Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: hvorfor kjøpe tesla s...

Startet av trondhla, mandag 09. april 2012, klokken 01:39

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: daggad på fredag 30. mars 2012, klokken 15:24
Tupperware bil cra...tupperware ! ;)

That's "rustfri tupperware bil" to you, Mr daggad.  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

arnejorg1

Jeg kommer sikkert til og bytte elbil om en 3-4 år, men jeg lover ikke på noen måte at det blir ny leaf. Det kommer nye og bedre elbiler hele tiden, jeg velger den bilen som har best pris og best rekkevidde når jeg skal bytte. Det trenger ikke nødvendigvis og være leaf, så vi får se.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

RuneW

Sitat fra: arnejorg1 på mandag 02. april 2012, klokken 13:01
Jeg kommer sikkert til og bytte elbil om en 3-4 år, men jeg lover ikke på noen måte at det blir ny leaf. Det kommer nye og bedre elbiler hele tiden, jeg velger den bilen som har best pris og best rekkevidde når jeg skal bytte. Det trenger ikke nødvendigvis og være leaf, så vi får se.

Ok...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

unak

Noen som vet når 2013-modellen vil bli lansert i Norge?
Nissan Leaf (svart)

tykjepelken

BE

Sitat fra: tykjepelken på torsdag 19. april 2012, klokken 09:25
Ser ut som den europeiske modellen vil få lengre rekkjevidd, ny utsjånad og lågare pris:

http://green.autoblog.com/2012/04/12/nissan-leaf-getting-upgraded-looks-more-range-in-europe/

Oi, ble et øyeblikk bekymret for veldig stort verditap der...

- Nissan told AN that building in the UK will reduce costs by "about" a third, thanks to lower import taxes and less of an impact from a strong yen, but the price for the local EV has not yet been set.

Vi har ikke importavgifter på Leaf i Norge, derfor vil ikke prisreduksjonen som det er snakk om i artikkelen bli like stor som det henvises til i artikkelen.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

hkaspenberg

Sitat fra: BE på torsdag 19. april 2012, klokken 12:08
Sitat fra: tykjepelken på torsdag 19. april 2012, klokken 09:25
Ser ut som den europeiske modellen vil få lengre rekkjevidd, ny utsjånad og lågare pris:

http://green.autoblog.com/2012/04/12/nissan-leaf-getting-upgraded-looks-more-range-in-europe/

Oi, ble et øyeblikk bekymret for veldig stort verditap der...

- Nissan told AN that building in the UK will reduce costs by "about" a third, thanks to lower import taxes and less of an impact from a strong yen, but the price for the local EV has not yet been set.

Vi har ikke importavgifter på Leaf i Norge, derfor vil ikke prisreduksjonen som det er snakk om i artikkelen bli like stor som det henvises til i artikkelen.

Tror det hentydes til valutagevinst, priser på deler og produksjon og ikke importavgift på ferdig bil.

De har heller ikke noe særlige importavgifter på bil i UK bortsett ifra en 10% flat avgift + 17.5% VAT (MVA) på det hele. I tillegg kommer veiskatt, VED, som tilsvarer vår årsavgift, men som fornuftig nok er gradert i forhold til driftstofftype, forbruk og utslipp.
Se http://www.import-car.info/customs.shtml og http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/HowToTaxYourVehicle/DG_10012524

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

foxy

er jo knall bra det med 30% prisreduksjon!! Da blir flere biler solgt!
I-miev 2011
Asker

daggad

Sitat fra: foxy på torsdag 19. april 2012, klokken 12:27
Ja det er ikke så farlig. Om en da får verdifall på egen bil så vil en uansett kunne kjøpe billigere ny når en bytter..
Så enig med Foxy, prisreduksjoner, ja takk !
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

foxy

Sitat fra: daggad på torsdag 19. april 2012, klokken 12:35
Sitat fra: foxy på torsdag 19. april 2012, klokken 12:27
Ja det er ikke så farlig. Om en da får verdifall på egen bil så vil en uansett kunne kjøpe billigere ny når en bytter..
Så enig med Foxy, prisreduksjoner, ja takk !

ja daggad, er jo det samme som med pris på eget hus/leilighet...
I-miev 2011
Asker

Thomas Parsli

Det er høyst uvanlig at produksjonskostnader gjennspeiles direkte i utsalgsprisen på et produkt...

I tillegg er må Nissan dekke kostnader (ved bygging av nye fabrikker), så utsagnet  "building in the UK will reduce costs by "about" a third" sier lite om utsalgsprisen på Leaf.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA