Hovedmeny

S-line eksteriør?

Startet av frodetromsø, mandag 09. mars 2020, klokken 09:31

« forrige - neste »

frodetromsø

Tidligere Audier jeg har eid har sett betraktelig bedre ut med S-line-eksteriør, men sliter med å se de store forskjellene på e-tron. Ser at diffusor bak får to linjer, og at "luftinntakene" fremme blir litt større, men bortsett fra dette sliter jeg med å se forskjell på en e-tron med og en uten S-line eksteriør, riktignok kun i Audis konfigurator. Noen som har noen synspunkt på om det er verdt å bruke de ekstra tusenlappene det koster med S-line eksteriør?
2019-modell, E-Golf - solgt
2020-modell, E-tron 50, Advanced Sport (levert juni 2020)

daktari

Om det er verdt det, ergo merverdi ved bruk, er vel meget tvilsomt. For alt vi vet kan S-line eksteriør bety større luftmotstand og kortere rekkevidde.
Behovet for kjøling på en elbil er ganske marginalt, så forbrenningsmotor-estetikk selger veldig dårlig i mine øyne. Hva bruktmarkedet en gang vil si er også ren spekulasjon.

Når det gjelder e-tron S-versjon så er kanskje den breddet i understell, og det er jo positivt for vegholdning hvis man kjører mye altfor fort.

Det er jo festlig at Audi tjener gode penger på stasj som er standard på andre merker. F.eks. er svarte vinduskarmer standard på billigste Leaf, men koster tusener ekstra på e-tron.

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA