Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ettermontere bakseter

Startet av JCBX, torsdag 12. april 2012, klokken 10:39

« forrige - neste »

JCBX

de ledninger som sidder på batterierne og går ind i computeren

hvad er de til ?

hvad skal den bruge det/de signaler til ???



er der nogen der ligger inde med en "Shunt driver" og evt. en DCDC konverter til en Kewet 4 som de vil sælge ??


Mvh
JCBX


henrik ga

De bruges til at måle spændingen over hver enkelt batteri.

JCBX

Sitat fra: henrikg på fredag 30. mars 2012, klokken 09:02
De bruges til at måle spændingen over hver enkelt batteri.

med hvilket formål ?

jeg har umiddelbart demonteret dem nu og ser ingen forskel


hkaspenberg

Sitat fra: JCBX på fredag 30. mars 2012, klokken 09:58
Sitat fra: henrikg på fredag 30. mars 2012, klokken 09:02
De bruges til at måle spændingen over hver enkelt batteri.

med hvilket formål ?

jeg har umiddelbart demonteret dem nu og ser ingen forskel

Nå har jeg ingen erfaring med Kewet 4, men med 72V utgaven Kewet 5, og den vil ikke kjøre hvis ikke sensorledningene er tilkoplet. Det er en vanlig feil på disse at ledningen til par 1-2 korroderer og mister forbindelsen. Resultatet er en helt død bil.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

henrik ga

De bliver vel brugt til at udregne SOC, sammen med temperatur og strøm

JCBX

Sitat fra: henrikg på fredag 30. mars 2012, klokken 13:52
De bliver vel brugt til at udregne SOC, sammen med temperatur og strøm

soc falder godt nok som det plejer så umiddelbart kan det ikke alene være svaret

og jeg har heller ikke set det på andre elbiler (end Kewet)

hvad gør dem som sætter lithium i en Kewet ?? bruge de ledningerne

henrik ga

Kan man overhovedet bruge den originale carcontroller til lithium? den er jo til Bly batterier

jeg ved ikke om der findes en firmware der er tilpasset lithium.





hkaspenberg

Sitat fra: henrikg på fredag 30. mars 2012, klokken 14:28
Kan man overhovedet bruge den originale carcontroller til lithium? den er jo til Bly batterier
jeg ved ikke om der findes en firmware der er tilpasset lithium.

Man kan sikkert bruke den, på samme måten som flere kjører rundt med NiCAD, men å oppdatere firmware'n til å virke bra med Litium .. ? Tja. Jeg har sett source'n. Den er ikke dokumentert. Værktøyene og kompilatormiljø er totalt utdatert, det samme er CPU'en som brukes, 8051. Selv om ingenting er umulig, tror jeg det blir temmelig vanskelig å få til.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA