Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 18" sommer hjul på Nissan LEaf

Startet av Vikingo, onsdag 11. april 2012, klokken 11:29

« forrige - neste »

Vikingo

Hei.
Kan nokon her på forumet anbefale meg å kjøpe ein 02 Kangoo?

Det vert i så fall vår fyrste elbil.

Takk for snøgge svar.

Link på Finn ligg ved.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33390158


Paul K. Goksøyr ;)
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

erik e

Er du "spikk-spenna" gal. Eier og har eid mange Renaulter. Prisen må  ned i det halve,selv da kan du få søvn problemer. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Vikingo

 :o Oy!!    Då er det ikkje noko eg bør satse på då. Kva kan du anbefale då? 
Er vel berre Leafen då som er bra.  Men den kostar ein smule då.......
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Thomas Parsli

Så vidt jeg kan se av telefonnummeret, er det Elbilmek som selger bilen.
Antar derfor du får med en brukbar garanti -og at bilen er i god stand.

Prisen aner jeg ingen ting om :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

jkirkebo

Sitat fra: Vikingo på fredag 23. mars 2012, klokken 17:00
:o Oy!!    Då er det ikkje noko eg bør satse på då. Kva kan du anbefale då? 
Er vel berre Leafen då som er bra.  Men den kostar ein smule då.......

Det gjør den. Men jeg anbefaler folk å regne på månedskostnaden istedenfor innkjøpsprisen. En Leaf til 290k (inkl. vinterdekk) vil komme på ca. 3500,- pr. måned over 8 år, en trilling ca. 2600,- pr. måned. Dvs. at for kostnaden av Kangooen kan du betale i to år på en Leaf eller i nesten 3 år på en trilling. Evt. om du legger inn 82k kontant i kjøpet av en Leaf vil den havne på ca. 2500,- pr. måned.

Fordelen er jo at du nå har tilnærmet problemfritt bilhold i minst 5 år med hensyn på garantier. Det er nok av historier på forumet her om folk som må koste på gamle batteripakker ganske store summer + mye andre reparasjoner. De pengene ville jeg personlig mye heller brukt på å nedbetale en ny og mye sikrere bil.

Jeg hadde en gammel Jetta tidligere, etter å ha regnet over verkstedsutgiftene de siste årene jeg hadde den kom jeg til at den i snitt kostet 10-12.000 i året i reparasjoner for å holde på veien. I tillegg brukte den over literen på mila :(

Om jeg hadde hatt Jettaen ennå ville jeg nesten spart penger på å bytte den ut i en Leaf da rep.+bensin+årsavgift ville utgjort omtrent 4000,- pr. måned mens Leaf ville ligger på ca. det samme med lån, service, strøm og årsavgift. Da blir ikke ny bil så dyrt alikevel synes jeg, når det er billigere enn å kjøre rundt i et 18 år gammelt "vrak".
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Sitat fra: erik e på fredag 23. mars 2012, klokken 16:43
Er du "spikk-spenna" gal. Eier og har eid mange Renaulter. Prisen må  ned i det halve,selv da kan du få søvn problemer. ;)

Leste dette, og så for meg priser i 120000+ klassen.

I stedet så jeg en av de laveste prisene jeg har sett på en slik bil.

Nå er ikke Kangoo'en den enkleste bilen å ha med å gjøre, og passer vel mer enn noen anne Classic best for entusiasten.

Skal en se på totalkosten på ny bil, må en ikke glemme at kjøpesum og avskrivning er betydelig. I dag koster en ny Leaf fra F.eks Acar 235000 NOK, eller en C-Zero levert fra E-posche ca 160000 NOK. På toppen av disse prisene kommer betydelige serviceutgifter for å opprettholde garantiene, og som langt overgår serviceutgiftene på de langt mer servicekrevende clasiske bilene. Regner en at bilens verdi halveres over de neste 5 år vil det alene for Leafen bety 115000 NOK, og for C-Zero 80000 NOK, som tross alt dekker hele kjøpesummen på denne Kangooen. ::)

Med litt oppfølging og garanti fra Elbilmek, bør denne Kangooen bli billigere enn begge de nevnte alternativene.

Det hele

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jahnarne

Enig med elektrolux - i tillegg er det jo forholdsvis lett å sette inn bakseter disse.

Det hele faller til sist ned på hvor mye du vil bruke på ny bil. Om du har 160' er en importert trilling m/fem års garanti via elektrolux et greit kjøp. Har du 80' ville jeg ha gått for denne (pga. året med garanti) eller en lithiumvariant av 106 eller Think, men da må du ha tålmodighet til å vente på at en slik dukker opp på Finn. Med mindre elektrolux har en slik også i baklomma ;)

elektrolux

#7
Sitat fra: jahnarne på lørdag 24. mars 2012, klokken 08:47
lithiumvariant av 106 eller Think, men da må du ha tålmodighet Med mindre elektrolux har en slik også i baklomma ;)

Selvfølgelig har jeg det! Det er jo derfor jeg kaller firmaet mitt Elbilhjelpen.no

Hva med en Rød Think med 20 Kwt lithium batteri til ca 60 KNOK?

Ellers kommer nok Citroen C-Zero med 2 års Europagaranti, så de som ønsker garanti 3-5 året anbefales å betale ca. 35000 ekstra for dette.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

OneMore

Helt enig med elektrolux.

Og med 1 års garanti fra en mekaniker med godt rykte tror jeg ikke fallhøyden er stor.
Du har kjørt inn halve bilen på et år eller mindre.

LØP OG KJØP!


-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Elmo

#9
Også enig med Elektrolux at dette er IKKE dyrt.

Ser også av bilene at det er Elbilmek som selger bilen og alle tilbakemeldinger om han tilsier at han kan sakene sine.
Det står jo også ett års garanti på både batterier, motor og elektronikk

Noen sa "det er forholdsvis lett å sette inn bakseter disse", men den er jo allerede 5-seter.

Så jeg sier også - løp og kjøp !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Vikingo

Elextrolux. Er det så att du får tak i ein Z-Cero til ca. 100 K ?  Med garanti?   
Om eg har forstått det rett. 
Nokre er posetive til Kenguruen men her er no nokre som er negative. 
Bor som sagt på Sunnmøre og Elbilmek er i Drammen.  For ev. service etc. må eg ta den på hengar og frakte den helt dit.

Paul.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Elmo

#11
Sitat fra: Vikingo på søndag 25. mars 2012, klokken 11:55
Bor som sagt på Sunnmøre og Elbilmek er i Drammen. 
For ev. service etc. må eg ta den på hengar og frakte den helt dit.
Elbilmek er på Fornebu, men i forhold til Sunnmøre er jo det det samme.
www.autolink.no frakter biler relativt billig tror jeg - også for privatpersoner (men dårlig med priser på websidene).
Største ulempen for deg ved evt å kjøpe denne er vel at den må fraktes tilbake T/R ved eventuelle garantireparasjoner.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Sitat fra: Vikingo på søndag 25. mars 2012, klokken 11:55
Elextrolux. Er det så att du får tak i ein Z-Cero til ca. 100 K ?  Med garanti?   
Om eg har forstått det rett. 

Hvor har du det fra?

Det eneste jeg kommer på er at jeg kan formidle en slik bil til ca. 100000 NOK mindre enn fjorårets pris, om en regner at de kostet ca 260000 NOK for bare et år siden.

Bor du på Sunnmøre kan du søke hjelp "lokalt" hos Cra her på forumet. Han har originalt diagnose utstyr, og kjøper du Haspenberg sin lyseblå Think med Robometer som står på finn, får du "verdens beste" Elbil for en drøy månedslønn.

Gamle Thinken har kvaliteter ingen andre Elbiler har; Et unikt regenereringsystem, som alle burde kopiert, men som ingen har fått til, Et karrosseri som tåler alt. Glem riper og bulker! Genialt ladesystem, med 300 kr kabel som selv enkelte Coop butikker selger. Velg mellom 10A og 16A ved et trykk på innvendig knapp. ( Denne har vel kun 10A siden det er en US model ) Billige delebiler, og masse kjøreglede.

Bilen har egentlig kun 2 problemer: Den lar bruker overbelaste batteriet. ( Fikses ved riktig bruk av Robometer ), og dårlig tilgang på reserveladere. ( Egentlig bare et spørsmål om pris. Laderene finnes, men de som har vet hva de er verd. )
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Vikingo

Sorry Elextrolux. Såg mld. #7 og misstolka det.  ::)
Ok. En Think e no berre ein 2 seter då, har no litt behov for litt fleire en det då.
Kan til nød greie meg med 4 men helst ein 5 seter då får eg med meg heile gjengen.
Cra kan eg prøve å halde litt kontakt med. 
I kveld når eg kom frå Byen (Ålesund) så traff eg Vinraude Løven og rett etter ein I-Mjau!   :D  Koseligt!
E det noken som he merka det etter ein er interesert i E-bil att ein altid e på utkjik etter ei kontakt????    ;D ::)
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Vikingo

Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA