Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer

Startet av Seramino, torsdag 19. mars 2020, klokken 22:45

« forrige - neste »

Wabby

Ryktet sier 15 minutter. Men det kan jeg ikke bekrefte.
TM3P 2021 - Oslo

alda

Sitat fra: Wabby på mandag 06. juli 2020, klokken 12:18
Godt du er fornøyd :)
Selv venter jeg på posten skal komme med 18" sommerhjul i dag.

Kan forøvrig si at min GT vil nok bli solgt om ikke alt for lenge. Satt meg inn i Polestar 2 i går, og tror jeg lett legger på 250K og bytter bil :P
OK, hadde du inte hört om PS2 när du beställde Peugeot? Den lanserades ju tidigare.... Och det är ju en helt annan typ av bil, kan ju inte jämföras med Peugeot.... Men så negativ som du är till E-208 så förstår jag at du byter :-)
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Nitrius

Noen som vet om bilen har aktive kjøling/oppvarming av batteriet? Mener å ha lest det en plass, men finner det ikke igjen, og det er ingen innstillinger å finne rundt det i bilen.
Er nemlig litt spent på lading/rekkevidde om vinteren og håper man ikke merker så alt for stor forskjell fra nå.

Har til nå lagt inn over 1300km i bilen, og må si den er en fryd å kjøre, absolutt artig på svingete veier.
Lengste jeg har kjørt uten stopp for lading er 230km, da starta jeg på 85%, og startet lading med 12%, usikker på om man greier å nå wltp på 340km, men er mer enn nok fornøyd med kapasiteten for mitt bruk, som for øyeblikket er ganske unormal da det er en fryd å kjøre rundt og ikke måtte tømme lommene når man kjører igjennom bommer.

Er også godt å se at man i gjennomsnitt får 30kwh ladet på ca. 30min, men 100kw ladingen varer jo ikke lenge, er bare de første 20% virker det som, også faller den ned til 75kw+- for å så falle ned til rundt 52kw på 40% til rundt 40kw på 60% og 27kw rundt 70% merke, over 80% så er det 11kw, men hva som skjer mot 100% vet jeg ikke.

Wabby

Sitat fra: alda på torsdag 09. juli 2020, klokken 12:14
OK, hadde du inte hört om PS2 när du beställde Peugeot? Den lanserades ju tidigare.... Och det är ju en helt annan typ av bil, kan ju inte jämföras med Peugeot.... Men så negativ som du är till E-208 så förstår jag at du byter :-)

Jeg hadde hørt om PS2 ja, men ikke sett den in real life før nå.
E-208 er bare en "ventebil", har aldri tenkt å ha den lenge. Jeg kjøpte denne kun pga god innbyttepris og på en spesiell bil som er vanskelig å selge. Så dette er kun et strategisk og økonomisk valg.

Min negativitet på E-208 er hovedsaklig dårlig software. Så jeg håper jo at dette blir bedre med en update eller to.
Utsende, kjøreglede er 100% positivt.
TM3P 2021 - Oslo

magfred

Noen som kan si noe om hvordan regenereringen funker når man har på cruise control? Tenker på om bilen "frikobler" helt og ruller i nedoverbakke når gravitasjon/moment er nok til å holde satt hastighet (også kalt coasting). Har en GTE idag, og den ruller fritt på flat mark og regenerering varierer basert på hvor bratt nedoverbakke jeg evt kjører i (les: kun nok regen til å vedlikeholde aktuell fart).

Grunnen til spørsmålet er at e-208 tilsynelatende kun har to valg for regen, og ingen åpenbar mulighet til å la bilen rulle fritt når man f. eks kjører på motor-/landevei. Regenerering er kjekt i bymiljø med mye start og stopp, men har for meg at det er mer effektivt å "coaste" når man kjører mer sammenhengende og i høyere hastigheter. Tenkte kanskje at Peugeot kan ha implementert en slik funksjon når cruise control er på siden den stort sett benyttes utenfor bymiljø? Til info har f. eks PS2 (siden den er nevnt tidligere i tråden) mulighet til å slå regen helt av i tillegg til høy/lav regen.
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

Wabby

Den har to kjøremoduser D/B hvor D er vanlig drive med lett regenerering. Kan nesten føles som å kjøre med bensinbil og vanlig motorbrems.
B er mer aggressiv og blir litt en-pedals kjøring. Jeg foretrekker D.

Coasting får du kun når batteriet er smekk full!
Men jeg har coastet manuelt noen ganger, siden man kan hoppe mellom N og D uten å være innom bremsepedalen.
TM3P 2021 - Oslo

BEVeRage

Följer det inte med någon laddare (EVSE) för vanliga uttag (Schuko/CEE), utan enbart en Typ2-Typ2 kabel för fasta laddboxar?

alda

Sitat fra: BEVeRage på søndag 12. juli 2020, klokken 10:17
Följer det inte med någon laddare (EVSE) för vanliga uttag (Schuko/CEE), utan enbart en Typ2-Typ2 kabel för fasta laddboxar?
Tvärtom. Följer laddare för schucko men inte type-2
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

jkirkebo

Sitat fra: alda på søndag 12. juli 2020, klokken 11:19
Sitat fra: BEVeRage på søndag 12. juli 2020, klokken 10:17
Följer det inte med någon laddare (EVSE) för vanliga uttag (Schuko/CEE), utan enbart en Typ2-Typ2 kabel för fasta laddboxar?
Tvärtom. Följer laddare för schucko men inte type-2

Jøss. Det må da være den eneste elbilen på markedet nå der type 2 kabel ikke følger med?
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

BEVeRage

Sitat fra: jkirkebo på søndag 12. juli 2020, klokken 12:23
Sitat fra: alda på søndag 12. juli 2020, klokken 11:19
Sitat fra: BEVeRage på søndag 12. juli 2020, klokken 10:17
Följer det inte med någon laddare (EVSE) för vanliga uttag (Schuko/CEE), utan enbart en Typ2-Typ2 kabel för fasta laddboxar?
Tvärtom. Följer laddare för schucko men inte type-2

Jøss. Det må da være den eneste elbilen på markedet nå der type 2 kabel ikke følger med?
Ok, så ytterligare något vi gör annorlunda i Sverige. ;D
- Peugeot Norge: Nødlader/reiselader (Mode-2) med vanlig stikkontakt (ca 6m), 1,8kW 230V/8A.
- Peugeot Sverige: Laddkabel till laddbox, Typ 2 till typ 2-kontakt, Mode 3, 6 meter.

Nitrius

Sitat fra: jkirkebo på søndag 12. juli 2020, klokken 12:23
Sitat fra: alda på søndag 12. juli 2020, klokken 11:19
Sitat fra: BEVeRage på søndag 12. juli 2020, klokken 10:17
Följer det inte med någon laddare (EVSE) för vanliga uttag (Schuko/CEE), utan enbart en Typ2-Typ2 kabel för fasta laddboxar?
Tvärtom. Följer laddare för schucko men inte type-2

Jøss. Det må da være den eneste elbilen på markedet nå der type 2 kabel ikke følger med?

Jeg ble også litt overrasket når jeg plukket opp min e-208 fredag for en uke siden, da det bare fulgte med nødlader med schuko plugg, dette var standard mente de. Type 2 måtte kjøpes utenom.

Sandstrøm

Samme her. Måtte også punge ut med 2990.- for kabel da jeg bestilte min E 2008. Ser jo ut som om dette er standard kabel på flere andre el-biler i dag.

Klingh0ffer

Er det noen som har bestilt en e-208 i april/mai? Hvordan var/er leveringstiden?

Wabby

Min er på båten hit nå, as we speak.
TM3P 2021 - Oslo

alda

Sitat fra: Wabby på torsdag 16. juli 2020, klokken 09:04
Min er på båten hit nå, as we speak.
Har du beställt en till?? Du har ju en GT, som du skal sälja, och köpa Polestar 2 istället? :o :o :o
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA