Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kupévarmer, 12 V på P106el

Startet av PLUTO, onsdag 12. desember 2007, klokken 14:06

« forrige - neste »

PLUTO

Jeg har merket meg at radiomottakingen ikke er helt god i TH!NK. Dette er jo logisk siden bilen er mye plastikk og antennen ikke får noe jordplan. Tenkte sette inn et lite jordplan under antennen. Er det noen som har gjort seg noen erfaringer?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

hens

Originalantenneledningen har litt kortkjernepigg, den rekker ofte ikke helt inn i mottageren. Kontroller dette før du gjør noen stor operasjon. Hvis det sitter antenneforsterker på antennen rett bak radioen , er det ganske sikkert at du har problemer, da denne krever ekstra lang kjernepigg.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

El rayo

Har også opplevd at forsterkeren er defekt, da demper den signalet. Forsterkeren er en blank hylse med en kort, sort antenneledning som er koblet inn på selve radioen. Det fungerer bra uten forsterker hos meg med uoriginal radio og vindusantenne innvendig.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

howcome

FM-radioen i min modell hadde endel støy, jeg kunne eksempelvis høre at jeg bremset. Jeg byttet derfor spilleren ut med en DAB-mottager. Det er fantastisk kvalitet og all støy er borte. Det hender sendingen faller ut -- f.eks. i parkeringshus og tuneller -- men jeg slipper skurring.

DAB-mottageren kom med egen antenne som klistres nederst på frontruta. Jeg var usikker på om varmetrådene ville svekke mottagelsen, men det ser ut til å gå fint.

Modellen jeg kjøpte er fra JVC, jeg betalte 100 pund i England. En lekker investering.

Si fra dersom noen trenger en original Grundig radio... den kan hentes gratis i Oslo...
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016

hens


Ja takk,
min har sluttet å snakke.

Send adressen din til hensattonlinedotno.

Henning.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

PLUTO

Sitat fra: El rayo på lørdag 08. desember 2007, klokken 22:57
Har også opplevd at forsterkeren er defekt, da demper den signalet. Forsterkeren er en blank hylse med en kort, sort antenneledning som er koblet inn på selve radioen. Det fungerer bra uten forsterker hos meg med uoriginal radio og vindusantenne innvendig.

Radioen fungerer fint nå etter at jeg fjernet antenneforsterkeren. Radioen i min bil er en billig Biltema variant så jeg vil ikke tro at den har veldig god radiomottaker. Dermed er myten om den dårlige antennen avkreftet i forhold til min Think.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Måtte nylig reparere dårlig mottak i AX'en. Der var det senterlederen som hadde røket inne i antennepluggen som går inn i bilradioen.

Fant en gammel type plugg og loddet denne på.

Nå sliter jeg med ullen lyd og skurring på høyt volum, og mistenker at en av høytalerledningene ligger mot gods.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HHF

Sitat fra: PLUTO på onsdag 26. desember 2007, klokken 18:52
Sitat fra: El rayo på lørdag 08. desember 2007, klokken 22:57
Har også opplevd at forsterkeren er defekt, da demper den signalet. Forsterkeren er en blank hylse med en kort, sort antenneledning som er koblet inn på selve radioen. Det fungerer bra uten forsterker hos meg med uoriginal radio og vindusantenne innvendig.

Radioen fungerer fint nå etter at jeg fjernet antenneforsterkeren. Radioen i min bil er en billig Biltema variant så jeg vil ikke tro at den har veldig god radiomottaker. Dermed er myten om den dårlige antennen avkreftet i forhold til min Think.
Det var min erfaring også når jeg monterte uoriginalt anlegg i bilen (stod ingen der når jeg fikk den). Rev ut forsterkeren og alt var såre vel .... (måtte imidlertid koble om strømledningen til kontakten for å få permanent strøm til radioen - se annen tråd her under Think-temaene evt).
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA