Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: hvorfor kjøpe tesla s...

Startet av Aspiranten, onsdag 11. april 2012, klokken 21:10

« forrige - neste »

tomrh

Sitat fra: ErikMe på mandag 24. mars 2014, klokken 10:04
Sitat fra: tomrh på fredag 21. mars 2014, klokken 08:51
ErikMe, jeg har fått med meg at i Opel Ampera finnes det et valg for hvor kaldt det må bli før bensinmotoren tenner for oppvarming. Kan dette stilles også i Outlanderen?
Hei, nei. Mange er missfornøyd med dette. For min del er det helt greit å bruke noen dl bensin pr mil for å ha en komfortabel temperatur.
Ved hvilken utetemperatur sånn cirka er det at den kobler inn?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

ErikMe

Sitat fra: tomrh på mandag 24. mars 2014, klokken 10:08
Sitat fra: ErikMe på mandag 24. mars 2014, klokken 10:04
Sitat fra: tomrh på fredag 21. mars 2014, klokken 08:51
ErikMe, jeg har fått med meg at i Opel Ampera finnes det et valg for hvor kaldt det må bli før bensinmotoren tenner for oppvarming. Kan dette stilles også i Outlanderen?
Hei, nei. Mange er missfornøyd med dette. For min del er det helt greit å bruke noen dl bensin pr mil for å ha en komfortabel temperatur.
Ved hvilken utetemperatur sånn cirka er det at den kobler inn?

Har ikke fin-testet dette. Har det vært over 0 -1 -2 grader har jeg kjørt med klima'n off uansett. Eventuelt pre-heat før turen hvis jeg har følt for det. Da holder bilen seg varm nok for en liten tur.

Har et lite inntrykk av at grensen minskes hvis man setter kliman på lav temperatur. Feks bare for å få litt luft på rutene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA