Hovedmeny

Oppdatering av kart

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2020, klokken 20:27

« forrige - neste »

Orbit

Jeg fikk oppdatering 2023.1 på norgeskartet i dag i bilen. Den lastet fint ned, og fungerte på turen videre. Men på påfølgende tur kom det melding om at "Navigasjonsdataene er ikke gyldige", og ikke noe kart. Jeg har prøvd restart av MMI flere ganger samt "factory reset" på alt av navigasjonsinnstillinger - uten at dette hjalp. Mulig at dette kan løse seg med å sette i USB-pinne med kart fra nettsidene, men jeg har ikke denne for hånden nå pga påskeferie.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

Jeg fikk tilbake versjon 2022.3 ved å sette inn USB-pinne med oppdateringer fra nettsiden. Jeg har ikke fått 2023.1 via OTA på nytt ennå.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ErikMe

Sitat fra: eisa01 på mandag 12. desember 2022, klokken 20:50Synd de ikke bruker e.g., TomTom eller Mapbox som har OpenStreetMap som kilde, virker litt waste å oppdatere det proprietære kartet til noen som ikke gidder QC noe så elementært som europaveinettet...

Begynner og å lure på om Møllergruppen kjører og kjenner sine egne biler? Det har jo vært slik i flere år og kan være trafikkfarlig, og så er det så "lett" å fikse?

Hehe ja det er helt sjukt. Forbannet meg over dette for flere år siden da jeg hadde en 2018 q7 hybrid. Nå i min nye e-tron er det jaggu meg akkurat de samme feilene på fartsgrensene. På AKKURAT samme veistrekninger.

Har hatt flere Koreanske 'billigbiler' og en BMW i mellomtiden. ALLE er mange ganger bedre en Audi. Gidder de ikke løfte en finger for å få dette bedre ?

ErikMe

Tror nok ikke det hjelper så mye å 'vaske kart data' Noen av strekningene på sentrale østlandet viser skiltgjenkjeningen fartsgrenser som var riktig på 90 tallet !

Audi kan bare glemme å skylde på kartvesen, vegvesen og andre organisasjoner. De kan heller innrømme de er desidert værst i klassen på dette eller at de ikke ønsker å bruke penger på det.

ThomasEL

Etter siste automatiske oppdatering av kart, så har flere Eviny Bilkraft ladere (HPC) mistet sitt symbol i navigasjonskartet. De er fortsatt søkbare i navigasjonen, men HPC symbolet har forsvunnet.

Jeg har registrert at det gjelder flere steder i Agder, f. Eks. langs Rv9 i Setesdal.

Andre som har lagt merke til dette?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ThomasEL

Og like plutselig var symbolene på plass igjen👍
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

Orbit

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 04. mai 2022, klokken 20:51Og der. Endelig har Here godkjent endringen Orbit la inn 20. september for Rv 9 forbi Skomedal i Setesdal.

Det tok sin tid, neste spørsmål er jo hvor lang tid det tar nå videre før dette kommer på en kartoppdatering i Audien.

Den kom med i kartversjon 2023.1_P630 i juni. Pga tekniske problemer (lang historie) har jeg ikke fått lagt denne inn i bil før nå, men der er endelig hovedveien med. Så det tok snaut to år for å få rettingen helt ut til bilen!!
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ThomasEL

@Orbit:
Det tok heldigvis ikke SÅ lang tid:
Veien var på plass på kartet i Audien både i vinterferien og påska.

Så det som tok lang tid i denne konkrete situasjonen, var verifiseringen i HERE. Når først det var på plass, tok det ikke så fryktelig lang tid før Audi implementerte endringen.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

Orbit

Stemmer, husker nå at 2023.1_P630 kom OTA i vinterferien '23 (og det var starten på kartproblemene mine.....)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA