Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Vegar Beid

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 29. desember 2020, klokken 19:35
Sitat fra: Vegar Beid på tirsdag 29. desember 2020, klokken 19:28
Panseret krever endel kraft for å lukkes, er det normalt?
Må bruke to hender, og trykke rolig ned på de punktene som er vist og forklart på side 21 i manualen.

Hehe, "RTFM". Men jeg må virkelig legge endel kroppsvekt på for å få det i lås, får prøve å unngå fristelsen til å hive det igjen fra stor høyde  :)

MagnusSss

Bestilte m3p sort/sort    20/10.
Fikk da beskjed om levering sent november eller tidlig desember.
Fikk innbytte pris på min m3 long range som var endel lavere en forventet men godtok likevel på grunn av slippe leiebil osv.
Nå 2 januar går innbytte tilbudet mitt ut. Enda ingen bil og fått beskjed at jeg mest sannsynlig får i februar. Men det utrolige er: dei kan ikke låve at pris på innbytte forblir det samme. Dei forventet egentlig at prisen vil bli lavere 🤬
Hvordan kan de drive slik? At på grunn av de ikke kan levere til rett tid så mister jeg penger på det. Kommer til og avbestille bilen med en gang vis jeg får tilbud om innbytte med lavere pris!!!
Må vel være noen andre som er i samme situasjon ? Dere som har ventet så lenge. Har dere sjekket om innbytte tilbudet har gått ut på dato?

royturbodiesel

Da har jeg akkurat hentet min TM3 på Lillestrøm. Litt vimsete skilting for innkjøring, man er nødt til å kjøre mot "innkjøring forbudt" for å komme til check-in. Det var kø på ca. 40 stk foran meg. Dette tok nesten 1 time pga. at enkelte ikke har ordnet noen ting før de kommer. Jeg stod som neste til å snakke med en behandler da navnet mitt ble ropt opp fra en kar som satt litt på siden av check-in skrankene. Jeg viste ham leg, fikk to papirer i labben og ble pekt i retning av teltet ute. Gikk rett inn, viste lappen med plassering av bilen og han pekte mot bilen. Det tok under 3 minutter fra navnet mitt ble ropt opp til jeg satt i bilen!!! Hadde folk ordnet med forsikring, finansiering eller gudvethva før de kom for å hente bil så hadde dette gått veldig unna. Det kan altså være greit å komme litt før man skal.
Har ikke funnet noen ting som må utbedres enda, skal ta en grundigere runde i dagslys i morra. Jeg hadde med lommelykt når jeg hentet, det kan anbefales! Liten differanse mellom høyre / venstre på panser og litt stor gap på bagasjelokk, men det var i det minste likt på begge sider. Panseret krever endel kraft for å lukkes, er det normalt?
Akkurat dette med å kjøre inn ved innkjøring forbudt var jo et tankeløst tiltak, resten av opplegget verdig.
Riktig, som du sier: etter at man får vognkort, så er man ute i bilen i løpet av få minutter. Jeg får i det jeg går ut, en beskjed om at innen et eller annet med 16 så må jeg si fra om flere mangler enn det utsjekk hadde sett (lakkstøv på panser og skjermer, riper på bakluke og lykter som ikke sitter som de skal). Vet fortsatt ikke om det er 16 timer, dager, mil eller biler. Ingen sa noe om gratis hurtiglading i 2021, eller at feks skjermen kom til å gå i sort i det øyeblikket jeg passerte partyteltet med utsjekk. Jeg føler meg mer ivaretatt som kunde når jeg kjøper smultringer for kr. 60,- utenfor Buskerud Storsenter enn dette «vi-skal-tjene-penger-og- du-som-kunde-er-bare-noe-nødvendig-dritt» opplegget som Tesla legger opp til her.
En av mine beste venner hentet ut sin TM3P i Kristiansand i dag, og hadde en helt annen opplevelse. Han var dypt sjokkert over min beskrivelse fra tivoliopplevelsen på Lillestrøm i går. Skulle det bli en Tesla på meg en gang til, så kjøpes den fra Kristiansand. 25 mil er kundeopplevelsen absolutt verd. Null poeng til Tesla fra meg.
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

apehest

Sitat fra: Vegar Beid på tirsdag 29. desember 2020, klokken 19:40
Må bruke to hender, og trykke rolig ned på de punktene som er vist og forklart på side 21 i manualen.

Hehe, "RTFM". Men jeg må virkelig legge endel kroppsvekt på for å få det i lås, får prøve å unngå fristelsen til å hive det igjen fra stor høyde  :)

Prøv å juster gummiknottene på undersiden av panseret. Skru på de for å justere hvor langt ut de stikker.

Vegar Beid

Sitat fra: apehest på tirsdag 29. desember 2020, klokken 20:20

Prøv å juster gummiknottene på undersiden av panseret. Skru på de for å justere hvor langt ut de stikker.
Sitat fra: apehest på tirsdag 29. desember 2020, klokken 20:20

Fantastisk! Det gjorde susen. Tusen takk!!

alagerqv

Onkel Elon sier alle som henter bil de tre siste dagene også får 3 mnd gratis FSD på Twitter. Synd det ikke funker...

Kim-

Ikke funker? Man har jo auto lane change osv i den pakken. Jeg vil ha
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

thebadger

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 29. desember 2020, klokken 23:36
Onkel Elon sier alle som henter bil de tre siste dagene også får 3 mnd gratis FSD på Twitter. Synd det ikke funker...
Du får summon, autopark, navigate on autopilot, stopp for trafikklys/stopp skilt, og automatisk filskifte.
Betaler ikke 80k for det, men tar det gjerne gratis i 3 måneder.

alagerqv

Litt småsnacks kanskje, men langt unna FSD.

hemi

Sitat fra: MagnusSss på tirsdag 29. desember 2020, klokken 19:41
Fikk innbytte pris på min m3 long range som var endel lavere en forventet men godtok likevel på grunn av slippe leiebil osv.
Nå 2 januar går innbytte tilbudet mitt ut. Enda ingen bil og fått beskjed at jeg mest sannsynlig får i februar. Men det utrolige er: dei kan ikke låve at pris på innbytte forblir det samme. Dei forventet egentlig at prisen vil bli lavere 🤬
Hvordan kan de drive slik? At på grunn av de ikke kan levere til rett tid så mister jeg penger på det. Kommer til og avbestille bilen med en gang vis jeg får tilbud om innbytte med lavere pris!!!
Må vel være noen andre som er i samme situasjon ? Dere som har ventet så lenge. Har dere sjekket om innbytte tilbudet har gått ut på dato?
dagens wtf, men se igjennom avtaleverk de har sendt om innbytte og km og forbehold, men virker rart.

Søs kjøpte ny bmw x5 nå og måtte vente 4-5mnd etter planlagt levering, da fikk de gratis lånebil med fri km til sammenligning.

Woodbear

Innbytte var smooth, de sier de kan, men ring og be om forlengelse pga at bilen er forsinka.
Jeg kjørte omtrent 700 km over 2000 grensa, men de hevet ikke engang et øyebryn. Helt innafor med litt over sa dem.
men med tanke hvor lett jeg kunne solgt bilen brukt for 25-30k mere( fikk bud utenom finn dagen før levering, på 15-20k  over innbytte, men for meg var det ikke verd styret med å ringe tesla å avise innbytte på dagen. Tror jeg hadde blitt episk kluss. Samt stole på at kjøper faktisk tok bilen

Merkelig hvordan 10-20000 blir småpenger ved bilkjøp og større oppussing , har for god tåd tydeligvis kombinert med enorm latskap🙈
2021 model 3 hvit performance.

mobie

Hadde en M3P i bestilling, men som hos flere andre, hvor matchen ikke endte opp med å komme til Norge. Besluttet å hive meg rundt og velge en LR som dukket opp i inventory i morges og er nå på vei for å fly (dekket av tesla) og hente den siden de ordnet rask levering 😎
Tesla var hjelpsom med skifte, og det er uklart også for dem jeg snakket med hvor bilen endte opp.
Happy!

Kim-

Sitat fra: MagnusSss på tirsdag 29. desember 2020, klokken 19:41
Kollega hadde samme greie med bmw når han kjøpte sin 3 serie. Skulle ta innbytte i golf og bilen ble forsinket med nesten 6 mnd, så krevde de å trekke fra rundt 30k.

Jeg mener at når tesla sier nov/des også blor det februar burde de vise skjønn å tilby samme pris.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

MagnusSss

Ja har prøvd å snakke med dem flere ganger men de sier de ikke kan gjøre noe med det. Leste gjennom kontrakten, å der står det at tilbudet går ut etter 60 dager uansett. Så de har sitt rett på ein måte.
Men syns nå det er veldig lite service innstilt når du kjøper en bil til halv million når jeg i tillegg må vente 3 måneder ekstra.

alagerqv

Da er det jo bare å si nei takk til bilen du hadde bestilt da...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA