Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan montere Robometer på Think Classic

Startet av NilsM, onsdag 11. april 2012, klokken 10:58

« forrige - neste »

NilsM

Har fått installert et 16A ladepunkt fast i garasjen via en elektrikerbedrift i nærområdet. Ladeboksen er av type e-on Wallbox, og både ser bra ut og har en praktisk måte å  henge fra seg ladepistolen når den ikke er i bruk.

MEN: Har noen problemer med den som jeg lurer på om er tilfelle også på andre tilsvarende ladepunkt:

- Setter jeg Leafen til lading og det er innenfor ladetimers område starter lading og går bra til batteriet har nådd 80% (som innstilt). Da brytes all kontakt med ladepunktet. Sjekker jeg via Carwings kommer status at bilen ikke er tilkoblet. Jeg kan da ikke fra Carwings starte lading fra 80% til 100%, eller sette på varmen med trekk av strøm fra nettet...

- Kobler jeg ladepistolen til bilen og det ikke er innenfor ladetimers område forstår ikke bil/ladepunkt at de er koblet sammen når timer skal slå inn, og den lader ikke i det hele tatt  :(

- På en normaldag vil jeg ha timer for lading på alltid, dvs at jeg alltid vil lade når jeg kobler den til på kvelden. Men siden det er null kontakt når den er ferdigladet er det ikke noe poeng å ha på timer for varme da den ikke vil greie å ta dette fra strømnettet.

Noe jeg kan gjøre for å komme rundt dette? De jeg kjøpte den av har sjekket med sin leverandør, og sier de ikke kan gjøre noe med dette. Ble ikke opplyst om denne manglende funksjonaliteten ved kjøp, og er ikke helt fornøyd slik tingenes tilstand er nå...  Noen som har noen gode forslag?
Blå Leaf i Asker jeg av og til får låne av kona....

bno

Jeg ville sendt forhandler og elektro firma en mail med link til denne siden. Da kan de kanskje lære noen sett ut fra ulike perspektiv der markedsføring og god kundepleie hadde vært en dimensjon ;D Å ja jeg mener det
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

NilsM

Er det noen som kan bekrefte at andre tilsvarende fastmonterte hjemmeladerløsninger ikke har samme problematikken?
Blå Leaf i Asker jeg av og til får låne av kona....

Griffel

#3
Dette høres da ut som en grov designfeil, riktig nok skal spenningen slås av når bilen ber om det, men bilen skal også kunne slå spenningen på igjen. Pilotsignalet mellom pilot og jord skal ikke slåes av, og det er vel dette Leafen bruker for å sjekke om den er tilkoblet. Dersom dette problemet også gjelder andre fabrikater av fastmonterte ladepunk, er det i bilen problemet ligger.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: NilsM på søndag 25. mars 2012, klokken 10:00
Er det noen som kan bekrefte at andre tilsvarende fastmonterte hjemmeladerløsninger ikke har samme problematikken?
¨

Min LCS-25 fra Clipper Creek har ikke denne problematikken.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

Da ville jeg kategorisert den som ukompatibel med Leaf. Og hvis du har poengtert at det er Leaf den skal brukes til, ville jeg prøvd å heve kjøpet om de ikke kan løse problemet.

Slik den virker er den jo ubrukelig sammen med Leaf... :(

NilsM

Har i dag hatt ett veldig positivt og konstruktivt møte med leverandøren. De har lagt fram forslag til en endring som gjør at all manglende forventet funksjonalitet blir i orden, og det er en akseptabel og god løsning for meg som kunde. De vil også endre dette på standardproduktet sitt for fremtidige leveranser-

Godt med leverandører som tar tak i problematikk når det oppstår og gjør noe med det. Og ikke minst får vi ferske elbileiere følelsen av at vi gjør litt nybrottsarbeid og forskning vi også....
Blå Leaf i Asker jeg av og til får låne av kona....

gbzdoc


Blip

Tør jeg spør hvor du kjøpte denne? Var det gjennom du installasjonsfirma, eller butikk i inn/utland?

(knasta inn fra en telefon)

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

NilsM

Hei  - den er kjøpt hos elektroinstallatør i Bærum etter å ha blitt gjort oppmerksom på denne løsningen via bilforhandler. Send meg en PM hvis du vil ha detaljer om kontaktinfo til installatørfirmaet (er ikke glad i å åpent legge ut firmadetaljer)
- Nils
Blå Leaf i Asker jeg av og til får låne av kona....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA