Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan montere Robometer på Think Classic

Startet av Vikingo, torsdag 12. april 2012, klokken 11:10

« forrige - neste »

Vikingo

Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Griffel

#1
Sitat fra: Vikingo på mandag 26. mars 2012, klokken 00:46
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=156186945&pageNumber=13&__lp=27&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=ELECTRICITY&negativeFeatures=EXPORT&tabNumber=1

Nokon som veit meir om den??
:D
Interesang bil til ein pris av ca. 142000 i Tyskland.
Noko å satse på?????


Utgangspunktet er en Suzuki Splash som er utviklet i samarbeid med Opel. Elektrifisert i noen hundrede eksemplarer og brukt som flåtebil hos Siemens og SAP siden Desember 2010.
4 Seter
130 km/h elektronisk begrenset.

19kWh Li batteri, og rekkevidde 10-12 mil.
Varmeapparat elektrisk 2 kW, så her trenger en nok noe ekstra for Norske forhold.
(Batteriene varmes elektrisk fra nettet når den er tilkoblet stikkontakt)
Innbygget lader 11 kW, 6h hjemmlading fra Wallbox, 2h fra søyle, så her snakker vi nok om en fase hjemme eller 3 fase 400V søyle etter EU standard.
Maks effekt motor 56 kW

SAP:
http://www.futurefleet.eu/
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Vikingo

Takker for den infoen. 4 seter.... i annonsa står det 5..... hmmm i Videoen sa dei 4.  Skulla som sagt helst hatt en 5
seter for mitt bruk e å foretrekke.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Vikingo

Sitat fra: Vikingo på mandag 26. mars 2012, klokken 16:43
Takker for den infoen. 4 seter.... i annonsa står det 5..... hmmm i Videoen sa dei 4.  Skulla som sagt helst hatt en 5
seter for mitt bruk e å foretrekke.
[/quote

Egenvekt: ok, sei 1500kg
NOx utslipp:  0
mg NOx / km  0
Motorens effekt: 29 Kw
Beregningsmåte:
CO2 Bensin Diesel
CO2-utslipp:    (x)
gram CO2 / km  0.

Resultat
nox:0
Bilens nettopris:

141 231 Nok

+ MVA (25%):

35 308

+ Vrakpant:

1 700

+ Engangsavgift (se tabell under for detaljer)

-27 874

- Bruksfradrag (17%):

-4 739


= Total kostnad inkl. kjøp av bil:

155 104

Engangsavgift

Vektavgift:
Første

1 150 kg :

1 150 * 36,89

=

42 424

Neste

250 kg :

250 * 80,41

=

20 103

Sum:

62 526

CO2-avgift:
Fradrag:

49 g * -850,00

=

-41 650
Fradrag:

65 g * -750,00

=

-48 750
Sum:

-90 400

Effektavgift:
Første

65 kW :

29 * 0,00

=

0
Sum:

0


Vil ein import sjå slik ut skal tru.... :

Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA