Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakk på Leaf

Startet av Kris, søndag 01. april 2012, klokken 17:17

« forrige - neste »

Kris

Auto Elite forsøker seg på litt god gammel svindel:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33781003

En brukt C Zero fra i fjor til 215 000? Altså samme pris som en ny I-miev.
Beskrevet som spesialutgaven "High Line", som må være noe de har funnet på for å bli kvitt gamle elbiler som som har hatt et enormt verditap. Blant annet ramser de opp utsyr som nøkler og bremsekraftforsterker?!? Og gjentar flere ting to ganger med litt forskjellig skrivemåte for å få listen til å bli lang og imponerende. Alt som nevnes er uansett noe alle trillinger har.

Skjønner at de er desperate, men å lure folk er ulovlig likevel.
Auto Elite er jo fullstendig useriøse.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

cra

Vet ikke om jeg vil si det er helt svindel (så lenge de ikke skriver noe som er direkte usant), men gråsone og dårlig salgsskikk er det definitivt.

Om jeg selger vann fra bekken bak huset til 100kr pr liter så har jeg lov til det, hvis jeg finner en stut som er villig til å betale. Jeg kan også uten å svinde noen påstå at vannet er meget sunt fordi det har et høyt innhold av dihydrogenmonoksid - et viktig stoff som kroppen trenger mye av uten å fare med usannheter.

Men det oser av useriøsitet, ja!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kris

Det er ulovlig å holde tilbake opplysninger som ikke er til kundens beste.
Og det synes jeg denne annonsen bærer preg av. Istedenfor å opplyse om at den er en standardutgave, kaller de den High Line. En betegnelse som normalt brukes om modeller med ekstrautstyr.

Håper ingen biter på. Denne bilen er priset omtrent 50 000 høyere enn markedspris for en brukt C Zero.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

cra

For all del, KristianW; misforstå meg rett. :)  Jeg er helt enig i at en advarsel er på sin plass, og jeg håper også at ingen går fem på og sitter igjen og føler seg snytt i etterkant.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Et stort problem de som skal selge brukt allerede nå har er jo den høye omregistreringsavgiften (kr 11 739,-) som skal konkurrere med fritaket ved nybilregistrering.

Jeg har forsøkt å kjøre en sak mot finans dept. og toll og avgifts dir. for å slippe omregistreringsavgift på en elbil, men kom ingen veg. Jeg syns jeg hadde veldig gode argumenter, men svarene i alle instanser var at "sånn er det bare".
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sukram

Sånn i forhold til omreg, så er det vel et smutthull der.

1. Kjøp elbil i Norge.
2. "Eksporter" kun på papiret til utland.
3. "Importer" samme bil fra utland.
4. Vips, ingen mva eller reg.kost på elbil "ny i Norge" kun vrakpant avgift.

I praksis er det muligens mer bryderi enn fortjeneste, men har man flyten i det så....
2010 Think Zebra fra konkursboet
1996 Audi 2.8 Q
1993 Mercedes 220
1984 Nissan Patrol K160
1976 Honda 350XL

Rio

sukram: Niks, man får bare fritak på en bil én gang!

Og man får heller ikke mva.-fritak på hele batteripakker til elbil - jeg har anket det helt opp til toppen. Og tapt! :(
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

erik e

Men det heldigvis ikke en Citroen. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA