Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

KimO

Model 3 LR VIN 831xxx bestilt 16/10
P85+ med alt. Juli 2014 - Solgt

nittisyver

Har dere fått melding fra statens vegvesen?
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

KimO

Nei,

Ordnet også med forsikring og sånt i helgen
Model 3 LR VIN 831xxx bestilt 16/10
P85+ med alt. Juli 2014 - Solgt

alb92

Har kjørt Tesla i et par år nå, men ble skuffet av dem i dag.

Jeg bestilte en M3P 2021 i november. Jeg var klar over at jeg var litt sent ute, og risikerte at jeg ikke fikk før februar/mars (uansett om på nettsidene stod det desember).

Etter en telefon en uke senere, fikk jeg svar på at den ikke ville bli levert i år. Jeg bestemte meg får å gå til en inventory bil i steden. Litt annen konfig, men en jeg likte uansett. Fikk da epost med vin 845xxx. Har ringt et par ganger i etterkant med oppdatering, der jeg ikke har fått noen ordentlig svar, bære at den vil bli levert siste halvdel av desember.

I dag ringte jeg, og fikk beskjed at jeg var ikke matchet med noen vin, og derfor fikk ikke bil før neste batch. Jeg motargumenterte at jeg har til og med fått epost bekreftelse på vin. Selger bekrefte da at jeg hadde hatt vin, men ble unmatchet i fra den. Han skulle investigere hvorfor og da ringe meg tilbake, har ikke fått den telefon. Er ikke første gang selger skulle ringe meg tilbake uten å gjøre det.

Jeg regner med at grunn er at det er en bil som kommer sent til Norge, og siden jeg tar levering i Tromsø, så har de sikkert funnet en bestilling på østlandet som de klarer garantert å levere til før årslutt. Men å gi bilen min til noen andre for denne grunn gir ikke noen godfølelse. Hadde de bære spurt meg, så kunne jeg sikkert hentet på Lillestrøm. Egentlig ganske uakseptabelt når jeg har fått beskjed om levering i slutten av desember hele tiden.

Claav

Sitat fra: nittisyver på mandag 21. desember 2020, klokken 15:54
Har dere fått melding fra statens vegvesen?

Fikk melding fra Vegvesen i går om forespørsel for registrering. Men bilen er ikke registrert enda.

Dvergen196

Sitat fra: alagerqv på mandag 21. desember 2020, klokken 15:48
Sitat fra: Dvergen196 på mandag 21. desember 2020, klokken 13:03
Der kom SMS fra Tesla, booket for levering 29/12 kl 1000 Bergen (Kokstad).
Jeg svarte nei på om tidspunkt passet, så det blir spennende å se hva de sier til at det ikke passer før 4/1. Vi feirer jul og nyttår på fjellet og jeg kjører ikke hjem for å hente ut bilen jeg ikke får brukt.

Da får du sikkert trusler om at den må leveres ut i desember, at du kan få en venn til å hente, at den vil bli solgt til noen andre el.

Det fikk hvertfall jeg. Skjønner jo at de gjerne vil ha ett godt kvartal, men det får være grenser hva de kan kreve eller forvente.

Hehe, ja jeg fikk en telefon fra Tesla om at bilen må hentes i desember. Jeg fortalte at jeg ikke har mulighet før og at dette er kommunisert til selger. De skal nå snakke sammen så får vi se. Kontrakten sier at jeg må hente innen en uke etter oppgitt leveringsdato og det kan jeg. Blir det problemer blir det ikke kjøp, men regner med at det går fint.
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

mr_frodo

Sitat fra: TM3P878 på mandag 21. desember 2020, klokken 09:21
Sitat fra: Claav på mandag 21. desember 2020, klokken 09:08
Mulig litt off-topic, men hvor med strøm leveres bilen med?

Mener jeg har lest 30% ved levering på Lillestrøm, men ikke sikker. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Min ble levert med 41%

krister461

Hvor lang tid bruker Tesla på å gi app-tilgang på nye biler om dagen?

jorgenask

Sitat fra: krister461 på mandag 21. desember 2020, klokken 16:14
De sa innen en time til meg og det stemte ganske bra  :+1:

Kim-

Sitat fra: krister461 på mandag 21. desember 2020, klokken 16:14
Når du tar gjennomgangen på bilen aktiveres den
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

alagerqv

Sitat fra: Dvergen196 på mandag 21. desember 2020, klokken 16:05
Sitat fra: alagerqv på mandag 21. desember 2020, klokken 15:48
Sitat fra: Dvergen196 på mandag 21. desember 2020, klokken 13:03
Der kom SMS fra Tesla, booket for levering 29/12 kl 1000 Bergen (Kokstad).
Jeg svarte nei på om tidspunkt passet, så det blir spennende å se hva de sier til at det ikke passer før 4/1. Vi feirer jul og nyttår på fjellet og jeg kjører ikke hjem for å hente ut bilen jeg ikke får brukt.

Da får du sikkert trusler om at den må leveres ut i desember, at du kan få en venn til å hente, at den vil bli solgt til noen andre el.

Det fikk hvertfall jeg. Skjønner jo at de gjerne vil ha ett godt kvartal, men det får være grenser hva de kan kreve eller forvente.

Hehe, ja jeg fikk en telefon fra Tesla om at bilen må hentes i desember. Jeg fortalte at jeg ikke har mulighet før og at dette er kommunisert til selger. De skal nå snakke sammen så får vi se. Kontrakten sier at jeg må hente innen en uke etter oppgitt leveringsdato og det kan jeg. Blir det problemer blir det ikke kjøp, men regner med at det går fint.

Det handler bare om at de vil ha opp resultatet for selskapet. Jeg så også punktet om at "tid er viktig bla bla bla", men det står også at den skal leveres ut på nærmeste servicesenter eller annet sted man er enig om. Jeg har ikke godkjent Lillestrøm, det er mye lenger og ikke minst en haug med bompenger i begge retninger unna.

Terje Klungervik

Fikk beskjed at jeg fikk gratis hurtiglading i et år når jeg henter bilen. Hadde i utgangspunktet bedt om å hente bilen i Trondheim.

tersor04

Skulle eigentleg få bilen levert til Bergen, men har avtalt å hente på Lillestrøm i staden. Viss ikkje kunne eg risikere at VIN vart unmatchet og levering i mars i staden. Fekk 12 månader hurtiglading som "kompensasjon".
Tesla MYP 2022 • Kvit med svart interiør • Bestilt 24.02.2022
Tesla M3P 2021 • Svart med kvitt interiør
Volvo XC90 T8R 2018 • Svart
E-golf 2015 • Kvit

thebadger

Sitat fra: alb92 på mandag 21. desember 2020, klokken 15:59
Har kjørt Tesla i et par år nå, men ble skuffet av dem i dag.

Jeg bestilte en M3P 2021 i november. Jeg var klar over at jeg var litt sent ute, og risikerte at jeg ikke fikk før februar/mars (uansett om på nettsidene stod det desember).

Etter en telefon en uke senere, fikk jeg svar på at den ikke ville bli levert i år. Jeg bestemte meg får å gå til en inventory bil i steden. Litt annen konfig, men en jeg likte uansett. Fikk da epost med vin 845xxx. Har ringt et par ganger i etterkant med oppdatering, der jeg ikke har fått noen ordentlig svar, bære at den vil bli levert siste halvdel av desember.

I dag ringte jeg, og fikk beskjed at jeg var ikke matchet med noen vin, og derfor fikk ikke bil før neste batch. Jeg motargumenterte at jeg har til og med fått epost bekreftelse på vin. Selger bekrefte da at jeg hadde hatt vin, men ble unmatchet i fra den. Han skulle investigere hvorfor og da ringe meg tilbake, har ikke fått den telefon. Er ikke første gang selger skulle ringe meg tilbake uten å gjøre det.

Jeg regner med at grunn er at det er en bil som kommer sent til Norge, og siden jeg tar levering i Tromsø, så har de sikkert funnet en bestilling på østlandet som de klarer garantert å levere til før årslutt. Men å gi bilen min til noen andre for denne grunn gir ikke noen godfølelse. Hadde de bære spurt meg, så kunne jeg sikkert hentet på Lillestrøm. Egentlig ganske uakseptabelt når jeg har fått beskjed om levering i slutten av desember hele tiden.
Det hørtes skikkelig kjipt ut.
Det er derfor de ikke skal gi ut VIN, for det er ikke bestemt hvilken bil du får før de har gjort opp båtkabalen. Uansett dritt at du ble "offer" for omrokkering

Micx

Hvordan ordner jeg med forsikring? Krysset av for 14 dager gratis. Fikk en mail om utlevering fra Tesla, men ikke fått en eneste SMS, så nå lurer jeg på om jeg kan ha skrevet feil telefonr

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA