Tesla tilbyr ikke HW3-oppgradering foreløpig

Startet av Kjell Arne Rekaa, fredag 20. mars 2020, klokken 09:13

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Hva mener du med sentry OG kamera filmkvalitet?

Kvaliteten på sentry mode (eller sentry mode i det hele tatt for min AP2.5 2017 X) var ikke noe vi ble lovet, så det er vel ikke grunnlag nok for oppgradering.

Sitat fra: Motorwatt på fredag 27. mars 2020, klokken 09:16
Litt dumt at de snur IC opp ned.....
Det er tatt i Australia..

Teslalita

Sitat fra: jorgror på søndag 22. mars 2020, klokken 08:43
Jeg vil bare påpeke at diskusjonen går på oppgradering av autopilot hardware (HW). Biler som ble levert før ca sommer 2019 og har mulighet for FSD har enten HW2 eller HW2.5. For at de skal kunne få fremtidig FSD funksjonalitet må HW oppgraderes til versjon 3. HW3 er en kjappere datamaskin som er mer kapabel til å kjenne igjen objekter fra kameraene. Den gir i seg selv ingen ny funksjonalitet til bilen.

Pr dags dato er den eneste FSD funksjonaliteten som krever HW3 en mer detaljrik visualisering på skjermen. Derfor mener jeg at det er liten vits å være utålmodig for oppgradering av HW.

Men jeg er helt enig i at Tesla har bommet grovt i sine anslag på når FSD skulle være klart for kundene.

Sent from my iPad using Tapatalk
TMS produsert April 2019 har HW3 så vidt jeg kan skjønne. Ser kjegler, søplekasser, fotgjengere og spøkelser...

pers1

Se her

https://youtu.be/iUDdUh10_Rs

Sitat fra: gr på fredag 27. mars 2020, klokken 09:17
Hva mener du med sentry OG kamera filmkvalitet?

Kvaliteten på sentry mode (eller sentry mode i det hele tatt for min AP2.5 2017 X) var ikke noe vi ble lovet, så det er vel ikke grunnlag nok for oppgradering.

Sitat fra: Motorwatt på fredag 27. mars 2020, klokken 09:16
Litt dumt at de snur IC opp ned.....
Det er tatt i Australia..
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

jorgror

2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

geear

Moro. Men.. 2018-modell. Spørs da om det er MCU2-biler som får det først, eller om de har begynt på MCU1 også..

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Ja, men nå er det jo klart at de har en løsning for MCU1 også, siden man kan velge å oppgradere til MCU2 (mot betaling) eller ikke i forbindelse med HW3-oppgradering..

Motorwatt

Noen som tør å tippe hvor mange S/X det er levert i Norge med FSD siden april 2018, da de første med 2.5 og MCU2 kom? 2-3000?
Tesla S75D - 09/2018

ELoldtimer

Jeg tør tippe at Tesla hat tjent mer penger på FSD-salg siden april 2018, enn de har tjent på salg av model S i 2020 :police:

dragmore

Hvilken mulighet har vi som kunde i Norge for å pengene tilbake på FSD som ble kjøpt under supertilbudet i fjor engang? Med en 2017 AP2.0 MCU1.0 bil så ser det ikke ut som at jeg får FSD med HW3.0 før i 2030++
Det at man heller ikke får dette med videre ved videresalg (som noen skrev lenger oppe) er jo helt absurd..
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

Motorwatt

Det følger bilen ved videresalg. Det jeg kommenterte var at de som har kjøpt FSD, og ikke har fått noe ut av det, burde kunne få det med gratis ved kjøp av en ny Tesla.
Tesla S75D - 09/2018

hemi

kjøpte model 3 performance med FSD, da jeg har hatt bilen 12 mnd nå og det har gitt meg nøyaktig 0, siden summon stadig ikke klarer ut og inn av garasjen engang, har jeg droppet det fra spec på model y performance, hadde det der før, men fjernet det.

De burde ha giddet Hw3 upgrade eller *noe* på 12mnd. på andre siden, fortsatt ikke fått vervepremiene mine, så ting tar tid :p

For min del ser det ut som 50.000 i rent tap, dumt man ikke får flyttet til ny bil om det en gang vil gjøre noe.

ladov

Er summon en del av EAP/FSD-pakka? Har uansett hatt bruk for det hele *to* ganger i løpet av et år. Siste da jeg hadde en ulyd fra et av bakhjulene. Jeg stilte meg utenfor bilen og kjørte den litt frem og tilbake og da fant jeg fort kilden til ulyden, en liten stein mellom bremseskive og bremseskivens varmeskjold.

På verksted er dette jobb for *to* mekanikere. Da kan man bare verkstedets timepris og gange opp. :P
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

geear

Summon var en del av enhanced auto pilot, men ble flyttet over til FSD-pakken da autopilot ble standard.

De første Model 3 i Norge hadde EAP, men så ble det gjort et bytte kort tid etterpå (sammen med en prisreduksjon og mye armer og bein for å få alle fornøyde).

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA