Hovedmeny

Bytte av luftfilter på Model 3

Startet av Kåre_S, onsdag 29. januar 2020, klokken 11:13

« forrige - neste »

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

olekvi

Sitat fra: Moas på onsdag 26. juli 2023, klokken 23:15Samme doning - 2700 - for smøring av bremsene - hos NAF

1710,- hos Tesla, inkludert sjekk av bremsevæske :-)
'19 TM3P

Electric cars in Norway

Sitat fra: olekvi på torsdag 27. juli 2023, klokken 00:41
Sitat fra: Moas på onsdag 26. juli 2023, klokken 23:15Samme doning - 2700 - for smøring av bremsene - hos NAF

Merkelig med sååååå stor prisforskjell hos NAF... 1000kr!

Stjerneglis

Sitat fra: olekvi på torsdag 27. juli 2023, klokken 00:41

Fikk tilbud på bremseservice hos EV Services: 4990,- inkl mva for TMY. Merkelig DYRT
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Daniel_0007

For de som er tocn medlemer så får man bremseservice hos Bosch bilexperten for 1499

https://www.tocn.no/medlemsfordeler-bilexperten-bosch-car-service/
Model 3 2019 LR Rwd

Mobileum

Er det virkelig noen som i det hele tatt gidder å sjekke prisen når det er så enkelt å gjøre det selv? Tar maks 15 minutter.

Mobileum

Handyman

Sitat fra: Mobileum på fredag 28. juli 2023, klokken 08:04Er det virkelig noen som i det hele tatt gidder å sjekke prisen når det er så enkelt å gjøre det selv? Tar maks 15 minutter.
Husk at mange skifter ikke hjul selv en gang. Ikke engang vindusviskere.
Og det er også noen som får Tesla til å montere takbøylene og kroken på HF.
Vi er svært forskjellige.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Forstår det, men helt uforståelig 🙄. Å ha en totalt manglende forståelse av bil gjenspeiler seg IMO også på kjøreferdighetene.

RJK

Sitat fra: Mobileum på fredag 28. juli 2023, klokken 11:19Forstår det, men helt uforståelig 🙄. Å ha en totalt manglende forståelse av bil gjenspeiler seg IMO også på kjøreferdighetene.
Slike utsagn klarer jeg rett og slett ikke å la stå uimotsagt.

At man leverer bil til verksted selv for relativt enkle ting har vel så mye å gjøre med folks økonomi og prioritering av egen tid.

Noen er ganske dyktige, men velger likevel å betale seg vekk fra dette, fordi de gidder ikke bruke tid på slikt lengre.

Andre gjør det fordi de ikke har mekkeplass eller plass til "et halvt verksted" i verktøy og duppedingser.

At det skal være koblet til kjøreferdigheter wr også temmelig latterlig påstand. Flere hobbymekanikere kjører som om de er konger på veien, men i realiteten er kjøringen til tider verdt permanent inndragning av førerkort OG beslag av bilen.

Nekter dog ikke for at det finnes folk av den typen du nevner, men å trekke en slik konklusjon om alle, blir så jævla dumt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Mobileum

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Handyman

Sitat fra: Mobileum på fredag 28. juli 2023, klokken 11:19Forstår det, men helt uforståelig 🙄. Å ha en totalt manglende forståelse av bil gjenspeiler seg IMO også på kjøreferdighetene.
Jeg tror dette utsagnet forteller mye mer om deg enn om de du uttaler deg om.

Mobileum

Gjerne det, men min mening og erfaring er nå engang den at de som har hatt en større interesse for bil ofte blir bedre sjåfører enn de som er helt blottet for interesse.

SitatJeg tror dette utsagnet forteller mye mer om deg enn om de du uttaler deg om.

Forøvrig betyr "etter min mening" fremdeles det som skrives, og trenger ingen analyse. Verken av min person eller mine meninger!

Handyman

Sitat fra: Mobileum på søndag 30. juli 2023, klokken 16:18Gjerne det, men min mening og erfaring er nå engang den at de som har hatt en større interesse for bil ofte blir bedre sjåfører enn de som er helt blottet for interesse.
SitatJeg tror dette utsagnet forteller mye mer om deg enn om de du uttaler deg om.
Forøvrig betyr "etter min mening" fremdeles det som skrives, og trenger ingen analyse. Verken av min person eller mine meninger!
Så du skal fritt kunne uttale dine meninger og påstander om andre uten at andre skal kunne kommentere disse?
Interessant.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA