Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Easee lader blinker grønt.

Startet av Scoob98, mandag 02. mars 2020, klokken 19:29

« forrige - neste »

Scoob98

Hei,
Easee laderen min vil ikke fungere. Blinker grønt hele tiden og prøvde å lade e tron'en jeg plukket opp idag men den vil ikke fungere.

Amadeus

Hvorfor Easee? Det finnes jo mange flere der ute som ikke binder deg til noe jalla medlemskapsgreier.
og har du firmabil så er det jo en fordel å få strømforbruket på bilen registrert.
Synes Defa sin UNO virker som et bra alternativ.

mroek

Sitat fra: Amadeus på mandag 02. mars 2020, klokken 19:44
Hvorfor Easee? Det finnes jo mange flere der ute som ikke binder deg til noe jalla medlemskapsgreier.
Jeg har forstått det slik at man godt kan bruke Easee helt uten noe jalla medlemskapsgreier om man vil.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Norx

Sett i manualen? https://easee.no/manualer/Brukerguide_v2.07_NO_D.pdf

Ved oppstart vil lysdiodene slå på en etter en. Hvis det er en programvareoppdatering, vil en eller flere lysdioder blinke grønt mens dette pågår.

OBS! Bilen må kobles fra før en programvareoppdatering kan fullføres.

Elmic

Trenger ikke noe medlemskap.
Grunnen til at den blinker grønt tror jeg er fordi den oppdaterer programvaren. Var iallefall det jeg fant ut ved et raskt søk på nettet. Prøv igjen senere ☺️
Bestilt e-tron 50 Advanced Business ++ 16.10.19

Scoob98

Har oppdatert i 6 timer... har det noe å si hvis routeren er et mil vekke fra garasjen?

Norx

Tror jeg hadde tatt kontakt med leverandør , eventuelt easee kundeservice for hjelp.

Har det noengang fungert ?  Testet å ta sikringen i noen minutter for å få den startet opp på nytt i tilfelle noe har hengt seg.

Usikker på om det gir grønn blink, men noen har meldt om denne feilen, også bokser installert i senere tid beskrevet her:  https://easee.no/support/private/

Noen av de første boksene som ble sendt ut har en kjent software bug som ikke tillater lading hvis du har satt sikringsverdien til 40A.
Løsning: Sett sikringsverdien ned til 32A og fyll ut kontakskjemaet nederst på siden. Så vil vi søge for å få oppdatert softwaren din. Oppgi serienummeret på laderoboten din som du finner foran på elektronikken eller på esken den kom i.

daktari

Sitat fra: mroek på mandag 02. mars 2020, klokken 19:59
Jeg har forstått det slik at man godt kan bruke Easee helt uten noe jalla medlemskapsgreier om man vil.
Stemmer ikke helt, må ha medlemskpasgreier fra både netteier og strømselskap. Men Easee funker med alle slike medlemskap, medlemskapsgreiene på hytta er det Eidsiva som leverer (både strøm og nett) og det funker supert.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Frode Nylund

Sitat fra: Scoob98 på mandag 02. mars 2020, klokken 20:52
Har oppdatert i 6 timer... har det noe å si hvis routeren er et mil vekke fra garasjen?
Første gang må den ha stabilt nett for å oppdatere fikk jeg beskjed av installatøren som monterte her. Etter det bruker jeg appen EFUEL for å snakke med ladepunktet .
Første gang må det opprettes konto og legges inn kode til ladepunkt.
Er noen forskjellige apper som kan brukes.
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

mroek

Sitat fra: daktari på mandag 02. mars 2020, klokken 21:21
Sitat fra: mroek på mandag 02. mars 2020, klokken 19:59
Stemmer ikke helt, må ha medlemskpasgreier fra både netteier og strømselskap. Men Easee funker med alle slike medlemskap, medlemskapsgreiene på hytta er det Eidsiva som leverer (både strøm og nett) og det funker supert.

Hehe, akkurat det medlemskapet tenker jeg det er kurant å ha om man vil lade, ja.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Amadeus

Jeg har gått for det jeg også da, hadde en del kule funksjoner, så da ble jeg med på medlemskapsgreier 😀

Scoob98

Var bare at jeg måtte sette opp easee'n. Haha, litt av noen kommentarer her

opheim

Sitat fra: daktari på mandag 02. mars 2020, klokken 21:21Stemmer ikke helt, må ha medlemskpasgreier fra både netteier og strømselskap. Men Easee funker med alle slike medlemskap, medlemskapsgreiene på hytta er det Eidsiva som leverer (både strøm og nett) og det funker supert.

Man _må_ ikke, men det er praktisk fordi man får litt ekstra funksjonalitet av det. Men det er ingenting som hindrer deg i å kjøpe en Easee lader løst og få den installert hjemme av en elektriker, uten at det utløser noe abonnement.

Jeg prioriterte funksjonaliteten og gikk da for Tibber strømabonnement som koster 39,- pr måned eller noe sånt. Men da har jeg også pr i dag 20% rabatt på strøm som går til elbilen, i tillegg til at jeg har en Tibber Pulse installert på HAN-porten for presis forbruksanalyse og automatisk lastbalansering av Easee-laderen mot hovedsikring.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

daktari

Sitat fra: opheim på onsdag 04. mars 2020, klokken 12:05
Sitat fra: daktari på mandag 02. mars 2020, klokken 21:21Stemmer ikke helt, må ha medlemskpasgreier fra både netteier og strømselskap. Men Easee funker med alle slike medlemskap, medlemskapsgreiene på hytta er det Eidsiva som leverer (både strøm og nett) og det funker supert.

Man _må_ ikke, men det er praktisk fordi man får litt ekstra funksjonalitet av det. Men det er ingenting som hindrer deg i å kjøpe en Easee lader løst og få den installert hjemme av en elektriker, uten at det utløser noe abonnement.

Jeg prioriterte funksjonaliteten og gikk da for Tibber strømabonnement som koster 39,- pr måned eller noe sånt. Men da har jeg også pr i dag 20% rabatt på strøm som går til elbilen, i tillegg til at jeg har en Tibber Pulse installert på HAN-porten for presis forbruksanalyse og automatisk lastbalansering av Easee-laderen mot hovedsikring.
Det var ironisk ment, jalla medlemskapsgreier = nettleverandør + strømleverandør, som man jo må ha. Men må ikke ha Tibber.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Stemmer det. Men Tibber er knall, så det er ingen krise å gå for de. Anbefaler de gladelig selv uten Easee (har den ikke selv). Beste appen på markedet, og sender man inn spørsmål/innspill får man raskt svar, og jeg har til og med opplevd at de har gjort softwareendringer på appen etter innspill fra meg. Anbefales.  :+1:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA