Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: hvorfor kjøpe tesla s...

Startet av arv, søndag 15. april 2012, klokken 15:42

« forrige - neste »

arv

Så var det min tur til å være uten varme i bilen. Bilen ble levert til RS Sandvika. Kjempeservice. Sikring byttet, klima kontrollert og etterfylt og alle lister ble smurt og jeg fikk beholde T-leddet på varmesløyfa. ;D ;D
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

mohpet

Dette betyr vel at et T-ledd ikke hjelper ift å unngå sikringsbytte på PCU? Min skal inn for bytte etter påske...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

arv

Det har ingenting med sikringen å gjøre, men foe å hindre varmekolben i å brenne av. På en dag har jeg luftet T-leddet 2ganger.
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

jahnarne

Så var det min tur til å ha en varmer som bare blåser kaldluft ;) Blah. For en håpløs konstruksjon! Satser på at det kun er sikringen. Noen som vet pris på sikringsbytte?

Dersom det er kolben monterer jeg webasto ;) Noen som vet/har lyst til å synse om man i såfall kan fjerne hele kolben og sette webastoen der? Ville forenklet montering betraktelig.

hma

Sitat fra: jahnarne på fredag 11. mai 2012, klokken 14:23
Så var det min tur til å ha en varmer som bare blåser kaldluft ;)
Det var kjedelig å høre.

Kan du beskrive bruksforløpet inntil det skjedde?

Har du installert modifikasjon for lufting av vannvarmingskretsen?

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

jahnarne

Lufting med Spirovent. Svært forsiktig bruk (1-3, aldri 4). Hadde tilfeldigvis AC aktivert.

hma

Det blir gjetting fra min side, men ut i fra det du sier tipper jeg det er sikring i pcu.

Har hørt fra informert hold at ukontrollerte strømpulser knekker den innebygde sikringen for varmekolben på pcu (det er sikkert omtalt tidligere i denne tråden).

En del knot med å ta ut pcu, levere den inn og få reparert den, men kostnadene bør ikke bli høye og du gjør den mekaniske jobben selv.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

jahnarne

Jau. Skal sjekke hvor mye RS skal ha for hele jobben, evt. kun skifte sikring om jeg tar PCUen ut.

elektrolux

Montering av T-ledd for lufting vil medføre tilførsel av luft, som må luftes ut igjen.

Har også blitt litt bekymret for at Gold Wing tuten faktisk kan suge luft inn dersom systemet går i vakum. Oppdaget nemlig at der var mye luft i varmekretsen min ved sist sjekk.

Har derfor sperret det lille røret med en silikomhette. Et alternativ er å sette på en slange ned i en beholder med glykol. Etter montering av denne hetten er det ikke oppdaget mer luft.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hma

Sitat fra: elektrolux på fredag 11. mai 2012, klokken 21:08
Montering av T-ledd for lufting vil medføre tilførsel av luft, som må luftes ut igjen.

Har også blitt litt bekymret for at Gold Wing tuten faktisk kan suge luft inn dersom systemet går i vakum. Oppdaget nemlig at der var mye luft i varmekretsen min ved sist sjekk.

Har derfor sperret det lille røret med en silikomhette. Et alternativ er å sette på en slange ned i en beholder med glykol. Etter montering av denne hetten er det ikke oppdaget mer luft.
Jeg gjorde dette ved å legge en slange mellom overflytshullet på radiatorhalsen og vannreservoaret. Se bildet fra den andre tråden om varme i Think
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3773.0.html:


Tror du det er mulig at kretsen greier å suge vakum igjennom radiatohalsen?
(jeg har kun sett av overtrykket i systemet kan få væska til å strømme ut av lokket om det ikke er tilstrekkelig tilskrudd).

Jeg har sjekket systemet mitt og det har ikke vært noe problem med luft (hører svært få knatrelyder fra varmekolben).
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

mohpet

Sitat fra: jahnarne på fredag 11. mai 2012, klokken 14:23
Så var det min tur til å ha en varmer som bare blåser kaldluft ;) Blah. For en håpløs konstruksjon! Satser på at det kun er sikringen. Noen som vet pris på sikringsbytte?
Hold deg fast, jeg kjenner prisen da jeg nettopp hadde dette fikset.

Reparering og bytte av selve enheten er estimert til: Think utstyrt med AC, som må demonteres og fylles i forbindelse med bytte av PCU. 6,5 time i arbeid a 1437,5 blir 9343,- ink mva. AC demontering og fylling: 937,5, - ink mva. Reparert PCU gen2, m/forsterket kretskort: 22500,- ink mva. Totalt for jobb blir dette da: 32780,50 ink mva.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

jahnarne

#11
WTF? Må du bytte PCU for bare denne ene sikringen? I så tilfelle - var det ikke noen her inne som hadde fått bytte av PCU på forsikringen sin? Jeg tegnet Kasko pluss (som dekker motorskade) nettopp for å få dekket et evt behov for å bytte PCU.

mohpet

Du kan få byttet utgang, dvs benytte utgang #2 på PCU for å få varmen tilbake, da har man isåfall ikke ac og faren er at sikring #2 går også. PCU må ikke byttes, men den må ut noe som er komplisert i seg selv, så må den sendes for sikringsbytte og forbedring. Totalt sett er dette omfattende, det å bytte over utgangen på PCU for å få varmen tilbake skal være gjort på 30 min. Er man innenfor perioden så er dette en garantisak.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Arnie

Anbefaler ikke quickfix ved å bytte til AC-uttaket på PCU. Går den sikringen også - hvilket er sannsynlig - så går heller ikke bilen. Da må PCU repareres uansett. Bedre med kald bil som går enn bil som står...
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

mohpet

Sitat fra: Arnie på søndag 13. mai 2012, klokken 09:56
Anbefaler ikke quickfix ved å bytte til AC-uttaket på PCU. Går den sikringen også - hvilket er sannsynlig - så går heller ikke bilen. Da må PCU repareres uansett. Bedre med kald bil som går enn bil som står...
Det der spurte jeg R&S om, de sa det ikke var riktig, man har verken varme eller ac om begge ryker, men bilen går.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA