Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det "lov" å trekke ut ledningen på en tilsynelatende ferdigladet bil?

Startet av Rav4_EV, mandag 02. april 2012, klokken 00:50

« forrige - neste »

Rav4_EV

Da har jeg vært på "befaring" i dag og funnet en mulig lokasjon for hurtiglader i Vestfold, nærmere bestemt Kopstad krysset.
Som dere ser på bildene er det en trafokiosk på østsiden av Statoil med 400 Volt.

På vestsiden er arealet i offentlig eie siden det er skiltet med offentlige parkeringsskilt.

Dermed er det "vi" som eier plassen, og da kan "vi" etablere ladeplass har.
Skal snakke med noen lokalpolitikere i Horten i helgen, så ser vi hvor langt vi kommer.

Har dere flere "spor" kan dere poste de her, eller sende det til meg så vi får satt i gang.

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Fossilen

Hva med en hurtiglader v/Shell på Foksrød.
Det måtte jo vært fint for både dem som skal til Sverige og syd/nor-over også.

Fryd

Jeg er bare veldig interessert i å følge med på denne diskusjonen. Finnes det noen som helst planer for hurtigladere i Vestfold? Vi har hytte i Vestfold, og skulle gjerne kjørt "Ella" til hytta, men uten hurtiglader er vi sjanseløse. Spesielt fordi det ikke går å lade bilen på hytta (for langt mellom parkering og strømuttak).

Lykkelig eier av "Ella" - en vakker rød Leaf

Rio

Sitat fra: Fryd på tirsdag 29. mai 2012, klokken 21:52
Jeg er bare veldig interessert i å følge med på denne diskusjonen. Finnes det noen som helst planer for hurtigladere i Vestfold? Vi har hytte i Vestfold, og skulle gjerne kjørt "Ella" til hytta, men uten hurtiglader er vi sjanseløse. Spesielt fordi det ikke går å lade bilen på hytta (for langt mellom parkering og strømuttak).



Her er kartet - jeg er enig i at det er litt "glissent" i noen deler av Vestfold.

http://www.elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sven erik

hva med å bytte ladern like ved foksrød  som alt er lakt til rette å kann byttes  raskt

hkaspenberg

Sitat fra: Rio på tirsdag 29. mai 2012, klokken 22:36

Her er kartet - jeg er enig i at det er litt "glissent" i noen deler av Vestfold.

http://www.elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet
Det er mange steder i det sentrale Østlandet hvor det er glissent. Ta f.eks. en kikk oppover E16 mellom Hønefoss og Fagernes. Ingenting planlagt her heller.  >:(

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

cra

I all enkelhet så er det vel glissent (for å si det mildt!!) så snart man kommer nord for Lillehammer. Noen unntak i/rundt Trondhjem, men utover det er der ikke mye noe å snakke om.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sven erik

en sier noe men her i vestfold er det  perfekt terengs messig å kjøre elbil  å lurer virklig på  vor mye av lifene som er solgt o oslo som går her det er mange

Stian Raknes

Hei, vi er nå 2 i-Miev som jobber på Skolmar (kjører 1 fra Skien og 1 fra Stavern). Lunken interesse fra Næringsparken for ladestasjon til oss. Kunne det vært interessant med en hurtiglader her på Skolmar? Det ligger jo tett på e-18 ...
Mitsubishi iMieV 2012 - 76000+km

Boogie

Hei, helt klart at Skolman kan være aktuell.
Er det noen trafo bokser der som kan brukes?
Det gjør det endel enklere.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Stian Raknes

#10
Det står 2 trafokiosker her, 1 på Skolmar 33, rett ved vegen, og en til litt lenger sør ved siden av noe som ser ut til å være litt ubrukt p-plass.
Mitsubishi iMieV 2012 - 76000+km

sven erik

Skolar  eller  eksisterende plass på  kullerød  er en ting men å om vi snakker om hurtig lader i Larvik  burde denne kansje  byttes ut  med normal kontaktene  som alt er på. Nye raste plassen mellom Larvik å Porsgrunn  der ligger strømmen å alt. Vartfal om man tar. Abb sine ladere som ikke trenger fullt så mye vat. Ellers har jeg et annet sted i Sandefjord. Som er lenger fra e 18  men rett ved byen  det er i min gårds plass  der ligger å  strømmen  til rette

sven erik

er det noe som skjer med dise ? det er avsat penger hos transvanova   å det  kune hvært en ide å få kontakt med isavsveien og om ikke komunene er med er det muligens å starte et as i vestfold  for å få dete til  har såpas kunskap om at dene jeg snaker om på gamle everket i sandefjord  der er det i vartfal mulig å sete op dise til abb som heter semi hurtigladre men er bare et krav at ingen skal tjene på dem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA