Hovedmeny

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

ThomasEL

@Hemi:

Du og jeg er nok rimelig enige om de faktiske forhold her:
- Ja, Audi prioriterer dette for lavt
- Ja, det kan gjøres bedre
- Ja, det er for dårlig at de ikke har fått full kontroll på dette for lenge siden.

Helt enig med deg👍

Samtidig:
Nå er det nå en gang slik at jeg faktisk, i motsetning til deg, eier en Audi e-tron og bruker appen flere ganger til dagen. Og min opplevelse, at det har blitt mye mer stabilt etter serveroppdatering for et par måneder siden, er også en realitet og noe som må være lov å fortelle om her. Det er også et faktum at når det gjelder den delen av problemet som er knyttet til bilens kommunikasjonsmodul, så finnes det en SW-fiks.

Personlig har jeg ikke hatt problemer med app på noen måneder nå. (Jeg har andre problemer, men det er fyldig beskrevet i andre tråder🙈🤪)
Andre rapporterer om problemer fortsatt, så Audi er definitivt ikke i mål, men det har faktisk skjedd litt siste månedene.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

hemi

Jeg eier faktisk 2 VAG produkt om dagen nå  i form av 1stk porsche og 1 stk audi ;) Bare ene er ny nok til app skal sies.

Jeg hadde en runde med nissan når jeg eide det en kort periode, da de bad om mer og mer detaljert info rundt feilsøk av app, da jeg har tilgang både på folk og lab devicer med forskjellige android/ios + kan se hva som skjer på nettverket og kjøre capture ordnet jeg alt det for de, i etterkant var det bare stillhet, uansett hvor mye jeg purret. Mistenker de bare prøvde å overkjøre meg som forbruker med mer og mer tekniske spm for å slippe å svare, og så ble litt svar skyldige når de fikk absolutt all info, og mer til.

Er jo bra å høre at du opplever fremgang, men samtidig også dumt om det virker for deg kun fordi du faktisk har mast mye på de, og andre her da opplever problemer, fordi de går "stillere i dørene" hos audi. Men om man nå har en prosedyre som gjør at det ordnes, er det fremgang.

Det å alltid kunne gå til en varm bil, er jo en av de magiske tingene med elbil om vintern.

ThomasEL

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

tehammer

Jeg har mistet kontakten med bilen og i appen er bilen blitt borte. Får beskjed om å registrere bil, men når jeg prøver dette så får jeg feilmelding. Noen andre som har opplevd dette nå og evt tidligere?
En 50AS 2021 modell hentet ut nå i november  :'(
E-tron 50 AS (2021) levert uke 44 -20

OlaD

Sitat fra: tehammer på tirsdag 01. desember 2020, klokken 18:24
Jeg har mistet kontakten med bilen og i appen er bilen blitt borte. Får beskjed om å registrere bil, men når jeg prøver dette så får jeg feilmelding. Noen andre som har opplevd dette nå og evt tidligere?
En 50AS 2021 modell hentet ut nå i november  :'(

Har forsøkt å opprette hovedbruker på MyAudi i over en uke uten hell. Hentet bil i går, men forblir inntil videre appløs. Virker å være et kjent problem, men noen klarer å komme igjennom. Kjenner det er en litt irriterende start og unødvendig med tanke på hvor glimrende bilen er.

Trond.m

Er visst problemer for mange den siste tiden. I sommer fungerte appen veldig bra for de fleste. Kan forklaringen være så enkel at det skyldes at få bruker appen om sommeren, og at det rett og slett skyldes at løsningen kneler når mange benytter den samtidig ?

daktari

Det har vært nedetid på server i dag, fra morgenen til godt utpå dagen.

Det opprette brukwr-problemet kan ha en sammenheng, en restart av servere/oppdatering for å fikse det kanskje? Men det problemet gjelder mange nye eiere de siste ukene.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

PF

Min funker nå i alle fall.. og kjørte ikke i går, så den har klart å få kontakt igjen. Så det problemet virker nå å være borte.

Opplever at appen fungerer i 9 av 10 ganger fortiden.

elektro

En kompis med 21-modell hadde nedetid midt på dagen i går. All informasjon om bilen var borte fra appen, han hadde ringt forhandler som bekreftet at det var serverproblemer. Samtidig fikk jeg kontakt med min 19-modell.

Jeg har ikke brukt eller åpnet bilen siden kl. 18:59 tirsdag 8/12.
Siste bilkontakt var da jeg testet appen kl. 12:35 i går, torsdag 10/12.

Mens jeg skriver dette begynner appen å oppdatere bilens status av seg selv, og siste bilkontakt er nå "Nettopp" (fredag 11/12 kl. 10:18).
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Nedetid planlagt søndagen, hele dagen fra morgen til natt. På en reisedag. Hvorfor jobber ikke tyske it-folk på natt som norske flinke folk?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

....og hvorfor har de ikke IT-systemer hvor det kan gjøres oppdateringer uten at det påvirker brukerne??
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hemi

Veldig få kunne ikke sluppet unna med driftsplaner ala dette, ei heller like dårlig redundans i plattform design som igjen krever så mye nedetid/vedlilkehold med tilsvarende dårlig oppetid, og målt oppetid på produktet/tjenesten.

Viser jo litt hvor mye de bryr seg om brukerne av produktet.

Frode Nylund

Andre som sliter med å få kontakt med bilen via appen i kveld  28/01.21 ?
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

janbanan

Sitat fra: Frode Nylund på torsdag 28. januar 2021, klokken 21:22
Andre som sliter med å få kontakt med bilen via appen i kveld  28/01.21 ?

Nei.
Meld fra til digitalsupport
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Frode Nylund

Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA