Hovedmeny

"Eco" modus på klimaanlegget

Startet av TheUlser, lørdag 29. februar 2020, klokken 10:33

« forrige - neste »

TheUlser

Hei, ny til forumet og beklager om dette er adressert før, det har det sikkert.

Fikk min første e-Golf for noen dager siden, brukt fullspec'et 2018 modell. Når jeg var ute å kjørte med selgeren satte han med enkle håndgrep klimaanlegget på passasjer siden til "eCo", mens førersiden hadde normal temp visning. Dette har stått på de siste dagene, da jeg stort sett kjører alene. Men hadde en passasjer i går kveld og satte opp varmen på hans side. Etter å ha sluppet av passasjeren ville jeg sette klima på passasjersiden tilbake til "eCo" men klarte ikke finne ut hvordan jeg gjør dette.
Merk; dette har ikke noe med kjøremodusen Eco å gjøre (meg bekjent) da jeg har byttet rundt mellom moduser mange ganger mens klima stod på "eCo" uten at dette ble påvirket. Når jeg skrur klima helt ned på passasjersiden går den i full kjøling modus, så det funket ikke. Satt og knotet inne i menyen i infotainmentsystemet under "klimaanlegg" i går, men klarte ikke å finne dette. Mener bestemt at selgeren ikke var inne i menyene når han satte passasjersiden til "eCo".
Sikkert veldig enkelt dette og sannsynligvis dumme meg som har oversett noe :) Jeg har heller ikke gjort særlig undersøkelser i brukermanual, bare noen kjappe søk på nett..

Noen som kan gi et svar på dette til en e-Golf n00b?
2018 Volkswagen e-Golf 36kwh

j-Golf

Pitil

Hei
Det er automatikk i det med eco på passasjersiden. Når ingen personer er detektert, er standarden eco. Men dersom du prøver å justere på temperaturen på passasjersiden, slår den seg på til den temperaturen du satt. Neste gang du slår på bilen, og ingen passasjerer er detektert, så vil det stå i eco igjen. Du kan ikke slå på eco på noe vis, annet enn å skru av og på igjen tenning.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

TheUlser

2018 Volkswagen e-Golf 36kwh

storeulv

Jeg mener man kan slå det på i menyen til klimaanlegget ved å trykke på Meny-knappen midt i. Da får man opp innstillingene for klimaanlegg, og jeg kunne i alle fall slå Eco "AV" selv om jeg var alene i bilen. Da burde man gjerne kunne slå det på igjen på samme måten?
Audi e-tron 50AS MY 2020

nosi1202

Du kan også aktivere eco igjen ved å sette i beltet på passasjersiden og ta det ut igjen.
2023 - Model Y P
2021 - Fiat 500e Cab

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA