Hovedmeny

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

daktari

Det er ikke bagatellmessig problem at bilen ikke er kjørbar første 5 minuttene fordi den må kjøles ned, ellers brenner du fingre, svetter i stykker klær etc.

En form for driftstans altså.

At biler fra gamledager var slik betyr ikke så mye, mye vi ikke savner fra gamle dager.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Sitat fra: elektro på fredag 26. juni 2020, klokken 08:23
Feilet for meg også, ved 16:30 tiden. Utrolig irriterende! Jeg synes de burde betale tilbake en del av kjøpesummen, for produktet er ikke levert.
Ja, det skulle vært mulig å holde tilbake penger på en oppgjørskonto som ved boligkjøp. Har benyttet den muligheten et par ganger, og det er utrolig mye enklere å komme til en løsning når man sitter med trufmkort 😏. Det er ingen tvil om at dette må anses som en mangel ved leveransen.

janbanan

Etter å hatt bilen på verksted og fått utført tiltak 91x4, pga manglende kontakt med bilen. Men det oppleves stadig vekk uteblivelse av kontakt.

Sendte inn skjermbilder, og etter en tid fikk jeg svaret nedenfor. Det ser da vitterlig ut som at det finnes noe muligheter for OTA på e-tron. Tilkoblingen til bilen har uansett vært ganske stabil i det siste, men uansett frustrerende når det ikke fungerer.

Sitat
Vi henvender oss nå til deg, da vi har mottatt en tilbakemelding fra vår tekniske avdeling vedrørende din sak.

De informerer oss om at de har gjort noen endringer i koden på din bil. Vi vil derfor be deg være så vennlig å teste din myAudi-app igjen.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

ThomasEL

I dag tuller appen hos meg.

Dvs, den oppdaterer seg på et vis, jeg kan f eks starte klimaanlegget og endre lademål fra appen.

Men den viser SOC fra i går..!!
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Amatøren

Har du siste versjon av app?

Fikk 3.19 i dag. Fikk en feilmelding om at ladeplanlegger ikke kunne oppdateres, men andre gang jeg gikk inn (ca 10 minutter siden) så er alt OK. Alle turene i går og i dag er med i oversikten i appen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

ThomasEL

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 30. juni 2020, klokken 16:18
Har du siste versjon av app?

Fikk 3.19 i dag. Fikk en feilmelding om at ladeplanlegger ikke kunne oppdateres, men andre gang jeg gikk inn (ca 10 minutter siden) så er alt OK. Alle turene i går og i dag er med i oversikten i appen.

Edit:
Hjalp ikke å logge ut og inn. Medførte bare at ladestatus, gjenværende rekkevidde etc vises som - -

Men klima, lademål kan endres i appen. Og på oppdatering står det «Nettopp»

Og på nettsiden vises ladestatus som normalt.

Kun meg som opplever dette i dag?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

No-name

Nei, fungerer ikke her. Feilmelding "gw.error.autentification. Invalid token"
Står at status er oppdatert men det stemmer ikke.  Bilen lader, men appen viser ikke klar til lading og SoC frå før den begynte å lade.

Hårek

Samme feilmelding her. Alt så egentlig normalt ut, men prøvde å låse bilen fra app. Da kom feilen.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Amatøren

Var ute en tur. Den er med i app og har korrekt rekkevidde igjen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Hårek

(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

ThomasEL

Og så var kontakten med bilen i appen nede igjen🤬
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

No-name

ThomasEL

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

Trond.m

Er det grunn til å tro at problemene med app stort sett er historie, og at det kun av og til er kortvarige problemer. Det hender det feiler på BMW også, men da er det som regel bare en tilfeldig svikt i kommunikasjonen. Prøver man igjen rett etterpå så virker det igjen.
Kanskje problemene som rapporteres nå er færre fordi de fleste bruker appen om vinteren til forvarming ?
Hva mener folket ? Hvis jeg henter ut en ny bil nå, kan jeg da regne med at det virker rimelig stabilt ?

Elmic82

Sitat fra: TM på fredag 03. juli 2020, klokken 10:40
Er det grunn til å tro at problemene med app stort sett er historie, og at det kun av og til er kortvarige problemer. Det hender det feiler på BMW også, men da er det som regel bare en tilfeldig svikt i kommunikasjonen. Prøver man igjen rett etterpå så virker det igjen.
Kanskje problemene som rapporteres nå er færre fordi de fleste bruker appen om vinteren til forvarming ?
Hva mener folket ? Hvis jeg henter ut en ny bil nå, kan jeg da regne med at det virker rimelig stabilt ?

Hos meg funker den kun når den står og lader. Den oppdaterer turene jeg har, men får ikje låst bil, startet oppvarming etc med mindre den står og lader. Den skal inn i august hvor de skal se på det da. Regner med en oppdatering kanskje fungerer 🙄
E-tron 50 AB 2020 Levert Mars

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA