Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan montere Robometer på Think Classic

Startet av SvenF, torsdag 05. april 2012, klokken 12:11

« forrige - neste »

SvenF

Jag får in luft vid fötterna när jag kör trots att jag stängt av A/C.

-Får ni detta också eller är det fel på min bil? ???

mariowing

Ja det får jeg. Vet ikke om det er mulig å skru av?
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Joachim

Selv om klimaanlegget er avskrudd så lyser fortsatt knappen for friskluft/ omluft. Har ikkke testet selv, men antar at du kan regulere dette med denne knappen. Du ser fort at det virker hvis det begynner å dugge ;)

Det finnes en sjematisk framstilling av klimaanlegget som sikkert kan gi deg svar på dette. Orker ikke å rote det fram på mobilen :)

SvenF

Sitat fra: Joachim på mandag 19. mars 2012, klokken 15:01
Selv om klimaanlegget er avskrudd så lyser fortsatt knappen for friskluft/ omluft. Har ikkke testet selv, men antar at du kan regulere dette med denne knappen. Du ser fort at det virker hvis det begynner å dugge ;)

Det finnes en sjematisk framstilling av klimaanlegget som sikkert kan gi deg svar på dette. Orker ikke å rote det fram på mobilen :)


Här är ritningen. Ska testa lite ikväll :)



gbzdoc

På i-Mieven jeg hadde hjalp det å justere hvor luften skulle (vekk fra beina, gjerne kun på frontruta), selv om klima var skrudd av. Resirk var det eneste som stoppet kaldluften helt.

Men har så langt i år ikke hatt behov for å kjøre uten klima på Leafen... :)

Joachim

Leafen hadde vært best (imo) hvis den hadde hatt et godt gammeldags klimaanlegg med vriknotter. Da hadde man hatt full kontroll over effektforbruk og luftretning.

gbzdoc

Ville heller hatt litt større batteri... ;-)

Men den burde hatt en "eco mode" hvor alt fungerte som normalt, bare uten oppvarming/aircondition.

Det lar seg jo fint gjøre ved å skru på temperaturen i dag, men en egen knapp som kutter strømforbruket uten å skru av vifta hadde gjort det enklere for de fleste.

Rio

Ettersom mange kjører alene, ville man spart energi ved å kunne ha varmluft på førersiden (samte hele vinduet), og da spesielt på føttene.

Uten varmluft på føttene vil jeg nok snart miste kontroll over bilen, etter hvert som de blir stivfrosne! ;D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA