Tesla starter betaling av Premium Connectivity

Startet av jorgror, søndag 19. april 2020, klokken 15:32

« forrige - neste »

jorgror

2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

jorgror

Jeg synest prisen virker fornuftig, og er veldig glad for at det er mulig å abonnere pr måned og ikke et år om gangen.
2016 VW GTE

Kristian O

Kva er «direkte visualisering av trafikk»?
Er det visualisering av kø, eller er det andre biler, kjegler etc i forbindelse med autopiloten?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

jorgror

Det er røde/gule veier i kartet. Hvis du bruker navigering vil den ta hensyn til kø selv om køen ikke vises på skjermen.
2016 VW GTE

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Magnus Hansen

Ellers føles der vel som det først og fremst det er Spotify man betaler for..?

jorgror

2016 VW GTE

jorgror

Sitat fra: Magnus Hansen på søndag 19. april 2020, klokken 16:11
Ellers føles der vel som det først og fremst det er Spotify man betaler for..?
Datatrafikken, spesielt ved strømming av video må jo også koste litt. Denne regningen har Tesla tatt frem til nå.

Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE

Wisd0m

Referansen til Tesla for hva som er gratis eller ikke bør være Android Auto. IMO burde derfor "alt" være åpent over Wifi.

Har ikke noe problem med at Tesla ønsker betalt for data. Det er ikke slik at konkurrentene gir bort data gratis . Som eier av SR+ føler jeg ikke at jeg har betalt spesielt mye for bilen heller, så helt fair. Kommer dog ikke til å abonnere på tjenesten da jegg har Spotify fra før.

Magnus Hansen

Hvis man bruker eget Spotify abonnement, så må man bruke Bluetooth fra telefon hvis man ikke har premium connectivity(?)

Motorwatt

Kan man ikke bruke "Delt internett" på mobiltelefonen for disse tjenestene?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jorgror

Jo det kan man på de tjenestene som er markert med *. Men Wifi er kun aktivert når bilen er parkert.

Edit: Flere har påpekt under at Wifi fungerer også i fart, men må aktiveres på nytt etter start.
2016 VW GTE

Motorwatt

Video-streaming krever parkert bil, nettleser "bør" være likedan. Da er det bare musikkstreaming igjen, og da er Bluetooth en løsning. Har med vilje ikke nevnt "Karaoke".....

ps. IMO: Video-streaming og nettleser bruker jeg bare en sjelden gang når jeg superlader, og aldri ellers. Buker heller ikke ofte å superlade. For 129, kan jeg få 4 GB ekstra pr. måned på mitt mobilabb.
Tesla S75D - 09/2018

Kristian O

Synes dette koster meir enn det smaker. Det er kun satellitt-kart og trafikk- visualisering som er kjekt å ha en sjelden gang. Resten har null verdi for meg.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Magnus Hansen

Så vidt jeg kan lese meg frem til så kan man abonnere for kortere perioder. Som jo er veldig bra hvis kun trenger det i et par ferier feks. Mer detaljer:

https://www.tesla.com/no_NO/support/connectivity

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA