Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Verden er helt utrolig....

Startet av hfosse, søndag 01. april 2012, klokken 20:34

« forrige - neste »

elektrolux

Ser du har utviklet din egen løsning på å få flatkabelen til å ligge i rett linje over cellene. Elektrolux likes.  :D

Ellers ville jeg revurdert om du virkelig vil bruke surface monterte motstander. De utvikler mye konsentrert varme, og løsningen der selve printet fungerer som motstand virker mer driftsikker.

Har målt 120 C på overflate motstander, mens BMS der selve printet tar seg av shuntingen ligger på beskjedne 40 C under tilsvarende belastning.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hfosse

Litt usikker på hvor varmt det vil bli, er ikke rare effekten som skal brennes av.
Totalt blir motstanden på 12 ohm, som ved 3.6v blir 3,6/12*3,6=1,08Watt
Har planlagt å legge balanserings strømmen på 0.5amp for å kunne balansere cellene slik at dem blir liggende innenfor 20mV.

OneMore

Sitat fra: hfosse på tirsdag 17. april 2012, klokken 21:26

BMS boksen tar jeg gjerne imot :)


La meg vite hvordan vi får den over til deg?
Kan sikkert møtes en plass eller levere, eller du kan hente?

-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

Sitat fra: hfosse på onsdag 18. april 2012, klokken 09:11
Litt usikker på hvor varmt det vil bli, er ikke rare effekten som skal brennes av.
Totalt blir motstanden på 12 ohm, som ved 3.6v blir 3,6/12*3,6=1,08Watt
Har planlagt å legge balanserings strømmen på 0.5amp for å kunne balansere cellene slik at dem blir liggende innenfor 20mV.

Der var med 800 mA fordelt over 2-3 ganger så mange motstander jeg målte 120C
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hfosse

Da har jeg fått bygget sammen nok av moderkortet til å kunne utføre kommunikasjon, samt fått bygget med 2 prototyper av slavekortet.
Det ser faktisk ut til at det virker :)
Er en hel del til av software som må skrives / tweakes, men nå nærmer det seg med stormskritt :)

El rayo

#20
Flott!

Så jeg går ut fra at den BMS-en som det ble linket til tidligere ikke er like bra.

Håper din BMS kommer for salg!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA