Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EL bil til ca 50 000-70 000, er det mulig???

Startet av Marius-H, fredag 20. april 2012, klokken 06:33

« forrige - neste »

Marius-H

Hvilke muligheter har jeg? Og hvor fort lader dere deres Leaf fra '0' til full med 16A?

Rio

Nissans hurtiglader skal jo koste USD 10000,- nå, hvilket er meget billigere enn før. Problemet er jo at den trenger 80A 400V trefase, men jeg tenker at det muligvis går an å justere den ned fra 50 kW (eller hva det nå er) til 10 kW eller 20 kW.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

BE

Sitat fra: Marius-H på mandag 02. april 2012, klokken 23:31
Hvilke muligheter har jeg?
Hurtiglader, eller vente til en senere modell med større innebygget lader enn dagens 16A

Sitat
Og hvor fort lader dere deres Leaf fra '0' til full med 16A?
6 - 6.5 timer
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

erikf

Denne her blir vel vesentlig rimeligere enn standard hurtiglader
http://elbil.no/ladestasjoner/635-abb-med-ny-hurtiglader-for-elbil

Men hvem vil ha noe slikt hjemme? Kanskje noe for borettslag e.l. i alle fall?

Burde finnes alternativer på ca 32A eller den størrelsen til overkommelig peng.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.


nofuelno

Den fra EVTEC på 20 kW koster ca. 145.000,- inkl. mva  ( kanskje en slipper mva ved kjøp sammen med en elbil ? )

Den 20kW lader som ABB nå har annonsert, vil ligge på ca. 119.000,- inkl. mva ( + installasjon og idriftsettelse )

Dette  er foreløbige priser så dere vet omtrent hva slikt koster.

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Marius-H

Sitat fra: nofuelno på tirsdag 03. april 2012, klokken 01:12
Den fra EVTEC på 20 kW koster ca. 145.000,- inkl. mva  ( kanskje en slipper mva ved kjøp sammen med en elbil ? )

Den 20kW lader som ABB nå har annonsert, vil ligge på ca. 119.000,- inkl. mva ( + installasjon og idriftsettelse )

Dette  er foreløbige priser så dere vet omtrent hva slikt koster.



Så med 20kw tar det litt over en time å lade den opp?

nofuelno

Det tar ca. 75 min å lade opp en bil 100% med en 20 kW lader.

Med en 50 kW lader, skal det kunne gjøres unna på 60 min.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Marius-H

Sitat fra: nofuelno på tirsdag 03. april 2012, klokken 08:22
Det tar ca. 75 min å lade opp en bil 100% med en 20 kW lader.

Med en 50 kW lader, skal det kunne gjøres unna på 60 min.


Oki supert med info. Selger du 16A ladere også?

Smiling when sailing

På det Tyske Leaf-forumet (www.leaf-forum.de) er det en fyr som har kjøpt seg en egen Chademo 20 kW lader fra e8energy (http://www.e8energy.de/produkte/strom_ladestationen/49,ladestation_@fast.html). Den går på 400 V trefasestrøm med 32 A. Han betalte 14000 Euro for den. Det som er litt interessant er at han tar den med i bilen. Han hevder at den passer både i i-Mieven hans og Leafen. Problemet med Leafen er bare at han må hive den ut av bagasjerommet for å kunne lade siden ladekabelen er ikke lang nok, mens i i-Mieven kan han lade mens laderen ligger i bagasjerommet. Han har demontert stålstativet med hjulene for å få den inn i bilen...  Så det er mulig å kjøre rund med sin egen Chademo-løsning, hvis man bare finner et sted til å koble den på.
DetTyske forumet er forresten ganske så liten med veldig få medlemmer og fortsatt lite aktivitet, men der virker som det er entusiaster der og ;) .
Blå Leaf, Tromsø

elektrolux

Med en slik lader finner han ladepunkter i et hvert industriområdet.

En stor bonus i et land der lading ellers betinger abbonement på flertallet av ladepunktene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Elektrolux har i en annen tråd henvist til en Evtec som kan tas med på tur.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4070.msg36891.html#msg36891
med link til factsheet .pdf

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

nofuelno

Det er en slik EVTEC på vei til Norge nå.

Vi skaffer forøvrig alle typer ladere fra 16A og oppover....
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Rio

nofuelno:

Har dere 16A ladekabler (ev. med CEE kontakt) også?
(Altså, 16A versjonen av den som kommer med bilen.)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA