Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglader Stortorvet, Kongsberg

Startet av cra, søndag 22. april 2012, klokken 01:52

« forrige - neste »

Baltor

Sitat fra: elektrolux på onsdag 11. april 2012, klokken 19:31
Ser lurt ut, men er instrumentet synlig uten å flytte hodet?
Har sett lignende men noe da tror jeg instrumentet stod noe lavere. Det fungerte ikke for meg.
Enig med Electrolux her, hvis man bruker CO mobilholder med lang arm får man instrumentet til venstre for og litt høyere enn speedometeret, svært lett å følge med på, dette gir cockpitfølelse som i et fly   ;D
En annen fordel med denne holderen er at den kan roteres og tilpasses horisontale instrumenter, den er passe stor og dekker hullet på baksiden, flatkabelen tres igjennom åpningen på bøylen under.
CRA: du trenger ikke trekkesnor for å legge flatkabel under gulvteppet. Løft opp nedre del av dørpakningen, og gulvteppet kan løftes opp slik at du ser utsiden av gummimuffen.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

cra

Sitat fra: Baltor på torsdag 12. april 2012, klokken 10:35
CRA: du trenger ikke trekkesnor for å legge flatkabel under gulvteppet. Løft opp nedre del av dørpakningen, og gulvteppet kan løftes opp slik at du ser utsiden av gummimuffen.

Ah, det tenkte jeg ikke på. Det som sitter fast av teppe/plastdeksel ser ut til å sitte innmari godt fast, men den flippen som går opp langs dørstolpen til venstre er helt løs. Hadde derfor ikke lyst til å løsne noe som ikke allerede var løst, og dro derfor ikke spesielt hardt i noe. Tenkte å lime teppet fast i stolpen med en klatt Tec-7 e.l. når alt er testet og i orden.

Har desverre hatt et setback som vil utsette ferdigstillelsen noe; hydraulikken på MC-løfteren min lekker olje, og nå ser det ikke ut til å være nok olje i den til å få kjørt den helt opp.  >:(  Jeg må derfor sette Leca under batterikassa mens den står halvveis oppe i bilen og ta ut liften og prøve å få reparert den. Noen som har erfaring med å skifte pakning i en slik donkraft og etterfylle olje? DEt ser ut til at det lekker fra "knappen" under "jekk-ned-pedalen" (den lille pedalen).

Tenkte å ta den med til Biltema først og spørre om det er noe de kan gjøre med det (reklamasjon)


Og: Jeg har til nå hatt både hovedbatteriet og 12V batteriet frakoblet. Hvilken rekkefølge bør jeg koble dem til igjen i for å ikke grille DC/DC converteren igjen?  (Det at det ikke står noe om å koble fra 12V batteriet før nedplukking av batterikassa får meg til å tenke at 12V kan kobles til først.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

#47
12V batteriet må aldri kobles fra mens DC-DC er aktiv.

DC-DC kan være aktiv så lenge traksjonsbatteriet er koblet til og servicelukebryteren er klemt sammen.

Vedlagt er bildet av den holderen Baltor og de fleste andre Robometer entusiaster bruker. Koster ca. 275 NOK hos Claes Olson
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på torsdag 12. april 2012, klokken 11:10
12V batteriet må aldri kobles fra mens DC-DC er aktiv.
DC-DC kan være aktiv så lenge traksjonsbatteriet er koblet til og servicelukebryteren er klemt sammen.

Slik var det vel, ja. :)  Det betyr at så lenge serviceluka er åpen så er jeg safe.


Sitat fra: elektrolux på torsdag 12. april 2012, klokken 11:10
Vedlagt er bildet av den holderen Baltor og de fleste andre Robometer entusiaster bruker. Koster ca. 275 NOK hos Claes Olson

Najs!

Skal muligens en tur innom C.O. i morgen selv, får se om jeg skaffer meg en slik selv. Skal se om jeg ikke får lagt inn bilde og varenr som tips i veiledningen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Sitat fra: Caspar på onsdag 11. april 2012, klokken 10:58
Da melder jeg meg på Forummesterskapet i innfestning av Robometer.

Nydelig løsning. Vakkert!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

cra

Ny preview; nå med noe bedre innholdsfortegnelse, og noen bilder er byttet ut. Tenkte å skrive litt om daglig bruk når jeg har kommet så langt at jeg kan begynne å kjøre og prøve det litt, samt ta et par bilder av det. Må bare skru sammen bilen og få den på PKK først.

















Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Caspar

Meget bra ( selv om ikke braketten min kom med  ;D)
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

cra

Sitat fra: Caspar på tirsdag 17. april 2012, klokken 14:33
Meget bra ( selv om ikke braketten min kom med  ;D)

Dokumentet er ikke helt endelig, så det er fortsatt håp. ;)  KAnskje et "Vedlegg 1" med ulike monteringsalternativer. Driver å fungerer på en variant selv, må bare få tak i dertil egnet materiale.

elektrolux: Hvor er de jumperne det henvises til for å endre farger? Må man ta ut innmaten og dele selve LCD'en fra hovedkortet for å komme til dem? I så fall er det kanskje like greit å ikke si noe om noen mulighet for fargeskift? Evt. oppgradere kommende versjoner med DIP-switch'er på baksida. :)

Og: Er det mulig å koble på 12V spenningssensor? Ser for meg at det kunne være nyttig å overvåke spenninga på 12V-batteriet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hkaspenberg

Sitat fra: cra på tirsdag 17. april 2012, klokken 15:06
Sitat fra: Caspar på tirsdag 17. april 2012, klokken 14:33
Meget bra ( selv om ikke braketten min kom med  ;D)

Dokumentet er ikke helt endelig, så det er fortsatt håp. ;)  KAnskje et "Vedlegg 1" med ulike monteringsalternativer. Driver å fungerer på en variant selv, må bare få tak i dertil egnet materiale.

elektrolux: Hvor er de jumperne det henvises til for å endre farger? Må man ta ut innmaten og dele selve LCD'en fra hovedkortet for å komme til dem? I så fall er det kanskje like greit å ikke si noe om noen mulighet for fargeskift? Evt. oppgradere kommende versjoner med DIP-switch'er på baksida. :)

Og: Er det mulig å koble på 12V spenningssensor? Ser for meg at det kunne være nyttig å overvåke spenninga på 12V-batteriet.

Førlgede syns jeg hadde vært kjekt: Ved å bruke en eller to pinner fra PIC'en til å drive LED'en burde det være mulig å skifte fra grønt til rødt når man går over et visst konfigurerbart strømtrekk.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

cra

Sitat fra: hkaspenberg på tirsdag 17. april 2012, klokken 15:09
Førlgede syns jeg hadde vært kjekt: Ved å bruke en eller to pinner fra PIC'en til å drive LED'en burde det være mulig å skifte fra grønt til rødt når man går over et visst konfigurerbart strømtrekk.

Ja, det hadde vært veldig snertent! Og evt. kanskje et (konfigurerbart) lite pip? Det står en klistrelapp på boksen med MAX 150A, men rødt lys i displayet hadde vært enda mer logisk, i alle fall hvis det er mulig å lage det med den hardwaren som er der. :)  Men er man oppmerksom på det når man drar på litt så kan man holde et lite øye med RoboMeteret.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Godt forslag. Skal undersøke om dette lar seg gjøre.

Pinnene som styrer lyset er små lasker som ses fra baksiden av displayet. Alle 3 på plass gir hvitt lys, fjern en eller 2 for andre farger.

Hver lask gir sin farge, som tilsammen gir hvitt lys. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA