Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

Trond.m

Og nå er kontakt med min bil også gjenopprettet. Blir interessant å se hvor lenge det varer.

Orbit

Da er de i gang med varslet vedlikehold. Så får vi se om dette har hjulpet på torsdag (13/8).
[attachment id=0 msg=912458]
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

evtronDK

Stemmer. Hverken bil eller app kan logge på.

Der kommer dog fortsat Live trafik data. Vejr data og News virker også, så de er ikke afhængige af login (hvilket også ville være underligt).
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

elektro

Sitat fra: Orbit på mandag 10. august 2020, klokken 16:24
Da er de i gang med varslet vedlikehold. Så får vi se om dette har hjulpet på torsdag (13/8).
[attachment id=0 msg=912458]

Er det tilfeldig at dette skjer nå, rett før leveransene av ID.3 starter?

EDIT: Jeg fikk for øvrig logget inn i appen nå tirsdag 11. aug. kl. 19:03. Har ikke brukt hverken bil eller app siste to døgn. Siste oppdatering var i går kl. 05:30.

Ny versjon av appen, 3.20? Fikk melding om at det bare er tillatt med et visst antall oppdateringer for å beskytte bilbatteriet, da jeg trykket «Oppdater»..
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

evtronDK

Det samme her. Jeg har brugt bilen i dag, og den tur er blevet registreret.

Orbit

Jeg får ikke logget inn i app (som skulle fungere nå i følge serviceplanen), men det fungerer på websidene. Det gir også riktig informasjon for bilen, men ber jeg om oppdatering av status får jeg følgende  :o

[attachment id=0 msg=912722]
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Får beskjed om at bilen hadde kontakt med server i kveld rett etter at jeg avsluttet en kjøretur.  Men jeg får ikke kontakt med bilen fra appen og utført kommandoer. Håper dette bare er et temporært problem og at de fortsatt driver med vedlikehold.

ThomasEL

Da kom jeg inn etter vedlikeholdet, både via web og app.

Fikk oppdatert status vist begge steder.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

RJK

Sitat fra: Orbit på tirsdag 11. august 2020, klokken 19:48
Jeg får ikke logget inn i app (som skulle fungere nå i følge serviceplanen), men det fungerer på websidene. Det gir også riktig informasjon for bilen, men ber jeg om oppdatering av status får jeg følgende  :o

'
Merkelig at den ikke klarer beregne riktig bensin-nivå og oljenivå på en elbil. Skal vel være 0 liter på begge deler...

:-D
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Maxwell_400

Kan det bli mere amatørmessig, bensin nivå på elbil ? Appen har virket sånn noenlunde for meg det siste halvåret men nå ble jeg kastet ut og mistet all kontakt.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

evtronDK

Sitat fra: RJK på tirsdag 11. august 2020, klokken 22:20

'
Merkelig at den ikke klarer beregne riktig bensin-nivå og oljenivå på en elbil. Skal vel være 0 liter på begge deler...

Hvilken app er dette? Det ligner ikke myAudi app'en eller hjemmesiden my.audi.com.... Se nedenfor...

[attachment id=0 msg=912888]

Orbit

Det er fra hjemmesiden, som normal ser ut for meg som ditt skjermbilde. Jeg får ennå tilsvarende som deg rett etter innlogging, men så byttes det over til statusvisning som det var en bensinbil når jeg oppdaterer.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

evtronDK

Sitat fra: Orbit på onsdag 12. august 2020, klokken 17:28
Det er fra hjemmesiden, som normal ser ut for meg som ditt skjermbilde. Jeg får ennå tilsvarende som deg rett etter innlogging, men så byttes det over til statusvisning som det var en bensinbil når jeg oppdaterer.

Har du tidligere haft en Audi benzin/diesel bil koblet op på myAudi app'en? Det kan være den ikke er helt taget bort fra systemet....

Orbit

Nei, e-tron er min første Audi. Tipper bensinvisning er default, og så svikter noe når den skal hente status, og viser dermed dette. Kilometertelleren er korrekt....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

RJK

Sitat fra: evtronDK på onsdag 12. august 2020, klokken 16:43
Sitat fra: RJK på tirsdag 11. august 2020, klokken 22:20

'

Hvilken app er dette? Det ligner ikke myAudi app'en eller hjemmesiden my.audi.com.... Se nedenfor...

Er det ikke mere naturlig å quote den opprinnelige posten, og spørre vedkommende som postet den?

Min humoristiske bemerkning var kun basert på det som stod i opprinnelig meldingen, og ser du signaturen min, så ser du hvilken bil jeg eier og kjører. Det blir derfor fullstendig ulogisk å spørre meg fremfor den jeg quotet.

Sidenote! Dette er andre gang jeg opplever å bli spurt om noe som postes av andre, bare fordi jeg hadde en kommentar til det originale innlegget.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA