Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

lars667

Takk for den, det var på håret. Håper de godkjenner registrering i dag, hentet ut bil 14.12 :-)
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Toonster

Får bilen reg nr samme dag som utlevering?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

eNORm

Dvergen196

Da har jeg fått nytt leveringstidspunkt etter eget ønske 7/1 kl 12(Fra 29/12).
Men ser at VIN nr er vekke fra Tesla siden, faktura står fremdeles med «gammelt» VIN nr.
Kanskje «min» er levert videre i julerushet?

Noen som vet hvordan levering på Kokstad er for tiden? Jeg har fått levering på Kokstad men det står Vianor levering. Og adresse tilsier et bygg i nærheten av Tesla.
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

z4rd

Sitat fra: Toonster på mandag 28. desember 2020, klokken 19:00
Får bilen reg nr samme dag som utlevering?

Regnr vil fremkomme ifm registrering av kjøretøy i ditt navn, i en standard salgsmelding. Du vil få en tekstmelding fra Statens Vegvesen når dette er klart.  Før dette kan skje må følgelig forsikring være bestilt/lagt inn. Skjer normalt noen dager i forkant av levering.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Kim-

Nabo bygget, ikke opp til venstre fra hovedveien, men til høyre. Du går inn hovedinngangen, rett frem så møter du på tesla representant som sitter på pcen, deretter blir du fulgt til bilen din i et bra opplyst lokale. Gjennomgang av alt som er nødvendig, oppsett av mobilapp osv hvis du har behov for det. Når alt er ok kjører du ut hovedporten :)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Dvergen196

Sitat fra: Kim- på mandag 28. desember 2020, klokken 19:39
Nabo bygget, ikke opp til venstre fra hovedveien, men til høyre. Du går inn hovedinngangen, rett frem så møter du på tesla representant som sitter på pcen, deretter blir du fulgt til bilen din i et bra opplyst lokale. Gjennomgang av alt som er nødvendig, oppsett av mobilapp osv hvis du har behov for det. Når alt er ok kjører du ut hovedporten :)
Høres ut som et bedre opplegg enn Lillestrøm :+1: Takk for svar :)
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

trykkertor

Sitat fra: Dvergen196 på mandag 28. desember 2020, klokken 19:31
Da har jeg fått nytt leveringstidspunkt etter eget ønske 7/1 kl 12(Fra 29/12).
Men ser at VIN nr er vekke fra Tesla siden, faktura står fremdeles med «gammelt» VIN nr.
Kanskje «min» er levert videre i julerushet?

Du kan lime inn VIN her og se om bilen er registrert, og eventuelt hvem som er eier av bilen hvis den har fått skiltnummer.
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger

royturbodiesel

Fikk hentet min TM3P i dag i Lillestrøm i full snøføyke.
Var der på tidspunktet som var oppgitt, sto i 20 minutter i CheckIn kø i ventehallen på Norges Varemesse (20 personer foran meg), og så var det å sitte og vente på at bilen ble klar og jeg kunne få vognkort.
Så var det ut i et "party-telt" ute på plassen, og vise fram vognkort og "gratulerer med ny bil".
Inspeksjon av en bil ute i snøføyka, i nullføre og slaps var en umulighet, så det var bare å sette seg inn og begynne på hjemreisen.

Bilen var helt grei, som alle andre også skriver her inne, men opplevelsen med Tesla er noe jeg ikke var spesielt imponert over.
De stakkars Tesla ansatte gjorde riktignok så godt de kunne, med de midler de hadde tilgjengelig.

Men når man kjøper en vare til over en halv million kroner, så bør man forvente mer enn dette.
Selv han som selger smultringer fra sin salgsvogn utenfor Buskerud Storsenter kan by på bedre faciliteter enn opplevelsen med Tesla utenfor Norges Varemesse.
Dette var mer som å kjøpe en ring av blikk i en tivolibod på Rørosmartnan!

Du får jo en bedre kundeopplevelse av å kjøpe en pose seigmenn på en MIX kiosk...

Heldigvis så fikk jeg en annen opplevelse på Megahjul på Kalbakken et kvarter unna, da jeg måtte få flyttet over dekktrykksensorene fra de originale sommerhjulene til de nye vinterdekkene fra Megahjul (fantastiske dekk, god grip og lav støy)
Gutta tok inn bilen, flyttet over sensorer og la på de nye vinterdekka (uten noe tillegg i prisen). Kaffe fikk jeg også.
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

Woodbear

Er enig , opplevelsen idag var feeling lagersalg men folka var hyggelige.
Jeg bare mentalt psyka meg opp.. 50k ish billigere 0.25% rente, ergo lager salg 😂
2021 model 3 hvit performance.

dejavu

Da fikk jeg utlevering fra Tesla Stavanger onsdag. Bestilte 3011,og ble lovet 1 års gratis lading. Gjeldende fra midt i januar. :)
Mod.3,2021,AWD,HF

Toonster

Skal hente bil i morgen, men ikke fått noe sms vedr eierskifte eller lån.

Grunn til bekymring eller kan det komme i morgen?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Micx

Sitat fra: Toonster på tirsdag 29. desember 2020, klokken 15:24
Skal hente bil i morgen, men ikke fått noe sms vedr eierskifte eller lån.

Grunn til bekymring eller kan det komme i morgen?

Ring dem. Jeg fikk sms i går om eierskifte. Skal hente i morgen.

Vegar Beid

Da har jeg akkurat hentet min TM3 på Lillestrøm. Litt vimsete skilting for innkjøring, man er nødt til å kjøre mot "innkjøring forbudt" for å komme til check-in. Det var kø på ca. 40 stk foran meg. Dette tok nesten 1 time pga. at enkelte ikke har ordnet noen ting før de kommer. Jeg stod som neste til å snakke med en behandler da navnet mitt ble ropt opp fra en kar som satt litt på siden av check-in skrankene. Jeg viste ham leg, fikk to papirer i labben og ble pekt i retning av teltet ute. Gikk rett inn, viste lappen med plassering av bilen og han pekte mot bilen. Det tok under 3 minutter fra navnet mitt ble ropt opp til jeg satt i bilen!!! Hadde folk ordnet med forsikring, finansiering eller gudvethva før de kom for å hente bil så hadde dette gått veldig unna. Det kan altså være greit å komme litt før man skal.
Har ikke funnet noen ting som må utbedres enda, skal ta en grundigere runde i dagslys i morra. Jeg hadde med lommelykt når jeg hentet, det kan anbefales! Liten differanse mellom høyre / venstre på panser og litt stor gap på bagasjelokk, men det var i det minste likt på begge sider. Panseret krever endel kraft for å lukkes, er det normalt?

sjokomelk

Sitat fra: Vegar Beid på tirsdag 29. desember 2020, klokken 19:28
Panseret krever endel kraft for å lukkes, er det normalt?
Må bruke to hender, og trykke rolig ned på de punktene som er vist og forklart på side 21 i manualen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA