Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: hvorfor kjøpe tesla s...

Startet av Aspiranten, onsdag 11. april 2012, klokken 21:10

« forrige - neste »

Aspiranten

Noen andre enn meg som er interessert i 7 seter 4x4 hybrid (50km EV)?

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=38707

Lansering i april 2013 visstnok. 2 elektriske motorer og 1 dieselmotor. Hurtiglading og normal lading, samme kontakter som vi kjenner fra Leaf idag.

Håper de beholder 7 seteløsningen og ikke legger batteriene der hvor den 3. seteraden var før...
Nissan Leaf

foxy

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 24. mars 2012, klokken 20:30
Noen andre enn meg som er interessert i 7 seter 4x4 hybrid (50km EV)?

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=38707

Lansering i april 2013 visstnok. 2 elektriske motorer og 1 dieselmotor. Hurtiglading og normal lading, samme kontakter som vi kjenner fra Leaf idag.

Håper de beholder 7 seteløsningen og ikke legger batteriene der hvor den 3. seteraden var før...

hadde vært enda bedre med bare el-motorer som drivlinje, men det går i rett retning...
I-miev 2011
Asker

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Aspiranten

Aner ikke... De har bare nevnt bilen med hybridløsning så langt...
Nissan Leaf

erik e

En blanding av Outlander og i-Miev,det beste fra to verdner. JIPPI !  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

arnejorg1

Sitat fra: Griffel på mandag 30. april 2012, klokken 15:15
Men kan den trekke en henger?

Det burde den jo gjøre. Siden den har dieselmotor i tillegg, bør den jo trekke henger med vekt som er tillatt på dagens outlander.

Det blir også spennende og se hvordan denne bilen blir avgiftsbelagt. Man hadde nok uansett spart mest om den kun hadde elmotorer. ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Aspiranten

Æsj, trinnløsgir og bensinmotor kanskje?

Goodbye som alternativ. Høyt turtall når du cruiser i 80-90 på motorvei er helt grusomt...
Nissan Leaf

arnejorg1

Sitat fra: skatvalsbygg på onsdag 03. oktober 2012, klokken 20:16
Sitat fra: arnejorg1 på onsdag 03. oktober 2012, klokken 19:08
Siden den har dieselmotor i tillegg, ...
Den har bensinmotor i tillegg.

ja. Du har vist rett der :-\, mente det stod en plass at det var dieselmotor.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

tomrh

Her er det endel å lese om Outlander hybrid: http://bit.ly/T6Zjmr
Spesielt fra side 35, men også det som står om den nye fossilversjonen er nyttig å lese siden selve karosseriet blir likt. Bl.a. får den luftmotstand på 0,33 (7% lavere enn forrige Outlander), den blir 155 kg lettere og den får større bagasjeplass.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

arnejorg1

Så langt er det jo uansett billigere og kjøre ren elbil, men når elbil fordelene forsvinner er det ikke usannsynlig at jeg går for plug-in hybrid. Når elbil-fordelene forsvinner er det jo kun bensin du kan spare uansett. Med en plug-in hybrid vil man jo være kvitt rekkeviddeangsten ;) Jeg håper plug-in hybridene også får bedre rekkevidde på strøm etterhvert ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

tomrh

Vi vurderer faktisk å kjøpe Outlanderen når den kommer fordi kona pendler 22 km en vei her i distriktet (utenom bomring), og da har ikke elbilgodene så stor betydning i det daglige. Den distansen kan hun pendle på strøm, så kan jeg bruke vår rene elbil den doble distansen gjennom bomringen til Trondheim.

For øyeblikket kjører hun elbil og jeg bruker NSB, for om jeg pendlet med elbil ville bensinutgiftene hennes med fossilen utgjøre like mye som togutgiftene mine. Så når hun bruker elbilen sliter vi fossilen mindre, men som du skjønner er det fortsatt et stort sparepotensiale som for oss utgjør 20.000/år om vi kjøper denne hybriden.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

arnejorg1

Sitat fra: skatvalsbygg på lørdag 17. november 2012, klokken 10:23
Vi vurderer faktisk å kjøpe Outlanderen når den kommer fordi kona pendler 22 km en vei her i distriktet (utenom bomring), og da har ikke elbilgodene så stor betydning i det daglige. Den distansen kan hun pendle på strøm, så kan jeg bruke vår rene elbil den doble distansen gjennom bomringen til Trondheim.

For øyeblikket kjører hun elbil og jeg bruker NSB, for om jeg pendlet med elbil ville bensinutgiftene hennes med fossilen utgjøre like mye som togutgiftene mine. Så når hun bruker elbilen sliter vi fossilen mindre, men som du skjønner er det fortsatt et stort sparepotensiale som for oss utgjør 20.000/år om vi kjøper denne hybriden.

Jeg ser for meg at en ren elbil og en plug-in hybrid er ideelt for alle familier som har bruk for 2 biler. Hadde alle sett sparepotensiale her, hadde det ikke blitt solgt annet enn plug-in og ren el. Mange kjøper ikke elbil fordi man ikke kan bruke dem på langtur. Men dette argumentet holder ikke lengre, nå som plug-in hybridene inntar markedet ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA