Hovedmeny

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

ThomasEL

Sitat fra: Hårek på søndag 23. august 2020, klokken 09:18
Og så var servere nede igjen. App sier "Network error ...". Nettside sier "Noe gikk galt".

Jepp, here we go again🥵
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Hårek

Det varte heldigvis ikke lenge før det ble ordnet. Opp igjen nå.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

ThomasEL

Sitat fra: Hårek på søndag 23. august 2020, klokken 09:55
Det varte heldigvis ikke lenge før det ble ordnet. Opp igjen nå.

Ja, den var kortvarig👍
Sikkert bare en porselenssikring som hadde gått i Audis serveranlegg. Så måtte de få tak på vaktmesteren😉
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

Orbit

App er tilbake i funksjon for meg (samme feil som Hårek i morges). På nettsidene får jeg logget inn, men har ikke lenger noen bil tilknyttet min konto..... >:(

SitatBiladministrasjon og enkelte andre funksjoner er dessverre ikke tilgjengelige for øyeblikket. Prøv igjen senere.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Maxwell_400

Nettverksfeil: Serversertifikatet kunne ikke verifiseres. Vennligst ta kontakt......

Og nå som det har virket så fint...
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Trond.m

Kommmunikasjonen med bilen min virket nærmest perfekt inntil de startet med vedlikehold av systemet. Etter det har jeg nesten aldri kontakt med bilen. Det gjelder til og med mens bilen lader og rett etter at bilen har blitt kjørt. Tror den eneste måten å få en stabil løsning på er å bytte til et annet merke. Så får hver og en vurdere om appen er så mye verd, men at Audi tar betalt av kundene for en ubrukelig tjeneste kan da ikke være lovlig.

ThomasEL

Sitat fra: TM på onsdag 26. august 2020, klokken 19:08
Kommmunikasjonen med bilen min virket nærmest perfekt inntil de startet med vedlikehold av systemet. Etter det har jeg nesten aldri kontakt med bilen. Det gjelder til og med mens bilen lader og rett etter at bilen har blitt kjørt. Tror den eneste måten å få en stabil løsning på er å bytte til et annet merke. Så får hver og en vurdere om appen er så mye verd, men at Audi tar betalt av kundene for en ubrukelig tjeneste kan da ikke være lovlig.

Merkelig at du har fått større problemer nå...
Hos meg har det vel egentlig vært mer stabilt en noen gang siste tiden...

Forøvrig enig i dine betraktninger. De leverer ikke tjenesten godt nok.

Tror fortsatt det er for få som bryr seg med å klage. Og for få mediaoppslag om det.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

Trond.m

Mediaoppslag er kanskje ikke det jeg ønsker meg mest. Det er jo ikke noen fordel den dagen bilen selges 😉
Akkurat nå får jeg kontakt, men de siste dagene har jeg nødt til å gå ut i bilen og endre lademål. Det er ikke det at det er så ille, men jeg husker i vinter da bilen stod på hytta nedsnødd og med frosne dørlister. Da var det ekstremt irriterende. Hadde man hatt en programmerbar knapp på nøkkelen som hos BMW, så kunne jeg startet forvarming uten app. Å stille forvarming til å startes når bilen låses opp er en mulighet, men det fører til mye unødvendig bruk av energi.

ThomasEL

Sitat fra: TM på torsdag 27. august 2020, klokken 06:52
Mediaoppslag er kanskje ikke det jeg ønsker meg mest. Det er jo ikke noen fordel den dagen bilen selges 😉
Akkurat nå får jeg kontakt, men de siste dagene har jeg nødt til å gå ut i bilen og endre lademål. Det er ikke det at det er så ille, men jeg husker i vinter da bilen stod på hytta nedsnødd og med frosne dørlister. Da var det ekstremt irriterende. Hadde man hatt en programmerbar knapp på nøkkelen som hos BMW, så kunne jeg startet forvarming uten app. Å stille forvarming til å startes når bilen låses opp er en mulighet, men det fører til mye unødvendig bruk av energi.

Enig i det, men det er jo nettopp det som også er noe av problemet:
Fordi vi selvsagt egentlig ikke ønsker stor negativ oppmerksomhet om noe vi kanskje en gang skal selge, og også kanskje fordi vi ikke ønsker negativ omtale om elbiler generelt , så er den vanligvis så sterke forbrukermakten sterkt redusert...

(Personlig skal det dog sies at jeg har vært ganske heldig. Bortsett fra da bilen var helt ny og manglet SW-oppdatering, så har jeg egentlig kun hatt problemer de gangene serverne har vært nede. Og det har, bank i bordet, vært sjeldnere i det siste. Og de har raskere vært i gang igjen. Så nøktern optimist på at det går sakte fremover. Forøvrig spent på vinteren når mange skal bruke app for å forvarme samtidig - det var da Nissans app for Leaf sleit. Sommerstid var stort sett alt ok)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

RJK

Sitat fra: ThomasEL på torsdag 27. august 2020, klokken 08:36

Fordi vi selvsagt egentlig ikke ønsker stor negativ oppmerksomhet om noe vi kanskje en gang skal selge, og også kanskje fordi vi ikke ønsker negativ omtale om elbiler generelt , så er den vanligvis så sterke forbrukermakten sterkt redusert...

(Personlig skal det dog sies at jeg har vært ganske heldig. Bortsett fra da bilen var helt ny og manglet SW-oppdatering, så har jeg egentlig kun hatt problemer de gangene serverne har vært nede. Og det har, bank i bordet, vært sjeldnere i det siste. Og de har raskere vært i gang igjen. Så nøktern optimist på at det går sakte fremover. Forøvrig spent på vinteren når mange skal bruke app for å forvarme samtidig - det var da Nissans app for Leaf sleit. Sommerstid var stort sett alt ok)

Så det er bedre å holde kjeft, og så selge bil med kjent defekt, fremfor å klage og støye, og så den dagen bilen skal selges, så er problemet forlengst ute av verden?

Må si det virker på meg som en merkelig tankerekke...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

pisse i buksa for å holde seg varm?
Må klage til Møller. De har cash til å fikse dette.
digitalsupport.no@audi.de

Merk at man har infoplikt ved bruktsalg til andre...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ThomasEL

Sitat fra: RJK på torsdag 27. august 2020, klokken 12:03
Sitat fra: ThomasEL på torsdag 27. august 2020, klokken 08:36

Så det er bedre å holde kjeft, og så selge bil med kjent defekt, fremfor å klage og støye, og så den dagen bilen skal selges, så er problemet forlengst ute av verden?

Må si det virker på meg som en merkelig tankerekke...

Da misforstår du helt hva jeg mente i alle fall!!

Hvis man har noe galt med bilen, skal man selvsagt klage til det er utbedret på garanti!
Og selvsagt IKKE selge en bil med kjent feil man ikke opplyser om!

Det jeg forsøkte på var å gi en mulig analyse over hvorfor ikke tusenvis av bileiere henger over Audi og tvinger de til å forbedre løsningene sine. Da tenker jeg det som angår servere etc, ikke feil, mankoer, defekter inenkeltbiler.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

Trond.m

Det er vel ingen grunn til å opplyse om at kommunikasjon med bilen er ustabil. Det betyr jo bare at bilen «works as designed». Audi opplyser da ikke til sine kunder at de ikke kan forvente at appen virker overalt og til enhver tid.

hELgenen

Sitat fra: TM på torsdag 27. august 2020, klokken 12:22
Det er vel ingen grunn til å opplyse om at kommunikasjon med bilen er ustabil. Det betyr jo bare at bilen «works as designed». Audi opplyser da ikke til sine kunder at de ikke kan forvente at appen virker overalt og til enhver tid.

Nå kjenner jeg at jeg blir litt opprørt.....
Dersom en i bunn og grunn planlegger å eie en bil kun en kort periode og er svært glad i penger -
vel så skjønner jeg jo tankesettet. Men de fleste av oss kjøper bil for å eie bilen og følgelig prioriterer vi
å få fikset feilen fremfor et fremtidig verditap som følge av litt mediestøy om noe som ikke fungerer som det
burde. Jeg vil alltid prioritere å få fikset en feil og skape masse støy i media om det om nødvendig på en bil
jeg eier. Denne "stilltiende" strategien for å slippe å tape noen kroner minner meg om bruktbilselgeres strategi for å skjule feil og mangler. Vi så også en del tidlig Tesla eiere prøvde denne strategien i starten - helt moralsk forkastelig mener nå jeg. Men folk må jo gjøre som de selv vil ut fra egen samvittighet. Å få rettet feil og mangler går foran eget verditap mener nå jeg  - vi må jo hjelpe hverandre slik at noen andre ikke blir sittende med skjegget i postkassa

Trond.m

@hELgenen...Vel, det er vel jeg som har mest grunn til å bli opprørt. Maken til useriøst innlegg  8)
Poenget mitt er at det ikke er en feil med en Audi e-tron med ustabil kommunikasjon. Jeg har sendt mange feilmeldinger til digital support tidligere, og kan godt fortsette å gjøre det. Men det er jo hele infrastrukturen til Audi connect som er dårlig, og ikke en konkret feil med den enkelte bil. De øvrige mer personlige og latterlige kommentarene velger jeg å ikke kommentere. Foreslår at du holder deg til saken.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA