Hovedmeny

Ny prisliste?

Startet av Elbilmannen87, lørdag 02. mai 2020, klokken 21:16

« forrige - neste »

AJ82

Sitat fra: TM på mandag 15. juni 2020, klokken 21:44
Volum-modellene 50 SUV Advanced Business og Sport har bare gått marginalt ned i pris. De har vel bare pyntet de litt, så prisene er nå 629K og 689K istedet for 630 og 690. I praksis ingen merkbar prisendring.

Men i forhold til tidligere er jo dette vesentlig opp, rundt 80-90k?

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Trond.m

Ja, det stemmer. Så artikkelen i motor var vel ekstremt villedende og kunne gi inntrykk av at store deler av prisøkningen var reversert. Men den gir vel mange klikk da, og det er vel poenget 😉

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på tirsdag 16. juni 2020, klokken 09:14
Ja, det stemmer. Så artikkelen i motor var vel ekstremt villedende og kunne gi inntrykk av at store deler av prisøkningen var reversert. Men den gir vel mange klikk da, og det er vel poenget 😉

Prisreduksjonen gjelder først og fremst 55-modellen.
55 Advanced Sport kostet 742.900 frem til den økte til 839.000. Nå koster den 798.000.
Prisdifferansen mellom 50 og 55 er nå 109.000. Den var vel 150.000 på det meste.

Trond.m

Ja, prisforskjellen mellom 55 og 50 er nå nede på et nivå på linje med resten av europa. Da 50 ble introdusert var faktisk prisforskjellen oppe i ca 220.000 som skyldes kampanjepris på 50 og overpris på 55. Da var 50 et opplagt valg. Nå synes jeg 55 framstår som langt mer attraktiv, og jeg tipper volumet framover vil ligge der.

Ledam

Hvis argumentet for å justere prisene var lav kronekurs så må jo prisene justeres tilbake hvis krona styrker seg igjen.

Ser på Finn nå at det er mange som benytter sjangsen til å tjene en del penger nå. Bruktbilprisene er økt kraftig i det siste.



AJ82

#65
Sitat fra: Ledam på onsdag 17. juni 2020, klokken 23:29
Hvis argumentet for å justere prisene var lav kronekurs så må jo prisene justeres tilbake hvis krona styrker seg igjen.

Ser på Finn nå at det er mange som benytter sjangsen til å tjene en del penger nå. Bruktbilprisene er økt kraftig i det siste.

Det er nok ikke slik at denne innkjøpsprisen er "flytende". Det ville nok gjort det ganske vanskelig for importører med stadige endringer. Tipper de diskuterer pris med fabrikken  et par ganger i året basert på kurs, så sikkert en stund før neste justering evt. Ellers gjør det vel ingenting at bruktbilprisen går opp  :+1:

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Radial

#66
Fikk mail fra Møller om jeg var interessert i e50 A.Business 2021 mod til 600k i dag..en ny pris som kommer nå.

Det er vel "bare" 30k opp fra 570 som den kostet før økningen.
Forsåvidt en grei pris, men avventer heller til høsten og neste år når konkurransen knyter seg til.

EDIT, Redigert med korrekt gammel pris,570k
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Trond.m

Sitat fra: Radial på torsdag 18. juni 2020, klokken 20:20
Fikk mail fra Møller om jeg var interessert i e50 A.Business 2021 mod til 600k i dag..en ny pris som kommer nå.

Det er vel "bare" 30k opp fra 670 som den kostet før økningen.
Forsåvidt en grei pris, men avventer heller til høsten og neste år når konkurransen knyter seg til.
Hvis det stemmer så har Møller bevisst manipulert markedet for å få solgt 20 modellene til full pris før lansering av 21 modellen. Da er det takk og farvel til alt Møller leverer for min del.

ThomasEL

Sitat fra: TM på torsdag 18. juni 2020, klokken 21:07
Sitat fra: Radial på torsdag 18. juni 2020, klokken 20:20
Fikk mail fra Møller om jeg var interessert i e50 A.Business 2021 mod til 600k i dag..en ny pris som kommer nå.

Det er vel "bare" 30k opp fra 670 som den kostet før økningen.
Forsåvidt en grei pris, men avventer heller til høsten og neste år når konkurransen knyter seg til.
Hvis det stemmer så har Møller bevisst manipulert markedet for å få solgt 20 modellene til full pris før lansering av 21 modellen. Da er det takk og farvel til alt Møller leverer for min del.

Ja, dette er i så fall veldig dårlig gjort mot oss som handlet og som ble "lovet" høyere priser hvis vi ventet...!
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

daktari

Sitat fra: Radial på torsdag 18. juni 2020, klokken 20:20
Fikk mail fra Møller om jeg var interessert i e50 A.Business 2021 mod til 600k i dag..en ny pris som kommer nå.

Det er vel "bare" 30k opp fra 670 som den kostet før økningen.
Forsåvidt en grei pris, men avventer heller til høsten og neste år når konkurransen knyter seg til.
den koster 670 nå, men du har fått tilbud på 700 eller 600? Forstod ikke helt
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Nei, den ble satt opp fra 570K til 630K 23.april og gikk ned til 629K 12. juni. Det var nok en strategisk prisjustering for at det skal se litt penere ut. Det er naturligvis mulig at en forhandler rabatterer ned til 600K, men jeg tviler vel på at de setter ned veiledende pris. Og vinterhjul og serviceavtale kampanjen vel slutt og det utgjør jo også noen kroner.

Radial

Mulig det var ett heeelt tilbud spesielt til meg for å få ett salg,  siden jeg satte taket på absolutt 600 og egentlig søkte billigst mulig bil med hengerfeste.

Stod ikke noe om serviceavtale eller vinterhjul, men jeg antar vinterhjul var "med" siden det "følger med" på alt over Launch Editon.

Men viser ihvertfall litt forhandlingsrom kanskje?
Prisene vil ihvertfall variere virker det som, så greit å ha litt is i magen.
For min del har jeg kjøpt bil, til under halve prisen i denne omgang... selvfølgelig ikke E-tron 😊
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Radial

#72
Sitat fra: daktari på torsdag 18. juni 2020, klokken 22:24
Sitat fra: Radial på torsdag 18. juni 2020, klokken 20:20
Fikk mail fra Møller om jeg var interessert i e50 A.Business 2021 mod til 600k i dag..en ny pris som kommer nå.

Det er vel "bare" 30k opp fra 670 som den kostet før økningen.
Forsåvidt en grei pris, men avventer heller til høsten og neste år når konkurransen knyter seg til.
den koster 670 nå, men du har fått tilbud på 700 eller 600? Forstod ikke helt

Før prisøkning i mars/april kosta en standard advanced business 570k inkl vinterhjul, pluss 10k for ryggekamera og hengerfeste som de fleste vill valgt ihvertfall.

Nå starter advanced business på ca 630.
Og 600 for std advanced business , var det jeg ble forespeilet i e-post.

Så det er sikkert noe som skjer snart med prislistene, eller så har de fått handlingsrom rundt prisen.

EDIT: Justert med korrekt gammel AB pris 570k.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Stikkkontakt

Sitat fra: Radial på fredag 19. juni 2020, klokken 13:21
Sitat fra: daktari på torsdag 18. juni 2020, klokken 22:24
Sitat fra: Radial på torsdag 18. juni 2020, klokken 20:20
Fikk mail fra Møller om jeg var interessert i e50 A.Business 2021 mod til 600k i dag..en ny pris som kommer nå.

Det er vel "bare" 30k opp fra 670 som den kostet før økningen.
Forsåvidt en grei pris, men avventer heller til høsten og neste år når konkurransen knyter seg til.
den koster 670 nå, men du har fått tilbud på 700 eller 600? Forstod ikke helt

Før prisøkning i mars/april kosta en standard advanced business 670k inkl vinterhjul


569.900 kostet den før prisøkning.
Blir umulig å holde tråden her når du stadig vekk roter med tallene.

Listeprisen idag er 629.000 ,men finner ikke at vinterdekk er standard. Det er godt mulig.

storeulv

Ekstra hjulsett (vinterdekk) har vel ikke vært standard, men noen (eller kanskje alle?) forhandlere har kjørt en kampanje der man har sluppet å betale de ca. 30' som det koster for en tilleggspakke med vinterhjul og noe annet ekstra stæsj. Jeg tror pakken fortsatt ligger i konfiguratoren.

Jeg var blant de heldige som fikk denne pakken samt 3 års service med i grunnprisen for min e50 AS som da var ca. 610', altså før prisøkningen.
Audi e-tron 50AS MY 2020

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA