Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hydrogen

Startet av jornheim, torsdag 12. april 2012, klokken 13:21

« forrige - neste »

jornheim

Elbil-historie! Bilen som Volkswagen droppede, da de købte Skoda. Eltra stod i vejen for Volkswagens Citystromer (som jo også endte brat). 
"Who killed the electric car?"

Måske et restaureringsobjekt for folk som er vilde med østblok-biler... I hvert fald morsomt!

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemNext&item=300682050906
http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemNext&item=300682050906
(slut om 3 dager)

Flere oplysninger og direkte kontakt til ejeren:
http://www.elektroauto-forum.de/Kleinanzeigen/index.php?id=119
http://www.skodacommunity.de/skoda-marktplatz/angebote/73350-rarit%C3%A4t-verkaufe-elektrofavorit-eltra/
(Jeg har ingen forbindelse med ejeren).

En anden Eltra, på engelsk:
http://www.evalbum.com/910



ooooooooooooooooooooooooooooooooooooo




Google-Translate (fra tysk, bedre en ingenting)

Lignende produkter selger elektrisk bil Skoda Favorit "Eltra", original, ingen endring, produksjon bil
Medlem id Petra-og-stefan (Feedback Resultat av 82)

Tilstand: brukt

Tid igjen: 3d 11h (30 mars 201200:19:29 EDT.)

Budhistorikk: 30 bud [Oversikt Geboteaktualisieren]
 
Nåværende bud: EUR 1570,00

Merke: Skoda Effekt: 16
Modell: Favorit Eltra HU: 10.2013
Type: Sedan Drivstoff: Electric
Farge: Hvit Gir: Manuelt
Antall dører: 5    utslipp klasse: € 5
Dato for første markedsføringstillatelse: 03/07/2001 Unfall-/Bastlerfahrzeug: Handyman kjøretøy
KM: 3200

Produktbeskrivelse
Elektrisk bil Skoda Eltra.

Den Eltra 1991-1993 ble produsert i Tsjekkia til Sveits og har blitt bygd 1.100 ganger som en produksjonsbil. Bilen er en sann, 5 dørs enhet familie bil, ikke sammenlignbar med elektriske mikro kjøretøyer. Produksjonen ble stoppet da VW overtok Skoda i 1993 til ingen konkurranse på den VW CityStromer må. I dag er mange Eltra kjøre i Sveits og ned og også et kjøretøy har forvilla seg inn i Forbundsrepublikken.

Den Eltra tilbys for alder i god form og har ingen rust. Bilen ble registrert i 2001. Kjørelengde er svært lav ved 3200. Jeg kjøpte bilen, til høsten 2011 så jeg gjorde det Tüv klar (bremser) og utstyrt med kraftigere for mine formål, batterilading og moderne teknologi. Dermed er det en hverdagslig kjøretøy for nært hold med 5 seter og fullverdig boot. Men bilen selges med brukte blybatterier, som også inkluderer den opprinnelige til kjøretøyet. Kjørelengde kan ikke garanteres. Da jeg kjøpte bilen, hang skjermen som nå er reparert. Den kjørelengde er sannsynlig, men skyldes at god allmenntilstand fortsatt lav.

Informasjon:
16kW elektrisk motor 84V DC (ved nominell effekt, er elektriske motorer angitt. Toppeffekt er betydelig høyere)
5-trinns manuell girkasse
Toppfart 80 km / t
Rekkevidde: avhengig kjørestilen helt annerledes, er Skoda 80km med blybatterier. Dette er en maksimal verdi. De nåværende blybatterier er brukt og er fortsatt gode for ca 25-30 km. I andre oppladbare batterier (nikkel-kadmium eller litium lengre intervaller er mulig, er alt et spørsmål om pris, kan jeg gi disse batterier)
MOT: gjort i oktober i fjor, med ingen mangler.
Batterikapasitet: 14 x 6V batteri med 160 AH (Deta-forseglede bly syre batteri)
Forbruk: ca 3 € per 100 km
Lader: 1800Watt ny lader, original laderen med denne
Skatt: 45 € per år
Forsikring: HUK-SF 12 klasse, innskuddssatsen 40% = 141 € per år

Hvordan kjøre på en slik bil? Egentlig som en vanlig bensinmotor, med manuell girkasse og clutch. I stedet har du en bensinmåler kapasitetsmåleren og et voltmeter. Den voltmeter er nøyaktig og du får ut veldig fort hvor langt du kommer. Selvfølgelig bør du gå sparsomt, hjelper en amp skjerm (instant drivstofforbruk). Den Eltra har en tyristor som kan håndtere svært høye strømmer. Men gjør dette også summende lyder typisk. Kjøring er så (minst internt) ikke stille.
Lastet på hver husholdning uttaket. Det tar ca 7 timer over natten. Med raske lastere, kan denne forkortes betraktelig. (Fast lader i bagasjerommet (bildet) er ikke på tilbud her, men bilen er klar for dette rask lader kan kjøpes etter behov, så Ladetid 1-3 timer avhengig av kapasitet)

Selvfølgelig, har et kjøretøy av denne alder også svakheter:
De setetrekk er sprukket av UV-lyset fra sola. Jeg trakk dekker over det.
En bakre sidevindu kan ikke sparke ned helt.
Bagasjeromslokket har blitt reparert ved felles
Bilen har litt hagl skader. Dette, derimot, i tilfelle av Eltra er ikke en feil, som nesten alle biler har disse feilene (hagl til levering område). Så mer av et særtrekk :-)
5 uker siden dro jeg tilbake til en snute. Bilen ble avgrenset og verdsatt med en verdi av 9500 €. Kroppen skaden var marginal (se siste 3 bilder), og ble returnert til umiddelbar. Men så kom rekreasjon (energigjenvinning ved bremsing), ikke mer. Dette ville ha gjort installasjon av et nytt kontrollsystem som krevde ytterligere 4 uker ville ha behov for reparasjon. Jeg besluttet da ikke være frakoblet og recuperator. Bilen er fortsatt fullt kjørbar, men utvalget er redusert til 3-5% uten recuperator. Hvis du ønsker å installere en annen kontroller, kan jeg vermittlen adresser. Jeg tror imidlertid ikke at forventet finansiering. Få andre reservedeler poster billig på Skoda-forhandlere, elektriske deler, har jeg kilder. I motsetning til mange elbiler i Eltra helt av enkelte komponentene er installert, kan du også erstatte en.

Med dette alle skjemaer og instruksjoner er på tysk

Så, nok sagt. Bli enige om den beste prøvekjøring på forhånd via e-post, så kan du forklare ting bedre. Eller bare søke google Skoda Eltra.
Dette er en privat auksjon, derfor ingen garanti, uttrykkelig som en hobby jeg selge bilen.
Ha det gøy nå på tilbud.






-------------------------------------------------- ------------------------------
På 21:03:12, lagt selger følgende informasjon:

Tillegget:
Jeg har nå byttet ut alle releene og åpne Kontrollpanel. Alle kontakter og sjekket og lo og se, går recuperation igjen. Hun går ut og mens de fortsatt i feil, så det er nok en dårlig kontakt problem. Dermed er det ikke en stor feil i kontrolleren.
Jeg vil likevel fortsette å jobbe på det og rapport.

Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA