå ligger en oppdatering nesten klar (2020.20.12), men kommer ikke over 100% (prøvd reset, poweroff osv). I tillegg er ikke autopiloten helt kalibrert enda selv om den ble aktivert etter få km. Ser ut som sidekameraene ikke kommer lengre enn 99% av kalibreringen.
Det piper fælt nå som bilen er redd alt som finnes av syklister, vegger og busker.

Er det noen andre som har sånne problemer med ny FSD-computer og MCU1?
Det var en firmware-oppdatering som hadde feilet. Alt ok nå. Den kjører bra på autopilot, men liker ikke at jeg sleiker asfaltkanten på smale veier.

Har du deaktivert «lane departure warning»? Personlig synes jeg den er håpløst masete på alt annet enn motorveg.
Nei. Jeg får leve med maset. En dag blir jeg sikkert veldig glad for denne funksjonen.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

mthoring

Sitat fra: mthoring på onsdag 24. juni 2020, klokken 08:05
Noen med ap2.0 som har fått oppgradert til hw3 som kan bekrefte at ap2.0/hw3/mcu1 støtter dashcam?

Har fått bekreftet at hw3/mcu1 gir dashcam på det amerikanske forumet.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

geear

Men når de oppgraderer 2.0-biler, bytter de da kamerapakken også?

HKS

Sitat fra: gr på lørdag 04. juli 2020, klokken 21:33
Men når de oppgraderer 2.0-biler, bytter de da kamerapakken også?
Nei, HW 2.0 og HW 2.5 har samme kamera, det er kun forskjell på filter, hvor 2.0 har RCCC og 2.5 har RCCB.
Tesla Model 3 Long Range

mthoring

Ja, så filmene ser noe annerledes ut, men fullt ut brukbare som dashcam.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

oto

Sitat fra: dragmore på tirsdag 23. juni 2020, klokken 23:24
Noen på sørlandet som har fått oppgradert til HW3.0 med MCU1?

Jepp, vi fikk oppgradert her nede for noen måneder siden. TMX 75D høst 2017.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

streken

#59
Etter at jeg fikk oppgraderingen til HW3 har det vært lite å rope hurra for ::)

MCU1 sliter veldig, jeg har mistet flere funksjoner. De to mest irriterende er at bilen ikke klarer å måle forbruk eller tilbakelagt distanse (km.telleren for total kjørelengde er det eneste som fungerer her), og at den ikke klarer å oppdatere seg. Nå har den lastet ned i over en uke, nedlastingsprosenten går opp og ned.
Jeg har gjort hele spekteret av omstarter, uten hell. Tesla sier bilen må inn på verksted, at mobilservice ikke kan løse problemet.

Et lyspunkt får være at Spotify fungerer godt nå. Og at bilen ellers er tight og fin.

—-

Oppdatering 9/7: Jeg ringte Tesla sitt veihjelpnummer og tastet 1, kom etter et halvt minutts ventetid gjennom til en trivelig person som raskt satte meg over til teknisk. Teknisk snakket med meg i en halvtime og fikk til slutt bilen til å laste ned hele oppdateringen (det var noen feilaktige filer som måtte slettes, fikk jeg inntrykk av). Mens oppdateringen foregikk, klippet jeg gresset, teknikeren hadde lovt å ringe meg tilbake. Et halvt minutt etter at bilen hadde gitt beskjed om at oppdateringen var klar, jeg hadde ikke rukket å stoppe gressklipperen, ringte teknikeren tilbake fra et nederlandsk nummer for å sjekke at alt var som det skulle. Og det var det.

En svært god opplevelse med Tesla sin kundeservice der, altså  :+1:

Bilen min skal fortsatt inn til verksted, for de mener det bør tas en grundigere sjekk, men nå fungerer tilsynelatende alt som det skal.
Eneste lille bug er at km.stand sank med 300km etter at bilen var oppdatert, men det lever jeg godt med :angel:
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA