Bestilling gjennomført..noen flere?

Startet av Roy Aasen, onsdag 22. januar 2020, klokken 20:13

« forrige - neste »

mroek

Sitat fra: CorsoDante på onsdag 06. mai 2020, klokken 15:38
Dersom du ikke vil ha noe alle andre har, så bør du styre unna Polestar.

Kom det ut riktig? Du mener altså at man ved å velge Polestar får noe som alle andre har? Det er nok Polestars drøm, men det vil uansett ta litt tid, tror jeg.   8)
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

CorsoDante

Sitat fra: mroek på onsdag 06. mai 2020, klokken 16:55
Sitat fra: CorsoDante på onsdag 06. mai 2020, klokken 15:38
Dersom du ikke vil ha noe alle andre har, så bør du styre unna Polestar.

Kom det ut riktig? Du mener altså at man ved å velge Polestar får noe som alle andre har? Det er nok Polestars drøm, men det vil uansett ta litt tid, tror jeg.   8)

Vil tro denne bilen vil selge ganske greit? Mulig jeg tar dundrende feil, det kan vi verifisere senere :)

Selvsagt ikke på linje med Model 3, men å tro at Polestar 2 blir en sjelden fugl slår meg som direkte usannsynlig, med henblikk mot at produksjonen allerede er startet (mer enn man kan si om Enyjakk m.fl.).

Tipper flere tusen registrerte ila. 2020, dersom de treffer med leverings-start i august(?). Min skal angivelig komme i september. Nå kan det selvsagt skje at Polestar (Volvo) forholder seg til datoer på linje med Tesla, men når den først kommer så kommer den med RoRo-skip og der tilhørende kapasitet...

Og dersom man hiver seg på først nå så står man på ingen måte først i køen.

Hva er ditt anslag hva gjelder salgsvolum for denne?
TMYP HW4 / TM3P Atom

mroek

Angående transport, så er det nok tog som skal brukes for disse, ikke skip (unntatt kanskje siste bit til Norge).

Jeg tror også den kommer til å selge bra, men neppe så bra at man vil "se dem overalt", i hvert fall ikke på kort sikt. De har jo ikke gått ut med tall for antall bestillinger, men fabrikken skal jo ikke produsere for fullt i år, så min spådom er noen få tusen (kanskje rundt 3000) biler på norske veier innen vi skriver 2021.

turfsurf

Sitat fra: mroek på onsdag 06. mai 2020, klokken 19:45
De har jo ikke gått ut med tall for antall bestillinger, men fabrikken skal jo ikke produsere for fullt i år, så min spådom er noen få tusen (kanskje rundt 3000) biler på norske veier innen vi skriver 2021.
Det er ett salg på linje med etron 55 i 2019. Tviler. Hvor mange Volvo S60 ser man rundt om kring?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

mroek

Sitat fra: turfsurf på onsdag 06. mai 2020, klokken 21:09
De har jo ikke gått ut med tall for antall bestillinger, men fabrikken skal jo ikke produsere for fullt i år, så min spådom er noen få tusen (kanskje rundt 3000) biler på norske veier innen vi skriver 2021.
Det er ett salg på linje med etron 55 i 2019. Tviler. Hvor mange Volvo S60 ser man rundt om kring?

Det er jo bare en gjetning fra min side, så det er opplagt lov å tvile. Kan godt hende jeg bommer totalt, tiden vil vise. Vet ikke helt om S60-salget er relevant her?

CorsoDante

Angående transport, så er det nok tog som skal brukes for disse, ikke skip (unntatt kanskje siste bit til Norge).

Jeg tror også den kommer til å selge bra, men neppe så bra at man vil "se dem overalt", i hvert fall ikke på kort sikt. De har jo ikke gått ut med tall for antall bestillinger, men fabrikken skal jo ikke produsere for fullt i år, så min spådom er noen få tusen (kanskje rundt 3000) biler på norske veier innen vi skriver 2021.

Denne typen tog har sikkert også OK kapasitet (selv om det blekner ift. RoRo), og hvis tog anvendes så vil jo dette bare sørge for en mer kontinuerlig strøm fra fabrikken.

3.000 høres ut som noe jeg selv kunne landet på. Med andre ord; Ingen sjelden fugl. Da er vi enige.
TMYP HW4 / TM3P Atom

Trond.m

Fikk skriftlig avklaring fra Polestar om hvordan kanselleringsmulighetene er for reservasjon og kontrakt på kjøp. De svarte raskt og tydelig, i en helt annen klasse enn jeg har opplevd hos Tesla. Det lover godt  👍

Hei xxxxx

Takk for din henvendelse.

Når det gjelder kansellering av Polestar 2, så kan du kansellere bestillingen din fram til salgskontrakten skal signeres. Når salgskontrakten er blitt signert har du 14-dager på å kansellere din bestilling uten kostnader, du har også ytterligere 14-dagers angrerett etter at du har mottatt din Polestar 2. Dette selvfølgelig uten kostnader.

Vennligst bekreft om du ønsker å kansellere din bestilling eller ei ved å svare på denne mailen.

For ytterligere spørsmål, kontakt oss gjerne igjen.

Med vennlig hilsen
YYYY
-Polestar

turfsurf

Sitat fra: TM på torsdag 07. mai 2020, klokken 15:49
Fikk skriftlig avklaring fra Polestar om hvordan kanselleringsmulighetene er for reservasjon og kontrakt på kjøp. De svarte raskt og tydelig, i en helt annen klasse enn jeg har opplevd hos Tesla. Det lover godt  [emoji106]

Kjekt med firma som ikke har amerikansk business metodikk tredd nedover ørene. Tesla er frustrerende trege og byråkratiske innimellom.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på torsdag 07. mai 2020, klokken 16:11

Kjekt med firma som ikke har amerikansk business metodikk tredd nedover ørene. Tesla er frustrerende trege og byråkratiske innimellom.

He he ser den men da skal man også kansje prøve å kjøpe seg en elbil hos noen av de mer tradisjonelle bilfirmaene så skal man kansje også få se at de også mange ganger bruker lang tid og er også veldig byråkratiske innimellom. Men Tesla er Tesla sikkert både på godt og vondt ;D

BTW... Snakket med en kar fra US her om dagen. Der han var fra i Florida Orlando sa han der bare bestiller de bil og spekker opp på nett og bestiller prøvekjøring og testbilen for prøvekjøring kommer hjem til deg og med selger og så skjer resten i stua hjemme hos deg. Herlig. Jeg glemte å spørre om rutiner verksted men men  Flere av de store bilbutikkene hadde lagt ned selve butikkene men hadde i steden små show rooms ala Polestar nede i Oslo sentrum.

Dette liker jeg, få bort administrasjons og husleiekostnader og selg heller elbilene billigere til kundene. :+1: :+1: men fossil bilene kan gjerne selges dyrt også fremover he he he ;D ;D ;D

CorsoDante

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 07. mai 2020, klokken 16:30

He he ser den men da skal man også kansje prøve å kjøpe seg en elbil hos noen av de mer tradisjonelle bilfirmaene så skal man kansje også få se at de også mange ganger bruker lang tid og er også veldig byråkratiske innimellom. Men Tesla er Tesla sikkert både på godt og vondt ;D

BTW... Snakket med en kar fra US her om dagen. Der han var fra i Florida Orlando sa han der bare bestiller de bil og spekker opp på nett og bestiller prøvekjøring og testbilen for prøvekjøring kommer hjem til deg og med selger og så skjer resten i stua hjemme hos deg. Herlig. Jeg glemte å spørre om rutiner verksted men men  Flere av de store bilbutikkene hadde lagt ned selve butikkene men hadde i steden små show rooms ala Polestar nede i Oslo sentrum.

Dette liker jeg, få bort administrasjons og husleiekostnader og selg heller elbilene billigere til kundene. :+1: :+1: men fossil bilene kan gjerne selges dyrt også fremover he he he ;D ;D ;D

Tesla uten byråkrati? Tja. Det er sterkt begrenset hva folk på gulvet kan tillate seg av avgjørelser, og systemet oppleves som ekstremt rigid (top-down). For ikke å snakke om tregheten; Måtte ha noen nye senterkopper, da mine 3D-printede senterkopper forsvant (ble stjålet?) ifm. reparasjon hos Tesla. Tok ca. 2 mnd. før de dukket opp. Polestar neste, etter alle solemerker. Hvis jeg ikke ramler over et godt hybrid-kjøp, da.
TMYP HW4 / TM3P Atom

HelectriC

Fikk skriftlig avklaring fra Polestar om hvordan kanselleringsmulighetene er for reservasjon og kontrakt på kjøp. De svarte raskt og tydelig, i en helt annen klasse enn jeg har opplevd hos Tesla. Det lover godt  [emoji106]

For oss som var med i begynnelsen av Tesla i Norge, så var det slikt ubyråkratisk med Tesla også. Det var nesten bare å kjøre til SC, så fikset de på sparken og sjelden noe kostet. Men så ble det veldig mange T på veiene og da ble det annerledes. Spørs hvordan det ser ut med PS når det er mange på veien?
ioniq 5

Killa

Sitat fra: HelectriC på fredag 08. mai 2020, klokken 09:10

For oss som var med i begynnelsen av Tesla i Norge, så var det slikt ubyråkratisk med Tesla også. Det var nesten bare å kjøre til SC, så fikset de på sparken og sjelden noe kostet. Men så ble det veldig mange T på veiene og da ble det annerledes. Spørs hvordan det ser ut med PS når det er mange på veien?

Det er vel slik med PS at de skal benytte Volvo sitt service-apparat, og det er vel såpass bra utbygd rundt omkring i landet at det ikke bør by på spesielle problemer ala Tesla når det gjelder service og oppfølging?

HelectriC

Ja, får håpe på det og personlig tror jeg ikke PS får samme utfordringer med service som T har.
ioniq 5

z4rd

Siden det diskuteres Tesla flittig her: Tesla har problemer i dag med servicetid? Ikke som jeg har opplevd det siste året iaff. De var trege to år tilbake. Men nå i dag så får man time på noen få dager, toppen to uker. Det er ikke noe poeng å skape alternative fakta her fordi man har opplevd noe som er historie nå...

Når det er sagt - hva blir serviceintervallene på PS2? Finnes det noe informasjon rundt dette?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Roy Aasen

Helt sikkert, men som kjent, evig eies kun ett dårlig rykte.

Og så var tråden om? Akkurat, bestilling gjennomført.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA