Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

dejavu

Sitat fra: Micx på mandag 21. desember 2020, klokken 18:14
Hvordan ordner jeg med forsikring? Krysset av for 14 dager gratis. Fikk en mail om utlevering fra Tesla, men ikke fått en eneste SMS, så nå lurer jeg på om jeg kan ha skrevet feil telefonr
Innen utløpet av de 14 gratisdagene, har du ringt litt rundt, Og fått et tilbud fra andre selskaper. Er fort gjort å skifte fra det ene til det andre!
Mod.3,2021,AWD,HF

Micx

Sitat fra: dejavu på mandag 21. desember 2020, klokken 18:27
Hvordan ordner jeg med forsikring? Krysset av for 14 dager gratis. Fikk en mail om utlevering fra Tesla, men ikke fått en eneste SMS, så nå lurer jeg på om jeg kan ha skrevet feil telefonr
Innen utløpet av de 14 gratisdagene, har du ringt litt rundt, Og fått et tilbud fra andre selskaper. Er fort gjort å skifte fra det ene til det andre!
Haha, jeg er ikke helt idiot. Mener å ha lest her at man må bekrefte noe greier hos Codan, de som tilbyr gratis forsikring?

dejavu

Sitat fra: Micx på mandag 21. desember 2020, klokken 18:36
Sitat fra: dejavu på mandag 21. desember 2020, klokken 18:27

Godt å høre :)
Det jeg har fått med meg, er at man selv må ta et initiativ under eller etter de 14 dagene,for den forsikring i Codan stopper da.
Haha, jeg er ikke helt idiot. Mener å ha lest her at man må bekrefte noe greier hos Codan, de som tilbyr gratis forsikring?
Mod.3,2021,AWD,HF

alagerqv

Jeg sendte mail til de fra adressen jeg fant her:
https://www.codanforsikring.no/kontakt-oss

Har ikke hørt noe ennå, men det står at det kan ta ett par dager.

-Anders

alb92

Sitat fra: thebadger på mandag 21. desember 2020, klokken 17:51
Det hørtes skikkelig kjipt ut.
Det er derfor de ikke skal gi ut VIN, for det er ikke bestemt hvilken bil du får før de har gjort opp båtkabalen. Uansett dritt at du ble "offer" for omrokkering

Skjønner ikke hva vitsen med inventory er i så fall. Hadde jeg kjøpt den inventory bilen på vanlig vis (ikke endret i fra en annen bestilling), så ville vin til og med vært på depositum fakturaen. Så her er det nok rett i å gi ut VIN siden jeg har kjøpt en spesifik bil, og ikke bære satt en reservasjon.

Det som irriterer meg mest er at jeg kunne hentet bilen på Lillestrøm null problem. Har fått telefon i fra selger i Tromsø nå som bekrefter at grunn jeg ikke fikk bilen var at de ikke kunne levere den i Tromsø i desember.

thebadger

Sitat fra: alb92 på mandag 21. desember 2020, klokken 18:53
Sitat fra: thebadger på mandag 21. desember 2020, klokken 17:51
Det hørtes skikkelig kjipt ut.
Det er derfor de ikke skal gi ut VIN, for det er ikke bestemt hvilken bil du får før de har gjort opp båtkabalen. Uansett dritt at du ble "offer" for omrokkering

Skjønner ikke hva vitsen med inventory er i så fall. Hadde jeg kjøpt den inventory bilen på vanlig vis (ikke endret i fra en annen bestilling), så ville vin til og med vært på depositum fakturaen. Så her er det nok rett i å gi ut VIN siden jeg har kjøpt en spesifik bil, og ikke bære satt en reservasjon.

Det som irriterer meg mest er at jeg kunne hentet bilen på Lillestrøm null problem. Har fått telefon i fra selger i Tromsø nå som bekrefter at grunn jeg ikke fikk bilen var at de ikke kunne levere den i Tromsø i desember.
Ah, det var jeg ikke klar over. Depositumsdokumentet mitt er helt blankt.
Enda mer dritt da. Antar det ikke hjelper, men jeg hadde taklet det mye dårligere enn du tilsynelatende har.

Havvo

Ringte meg fra Kokstad Bergen nå. Venter på en Performance som skulle komme til Bergen neste uke. Ringte og spurte om jeg heller kunne hente den i Lillestrøm. Jeg tente på alle plugger. Ikke faen i helvete. De får få den helvetes bilen til Bergen som lovet. Jeg gir jo faen i om det blir over nyttår. Jeg kjører ikke over Hardangervidda 2 juledag for å redde ræva til Tesla kvartalsmessig. Selger de den ril noen andre, blir det ID4 eller Mustang eller noe annet. Makan til arrogant drittfirma altså!

Sent from my iPhone using Tapatalk

hELgenen

Bedre å vente om du føler det er ok.
Du får da en bil registrert i 2021..pluss ved salg
Og du slipper reiseutgifter

Bare vinn vinn dette for deg

SnL

Har fulgt iherdig med på denne tråden og vil takke for alle opplysningene som har kommet frem. Jeg så idag at min Tesla M3 Long Range var registrert hos statens vegvesen, noe som sikkert betyr at bilen er like rundt hjørnet. Jeg bor i Trondheim og begynner nå å bli bekymret for å få levering midt i julen. Jeg reiser nordover en liten periode. Noen som har erfaring med "utsettelse" av levering?
Tesla M3 LR - Bestilt 24/11 -2020

alagerqv

Det synes meget vanskelig. Tesla blir målt på antall biler solgt og levert, og viktig for dem at alt som kan selges, blir solgt.

mobie

Sitat fra: Havvo på mandag 21. desember 2020, klokken 20:37
Ringte meg fra Kokstad Bergen nå. Venter på en Performance som skulle komme til Bergen neste uke. Ringte og spurte om jeg heller kunne hente den i Lillestrøm. Jeg tente på alle plugger. Ikke faen i helvete. De får få den helvetes bilen til Bergen som lovet. Jeg gir jo faen i om det blir over nyttår. Jeg kjører ikke over Hardangervidda 2 juledag for å redde ræva til Tesla kvartalsmessig. Selger de den ril noen andre, blir det ID4 eller Mustang eller noe annet. Makan til arrogant drittfirma altså!

Sitter i samme situasjon og har ikke hørt noe fra Kokstad enda 😌
For min del så har jeg muligheten til å dra til Oslo 30.12 siden jeg er på jobb de foregående dagene, og har planer om å lage en stor indrefilet på nyttårsaften. Om de kan tilby en form for kompensasjon så blir det jo betydelig lettere å gjøre det, men samtidig er det å potensielt å måtte vente til mars uaktuelt.
For mange finnes det vel et alternativ, men for meg er det bare Tesla som er alternativet 🤷‍♂️
Har bestilt rød/svart men har begynt å friste med med rød/hvit så er jo fint om den muligheten skulle dukke opp 😁

Kim-

Ser ikke helt utbruddet ditt her. Var det et vennlig spørsmål eller et krav om å hente i Lillestrøm?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

HTechnic

Trist det blir slik, og føler det er kun Tesla som kan gjøre slik og faktisk få folk med på det.
Var trøbbel med bilen jeg fikk tildelt, og fikk tilbud om annen som måtte hentes i Lillestrøm. Tesla skulle dekke flybilletten over.

Droppet det, og valgte å vente på den tildelte istede selv om det kunne ta ekstra tid.

Havvo

Sitat fra: Kim- på mandag 21. desember 2020, klokken 21:57

Ser ikke helt utbruddet ditt her. Var det et vennlig spørsmål eller et krav om å hente i Lillestrøm?
Krav. Hvis ikke får du ikke bil før i mars. For en måned siden sa de at jeg garantert fikk bil i desember, så den forrige bilen har jeg nå solgt.

tomsleik

Hentet bil i går, veldig fornøyd så langt! :)
Fikk vite at siden vi hentet ut bilen 21. Desember eller senere, skulle vi få gratis lading i 2021. Kan ikke huske å lest dette noen steder. Flere som har hørt lignende?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA