Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen feil på i-Miev?

Startet av ghjelleset, fredag 13. april 2012, klokken 20:19

« forrige - neste »

ghjelleset

Hei jeg har nettopp kjøpt en Think 2002 modell (km.stand 28.888 miles). Den virker som den skal og vi er faktisk veldig fornøyd. Men hvor ofte må jeg vedlikeholdslade? Hvor ofte må jeg fylle på vann?

hkaspenberg

#1
Sitat fra: ghjelleset på onsdag 28. mars 2012, klokken 08:46
Hei jeg har nettopp kjøpt en Think 2002 modell (km.stand 28.888 miles). Den virker som den skal og vi er faktisk veldig fornøyd. Men hvor ofte må jeg vedlikeholdslade? Hvor ofte må jeg fylle på vann?
Omlag hver 500Ah overlading som tilsvarer 2000-3000 km. Ikke vent til bilen ber om vannfylling, da kan det være for seint! Hvis du ikke vet eksakt når det ble gjort sist så bør du egentlig få dette gjort omgående. Bor du i Oslo er Automotive på Ulven eneste firma som gjør slikt, ellers finnes det endel private som kan hjelpe deg, meg inklusive.

Se også: http://elbil.no/wiki/Think

Edit: Legg på bosted i forum-profilen din så er det enklere å svare når du ber om hjelp.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

elektrolux

Det er godt du spør, før det er for sent.

Foreslår et besøk til Hans som svarte deg først. Det er noen få men viktige ting du må vite om Think. Ellers kan den lett gå i stykker.

Hans kan forklare alt om det.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jahnarne

#3
Det viktigste du gjør nå, er som elektrolux sier:

- kontakte Hans (eller andre i nærmiljøet) for vannfylling og mentoring
- så raskt som mulig kjøpe inn en Palm M515 samt sende mail til think@evmonitor.info og bestille Nikometer m/kabel.

Uten Nikometer, Robometer e.l. kjører du i praksis i blinde.

OneMore

Sier det samme ! Ta turen til Hans.

Men raskt som mulig les på forumet her.
Det er utrolig mange flotte tips her.

Jeg har lært selv ufattelig mye av geniene her og kan endelig bidra selv av og til.

-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

El rayo

Vedlikeholdslading og vannfylling er egentlig det samme. Vannfyllingen er siste del av vedlikeholdsladingen og man må vedlikeholdslade (et spesiellt program) før man fyller vann på batteriet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

ghjelleset

Her var det mange kjekke folk. Takk for alle gode svar.  :)

cra

Ja, jeg har også lært å fylle vann ved hjelp fra folk på forumet her. Fikk en bra deal på et ekte diagnoseapparat, oghar spart det inn for lengst kontra å betale Ford fo rå gjøre jobben. Kan ta det litt oftere også da.

Og når har jeg skiftet bakaksling også, og er i ferd med å installere Robometer.  :D  Trur det er ytterst lite du ikke kan få hjelp til her på forumet -  det er virkelig en gullgruve av kunnskap!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Ghjelleset viste seg å være gamle naboen 5 hus oppi gata og kameraten fra Triumph Spitfire tiden.

Bilen sendte ut nødsignal før han endelig havnet her, men var fornøyd med 10 liter vann.

Litt lav like etter fullading spenning på 128V gir grunn til nærmere undersøkelser, og sannsynligvis montering av Robometer.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ghjelleset

Triumph Spitfire tiden var en fin tid!

Må ha robometer ja.

Ellers skulle jeg gjerne hatt en generell "smørbrød liste" vedr bruken av Thinken (vedr. type kjøring, batteri, motor, bakaksling, hva er bra/ikke bra, viktig/ikke viktig etc.).
Noen som vil gi meg noen stikkord?

cra

Sitat fra: ghjelleset på fredag 30. mars 2012, klokken 10:06
Noen som vil gi meg noen stikkord?

Det viktigste:
http://www.elbilwiki.no/
Fyll vann heller for ofte enn for sjeldent.
Ikke "klampen i bånn" mer enn høyst nødvendig, og helst litt mindre enn det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hkaspenberg

Sitat fra: elektrolux på torsdag 29. mars 2012, klokken 22:08
Ghjelleset viste seg å være gamle naboen 5 hus oppi gata og kameraten fra Triumph Spitfire tiden.

Bilen sendte ut nødsignal før han endelig havnet her, men var fornøyd med 10 liter vann.

Litt lav like etter fulladning spenning på 128V gir grunn til nærmere undersøkelser, og sannsynligvis montering av Robometer.
Verden er ikke stor. Litt langt å dra til meg i Oslo da!

Les dette nye brukere: Dette viser verdien av å legge inn hjemstedet i profilen sin på forumet! Det er så mye enklere å be om eller tilby hjelp hvis man vet om det er geografisk aktuelt.

Den lave spenningen kan kanskje tyde på at en eller flere flokker sliter litt. Til sammenlikning har Tupper 136V hvilespenning en time etter fullading. Robometer er kjekke saker  ;D

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA