Summelyd når bilen er i std.by

Startet av Heinz, mandag 20. april 2020, klokken 19:36

« forrige - neste »

Heinz

Ladet bilen (p85dl) til 100% inatt, koblet fra idamorges kl 09, og den har etterpå stått å summet i hele dag, tilsynelatende avslått, og nøkkel har ligget inne i huset, den har også brukt 25km fra kl 09 til kl 18, uten å ha vert ibruk. Noen ide om hva dette kan være?

sjokomelk

Phantom drain. Bilen bruker alltid strøm. I tillegg så driver den mest sannsynlig å balanserer cellene.
Og du gjør ikke batteriet ditt en tjeneste med å la det stå 100% oppladet så lenge som nå.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Teslalita

Noen mener det kom med 2020.12.5. Sirkulasjonspumpa går hele tiden ved over 75? ladenivå.

Heinz

Var ute å kjørte en tur, nå er batteriet under 80%, så har bilen stått i 2 timer, men likevel summer det en plass på høyre side fremme.

geear

Heinz

Hvordan var det vi tok full restart nå igjen

geear

Holde inne begge scrollehjulene og knappene over scrollehjulene (på rattet), samtidig som du trår på bremsepedalen, til T-logoene vises på skjermene (eller iallfall til de går i svart). Power off er inne på settings et sted, vehicle kanskje.. verdt et forsøk. Iallfall om det er så lenge siden du restartet at du ikke husker hvordan.  ;D (jeg gjør det nok 1-2 ganger i måneden).

Ellers går det jo også å ringe Tesla roadside assistance. Nummeret får du opp når du trykket på Teslalogoen i toppen av skjermen.

Heinz

Restartet med begge scrollehjul, og bremsepedall, men kun storskjermen gikk i svart, og summelyden var der fortsatt. Gikk innpå storskjermen trykte power off, med bremsen på, da gikk allt i svart, og etter oppstart, så er summelyden borte. Takk for tips folkens

fonberg

Jeg lader daglig til 80%, har 20.12.5, men mangler denne summinga. Burde jeg klage til Tesla?
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Muffinman

Begge sirkulasjonspumpene til batteriet går i 100% når man passerer 77% soc. De roer seg ikke før soc er vesentlig lavere. Det er derfor lurt å ikke lade høyere enn 75% om det er tilstrekkelig, for disse pumpene trekker litt energi over tid.

Ble innført i kjølvannet av disse Asia-brannene for ca 1 år siden, i tillegg til at en del biler fikk cappet Vmax og nær samtlige fikk kastrert ladehastigheten.

Hodetelefoner

Alltid (2015) vært slik på høy soc. Kjekkeste måten å varme batteriet før avreise. Skjønner at noen batteri pakker har smelt  ;D

Hodetelefoner

At de har flyttet den ned til 77% er spesielt.

Teslalita

Dette gjelder antagelig ikke alle modeller. Har det ikke på min 2019.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Heinz

Uansett hjalp det med en restart, har i de siste mnd hatt høyt forbruk når bilen ikke har vert i bruk, ca 2 mil i døgnet, etter restart kl 22 igårkvell, har forbruket i std.by vert ca 2kn sisste 12 timer

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA